РОЛЬ ДУАЛЬНОЇ ОСВІТИ У ФОРМУВАННІ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ СТУДЕНТІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.324299

Ключові слова:

професійна освіта; дуальна освіта; інтеграційна форма навчання; компетентнісний підхід.

Анотація

У статті досліджується значення дуальної системи навчання у підготовці кваліфікованих фахівців. Автори аналізують переваги гармонійного поєднання теоретичних занять в освітніх закладах із практичною підготовкою на робочих місцях. Висвітлено роль співпраці між освітніми установами та роботодавцями у формуванні сучасних професійних компетентностей, необхідних для успішної інтеграції випускників на ринок праці. Окрема увага приділяється підвищенню конкурентоспроможності студентів, адаптації до реальних умов праці та забезпеченню їхньої готовності до професійної діяльності.

Біографії авторів

Оксана Голікова

кандидат філологічних наук, доцент, завідувач кафедри ділової іноземної мови та перекладу Національного технічного університету “Харківський політехнічний інститут”

Євген Козлов

кандидат філологічних наук, доцент кафедри ділової іноземної мови та перекладу Національного технічного університету “Харківський політехнічний інститут”

Світлана Савчук

викладач циклової комісії шкільної, дошкільної педагогіки, психології та методик Комунального закладу вищої освіти “Луцький педагогічний коледж” Волинської обласної ради, м. Луцьк

Посилання

Vemian, V.H. & Ter-Ovanesian, V.H. (2015). Dualna forma profesiinoi osvity yak umova efektyvnoho rishennia zavdan modernizatsii osvity [Dual form of vocational education as a condition for effective solution of the tasks of modernization of education]. Psychology: Reality and Prospects. Collection of Scientific Papers of Rivne State Humanitarian University. Vol. 5. pp. 29–34. [in Ukrainian].

Vyshkivska, V. & Shykyrynska, O. (2021). Indyvidualizatsiia ta dyferentsiatsiia yak neobkhidni umovy vdoskonalennia osvitnoho protsesu [Individualization and differentiation as necessary conditions for improving the educational process]. Grail of Science. Vol. 8. pp. 345–347. [in Ukrainian].

Vyshkivska, V.B., Patlaichuk, O.V. & Holikova, O.M. (2022). Praktyko-oriientovanyi pidkhid yak aktualnyi kontsept profesiinoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv [Practice-oriented approach as a relevant concept of professional training of future specialists]. Innovative Pedagogy. No. 51. Vol. 1. pp. 168–171. [in Ukrainian].

Voronkova, A.A., Tsoi, M.P. & Halytska-Didukh, T.V. (2024). Analiz efektyvnosti dualnoi osvity v konteksti ukrainskoi vyshchoi osvity [Analysis of the effectiveness of dual education in the context of Ukrainian higher education]. Academic visions. Vol. 34. pp. 1–12. [in Ukrainian].

Dzhedzhula, O.M. (2018). Dualna osvita yak zasib sotsializatsii maibutnoho fakhivtsia [Dual education as a means of socialization of a future specialist]. Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training Methodology Theory Experience Problems. Vol. 52. pp. 15–18. [in Ukrainian].

Dualna forma zdobuttia osvity: uspikhy ta problemy tretoho roku zaprovadzhennia pilotnoho proiektu u zakladakh vyshchoi ta fakhovoi peredvyshchoi osvity Ukrainy [Dual form of education: successes and problems of the third year of implementation of the pilot project in higher and professional pre-higher education institutions of Ukraine]. Zbirnyk materialiv Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii, 23 lystopada 2022 r., Naukovo-metodychnyi tsentr VFPO – Collection of Proceedings of the International Scientific and Practical Conference, November 23, 2022. Kyiv, 2022. 128 p. [in Ukrainian].

Kozhokar, M.V., Halan, Ya.P., Palahniuk, T.V. & Vaskan, I.H. (2020). Zmist i formy dualnoi osvity u profesiinii pidhotovtsi studentskoi molodi v zakladakh vyshchoi osvity Ukrainy [Content and forms of dual education in the professional training of students in higher education institutions of Ukraine]. Innovative Pedagogy. Issue 22. Vol. 4. pp. 140–143. [in Ukrainian].

Kushniretska, O.V. & Syniura-Rostun, N.R. (2017). Osoblyvosti dualnoi formy profesiinoi pidhotovky kadriv u protsesakh osvitno-vyrobnychoi intehratsii [Features of the dual form of professional training in the processes of educational and industrial integration]. Suchasnyi stan ta priorytety modernizatsii finansovoekonomichnoi systemy Ukrainy : materialy VIII Vseukr. nauk.-prakt. konf.studentiv, aspirantiv ta molodykh vchenykh (m. Lviv, 23 lystop. 2017 r.) / Lviv.torh.-ekon. un-t ta in. – Current state and priorities of modernization of the financial and economic system of Ukraine: Proceedings of the VIII All-Ukrainian Scientific and Practical Conference of students, postgraduates and young scientists (Lviv, November 23, 2017). Lviv University of Trade and Economics. Kyiv. pp. 27–30. [in Ukrainian].

Martseniuk, L.V. & Hruzdiev, O.V. (2021). Dualna osvita yak zasib efektyvnoho poiednannia teorii ta praktyky [Dual education as a means of effectively combining theory and practice]. Economy and state. No. 3. pp. 58–65. [in Ukrainian].

Iaroshenko, O. (2023). Dualna forma zdobuttia vyshchoi osvity yak sposib zabezpechennia vymoh rynku pratsi do praktychnoi pidhotovky vypusknykiv [Dual form of higher education as a way to meet the labor market requirements for practical training of graduates]. Problems of education. No. 1. p. 98. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-20

Номер

Розділ

Статті