БАГАТОВЕКТОРНІСТЬ СТУДЕНТОЦЕНРИЗМУ В СИСТЕМІ МЕНЕДЖЕМЕНТУ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.324311Ключові слова:
студентоцентризм; менеджмент освіти; заклад вищої освіти; сучасна освітня парадигма; самоорганізація; креативність; компетентність.Анотація
У статті досліджено різновекторні напрямки реалізації студентоцентриського підходу в управлінні освітнім процесом. Зазначено, що основними принципами студентоорієнтованого навчання є розвиток у здобувачів освіти здатностей до самоорганізації та самоконтролю, що сприяє формуванню відповідального ставлення до засвоєння знань. Підкреслено, що реалізація студентоцентриського навчання у закладі вищої освіти є ключовим аспектом сучасної освітньої парадигми, спрямованої на формування компетентного, автономного і відповідального фахівця. Підтверджена необхідність студентоорієнтованого підходу у навчанні, що є фундаментальним підходом у сучасній вищій освіті.
Посилання
Boyko, M.M. (2019). Studentotsentrovane navchannia v protsesi upravlinnia yakistiu profesiinoi pidhotovky maibutnoho vchytelia [Student-centered learning in the process of managing the quality of professional training of future teachers]. Journal “ScienceRise: Pedagogical Education”. No. 4 (31) pp. 41–45. [in Ukrainian].
Boychuk, I. & Kozachenko, G. (2021). Realizatsiia studentotsentrovanoho navchannia yak suchasnoi paradyhmy osvitnoho protsesu zakladiv vyshchoi ta fakhovoi peredvyshchoi osvity [Implementation of student-centered learning as a modern paradigm of the educational process of institutions of higher and professional pre-higher education]. Pedagogical Sciences: Theory, History, Innovative Technologies. No. 2 (106). pp. 182–193. [in Ukrainian].
Gula, L. (2021). Studentotsentrovanyi pidkhid do orhanizatsii samostiinoi roboty studentiv u ZVO [Student-centered approach to organizing independent work of students in higher education institutions]. Current issues of the humanities. No. 2. рр. 157–161. [in Ukrainian].
Zablotska, O.S. & Nikolaeva, I.M. (2021). Studentotsentryzm yak trend suchasnoi osvity [Student-centeredness as a trend of modern education]. Scientific notes. Series: Pedagogical Sciences. No. 194. рр. 29–33. [in Ukrainian].
Pestsova-Svitalka, O.S. (2021). Rol studentotsentrovanoho navchannia v systemi pidhotovky fakhivtsiv ekonomichnykh spetsialnostei [The role of student-centered learning in the system of training specialists in economic specialties]. Economics and society. No. 34. 10 p. [in Ukrainian].
Ryabovol, L.T. (2021). Studentotsentrovane navchannia: poniattia, vymohy, shliakhy realizatsii [Student-centered learning: concepts, requirements, ways of implementation]. Scientific Bulletin of the Flight Academy. Series: Pedagogical Sciences. No. 10. рр. 55–63. [in Ukrainian].
Sosnitska, N. & Glikman, S. (2017). Studentotsentrovanyi pidkhid do profesiinoi osvity v umovakh staloho rozvytku suspilstva [Student-centered approach to professional education in the context of sustainable development of society]. Scientific Bulletin of the Flight Academy. Series: Pedagogical Sciences. 2017. No. 1. рр. 377–381. [in Ukrainian].
Udych, Z.I., Shulga, I.M. & Mironova, L.A. (2023). Studentotsentrychnyi pidkhid v umovakh tsyfrovizatsii navchannia [Student-centric approach in the context of digitalization of education]. Theory and methodology of professional education. Innovative pedagogy. No. 2. рр.151–154. [in Ukrainian].
Adams, S.P. & Du Preez, R. (2022). Supporting Student Engagement Through the Gamification of Learning Activities: A Design-Based Research Approach. Technology, Knowledge and Learning. Vol. 27, pp. 119–138. [in English].
Alshaboul, Y., Alazaizeh, M., Abu-Tineh, A., Ghamrawi, N. & Shal, T. (2024). Distance education challenges: insight from a nationwide teacher-centric study post- COVID-19 for informed advancements. Frontiers in Education. Vol. 1. рр. 1–13. [in English].
Ezzat, O., Medini, K. & Szirbik, N. (2020). Case study-based learning in customer-centric operations management: Unleashing the potential of experiential learning and accreditation. Journal of Education for Business. Vol. 95(5). рр. 297–306. [in English].
Gironella, F. (2023). Gamification pedagogy: A motivational approach to student-centric course design in higher education. Journal of University Teaching & Learning Practice. Vol. 20 (3). рр. 1–28. [in English].
Grossman, Thomas A. Mehrotra, Vijay and Mouwafac Sidaoui, Mouwafac (2016). A Student-Centered Approach to the Business School Management Science Course. Informs Transactions on Education. Vol. 16 (2). рр. 42–53. [in English].
Landau, Valerie, Bamford, Penny (2020). Creating A Faculty-Centric Approach as a Catalyst for Improvement in Teaching and Learning. Samuel Merritt University. Vol. 1. рр. 1–18. [in English].
Mandalapu, Varun Chen, Lujie and Sushruta Shetty, Sushruta (2022). Student-centric Model of Learning Management System Activity and Academic Performance: from Correlation to Causation. Computers and Society. Vol. 1. рр. 1–43. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.