ОСОБЛИВОСТІ ЦИФРОВІЗАЦІЇ УНІВЕРСИТЕТСЬКОЇ ОСВІТИ В ЄВРОПЕЙСЬКИХ КРАЇНАХ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.324313Ключові слова:
цифрова освіта; інформаційно-комунікаційні технології; університетська освіта; підготовка фахівців; цифрові компетентності.Анотація
У статті обгрунтовано особливості цифровізації університетської освіти в європейських країнах. Визначено стратегічні напрями розвитку цифрової освіти в європейському освітньому просторі. Виявлено моделі закладів вищої освіти на основі цифрових технологій: автономні заклади освіти; консорціум декількох закладів; віртуальні університети. Наголошено, що цифрові технології в європейському освітньому просторі розглядаються як інструмент удосконалення якості освіти й активізації інтелектуального потенціалу людини.
Посилання
Bykov, V.Yu. (2019). Tsyfrova transformatsiia suspilstva i rozvytok kompiuterno-tekhnolohichnoi platformy osvity i nauky Ukrainy [Digital transformation of society and development of the computer and technological platform of education and science in Ukraine]. Informatsiino-tsyfrovyi osvitnii prostir Ukrainy: transformatsiini protsesy i perspektyvy rozvytku: metodolohichnyi seminar NAPN Ukrainy (m. Kyiv, 4 kvitnia 2019 r.). – Informational and digital educational space of Ukraine: transformation processes and development prospects: methodological seminar of the National Academy of Sciences of Ukraine (Kyiv, April 4, 2019). pp. 20-26. [in Ukrainian].
Bykov, V.Yu. (2017). Suspilstvo znan i osvita 4.0. [Knowledge society and education 4.0]. Education for the future in light of the challenges of the 21st century. Bydgoszcz: Widawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego. pp. 30-45. [in Ukrainian].
Buinytska, O.P., Varchenko-Trotsenko, L.O. & Hrytseliak, B.I. (2020). Tsyfrovizatsiia zakladu vyshchoi osvity [Digitalization of a higher education institution]. Educological discourse. No. 1 (28). pp. 64–79. [in Ukrainian].
Zahorodnia, A.A. (2018). Profesiina pidhotovka fakhivtsiv ekonomichnoi haluzi u zakladakh vyshchoi osvity Respubliky Polshchi ta Ukrainy [Professional training of specialists in the economic sector in higher education institutions of the Republic of Poland and Ukraine]. Kyiv, 392 p. [in Ukrainian].
Kvas, O. & Petrovskyi, O. (2024). Uprovadzhennia aktyvnoho navchannia v osvitnii protses zasobamy informatsiinykh tekhnolohii [Introducing active learning into the educational process using information technology]. Youth & market, No 7–8 (227–228). pp. 11–15. [in Ukrainian].
Koval, V.V., Soloviova, O.M. & Nosatov, I.K. (2003). Doslidzhennia rozvytku tsyfrovoi transformatsii v umovakh yevropeiskoi intehratsii [Research on the development of digital transformation in the context of European integration]. State and regions. No. 2 (128). pp. 5–11. [in Ukrainian].
Kovalchuk, V.M. (2020). Teoretychni zasady formuvannia stratehii upravlinnia komunikatsiiamy u zakladakh vyshchoi osvity [Theoretical foundations of the formation of a communications management strategy in higher education institutions]. Scientific Notes of Ostroh Academy National University, “Economics” series. No. 19 (47). pp. 43–50. [in Ukrainian].
Kraus, K.M. Imperatyvy formuvannia tsyfrovoi osvity v Ukraini [Imperatives for the formation of digital education in Ukraine]. Available at: http://dspace.puet.edu.ua/bitstream/123456789/6059/1/%D0%9A%D1%80%D0%B0%D1%83%D1%81%20%D0%9A.%D0%9C.pdf [in Ukrainian].
Lukianova, L.B., Tovkanets, H.V., Sotska, H.I. & Trynus, O.V. (2019). Sotsialno-pedahohichni aspekty diialnosti virtualnykh universytetiv u yevropeiskomu osvitnomu prostori [Socio-pedagogical aspects of the activities of virtual universities in the European educational space]. Information Technologies and Learning Tools. Vol. 72, No. 4. pp. 14–25. [in Ukrainian].
Okinavska khartiia hlobalnoho informatsiinoho suspilstva [Okinawa Charter for a Global Information Society]: from 22.07.2000. No. 98_163. Available at: http://zakon.rada. gov.ua/laws/show/998_163/card2 [in Ukrainian].
Ramskyi, A. Yu. (2023). Tsyfrova transformatsiia komunikatsiinykh stratehii zakladiv vyshchoi osvity Ukrainy v period viiny [Digital transformation of communication strategies of higher education institutions in Ukraine during the war]. Scientific bulletin of the International Association of scientists. Series: Economy, management, security, technologies. Vol. 2. No. 1. Available at: https://man.org.ua/nv/index.php/about/issue/view/4 [in Ukrainian].
Strutynska, I.V. (2020). Tsyfrova transformatsiia yak imperatyv innovatsiinoho rozvytku biznes-struktur [Digital transformation as an imperative for innovative development of business structures]. Doctor’s thesis. 487 p. [in Ukrainian].
Tovkanets, H.V. (2014). Rozvytok ekonomichnoi osvity u vyshchii shkoli Chekhii i Slovachchyny u ХХІ stolitti [The development of economic education in higher education in the Czech Republic and Slovakia in the twentieth century]. Doctor’s thesis. 577 p. [in Ukrainian].
Tovkanets, O.S. (2018). Stratehichni napriamy rozvytku informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii u vyshchii yevropeiskii shkoli na pochatku ХХІ stolittia [Strategic directions of development of information and communication technologies in European higher education at the beginning of the 21st century]. Information Technologies and Learning Tools. Vol 66. No. 4. pp. 1423. [in Ukrainian].
Tsyfrova ekonomika: hlobalni biznes-trendy (2018). [Digital Economy: Global Business Trends]. Reitynh. Biznes v ofitsiinykh tsyfrakh. Available at: https://rating.zone/tsyfrovaekonomika-hlobalni-biznes-trendy. [in English].
Jensen, T. (2019). Higher education in the digital era. The current state of transformation around the world. International Association of Universities (IAU). No. 7. 56 p. Available at: https://iau-aiu.net/IMG/pdf/technology_report_2019.pdf. [in English].
Jоrgensen, T. (2019). Digital skills. Where universities matter. June. Available at: https://eua.eu/downloads/publications/digital%20skills%20%20where%20universities%20matter.pdf. [in English].
Mucharraz, Y., Venuti, C. & Venuti, F. (2020) Online learning can still be social. 10 keys to building a supportive digital community of learners. Harvard Business Publishing. Education. Available at: https://hbsp.harvard.edu/inspiringminds/online-learning-can-still-be-social. [in English].
Strange, R. & Zucchella, A. (2017). Industry 4.0, global value chains and international business. Multinatal. Bus. Rev. 25. pp. 174 –184. [in English].
The Digital Education Action Plan (2021–2027). Available at: https://education.ec.europa.eu/focus-topics/digital-education/action-plan. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.