ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ ДО ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ЗДО У КОНТЕКСТІ ВИМОГ СУЧАСНОГО ПРОФЕСІЙНОГО СТАНДАРТУ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.324303Ключові слова:
підготовка вихователів ЗДО; інноваційні підходи; професійний стандарт; професійна компетентність; інтерактивні методи; педагогічні технології; саморозвиток.Анотація
У статті розглядаються інноваційні підходи до підготовки майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти (ЗДО) у контексті вимог сучасного професійного стандарту. Проаналізовано ключові компетентності, необхідні для ефективної професійної діяльності вихователя, а також методи і технології, що сприяють їхньому формуванню. Окреслено значення інтеграції теоретичних знань і практичного досвіду, використання інтерактивних методів навчання, інноваційних технологій. Акцентовано увагу на важливості розвитку рефлексивних умінь, креативності та готовності до самостійного професійного вдосконалення. Визначено шляхи оптимізації підготовки фахівців дошкільної освіти відповідно до сучасних викликів та вимог ринку праці.
Посилання
Alieksieienko-Lemovska, L.V. (2018). Metodychna kompetentnist vykhovateliv zakladiv doshkilnoi osvity yak skladova profesiinoi kompetentnosti [Methodological competence of preschool teachers as a component of professional competence]. Human Studies. Series of Pedagogy, Vol. 7. pp. 13–26. [in Ukrainian].
Havryliuk, O.O. (2007). Formuvannia komunikatyvnoi kultury maibutnikh uchyteliv zasobamy pozaaudytornoi roboty [Formation of communicative culture of future teachers through extracurricular work]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kirovohrad, 20 p. [in Ukrainian].
Hushchyna, T.M. (2001). Formuvannia metodychnoi kompetentnosti pedahohichnykh pr]atsivnykiv dodatkovoi osvity ditei u protsesi pidvyshchennia kvalifikatsii [Formation of methodological competence of pedagogical workers in additional education of children in the process of advanced training]. Candidate’s thesis. Kyiv, 252 p. [in Ukrainian].
Karpova, L.H. (2004). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti vchytelia zahalnoosvitnoi shkoly [Formation of professional competence of a secondary school teacher]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv, 27 p. [in Ukrainian].
Komar, O.A. (2008). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly do zastosuvannia interaktyvnykh tekhnolohii: teoretyko-metodychni osnovy [Preparing future primary school teachers for the use of interactive technologies: theoretical and methodological foundations]. Uman, 332 p. [in Ukrainian].
Lokhvytska, L. (2013). Rozvyvalne predmetne seredovyshche v doshkilnykh navchalnykh zakladakh [Developmental subject environment in preschool educational institutions]. Educational and methodological manual. Kyiv, 80 p. [in Ukrainian].
Metodychni rekomendatsii shchodo vprovadzhennia profesiinoho standartu “Vykhovatel zakladu doshkilnoi osvity” [Methodological recommendations for the implementation of the professional standard “Preschool education teacher”]. Available at: https://osvita.ua/doc/files/news/880/88011/63a1c2b78c6a9926517861.pdf [in Ukrainian].
Nahach, M.V. (2008). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv u shkolakh profesiinoho rozvytku v SShA [Preparing future teachers in professional development schools in the USA]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, 21 p. [in Ukrainian].
Nychkalo, N.H. (2018). Vidkryta osvita: innovatsiini tekhnolohii ta menedzhment [Open Education: Innovative Technologies and Management]. Kyiv, 440 p. [in Ukrainian].
Pro zatverdzhennia profesiinoho standartu “Vykhovatel zakladu doshkilnoi osvity” [On approval of the professional standard “Preschool education teacher”]. Available at: https://mon.gov.ua/npa/pro-zatverdzhennya-profesijnogo-standartu-vihovatel-zakladu-doshkilnoyi-osviti [in Ukrainian].
Radchenko, M. (2017). Shliakhy formuvannia innovatsiinoi kompetentnosti studentiv [Ways of forming students’ innovative competence]. Proceedings of the National Aviation University Pedagogy Psychology. No. 11. pp. 112–116. [in Ukrainian].
Smoliuk, S.V. (2022). Vykorystannia innovatsiinykh tekhnolohii navchannia v protsesi fakhovoi pidhotovky maibutnoho vykhovatelia zakladu doshkilnoi osvity [The use of innovative teaching technologies in the process of professional training of a future preschool teacher]. Innovative Pedagogy. Issue 48. Vol. 2. pp. 223–226. [in Ukrainian].
Fasolko, T., Chorna, H. & Frolenkova, N. (2022). Innovatsiini pidkhody u profesiinii pidhotovtsi maibutnikh vykhovateliv zakladiv doshkilnoi osvity [Innovative approaches in the professional training of future educators of preschool educational institutions]. Prospects and innovations of science (Series “Psychology”, Series “Pedagogy”, Series “Medicine”). No. 2(7). pp. 659–669. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.