ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ ЯКОСТЕЙ У МЕДСЕСТЕР В СУЧАСНОМУ СВІТІ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.324314Ключові слова:
реформа освіти; професійні якості; медсестри; професійна діяльність медсестер; підготовка медсестер.Анотація
Проблема формування професійних якостей у медсестер є важливим напрямом досліджень у галузі педагогіки, психології та медицини. Професійна компетентність охоплює здатність швидко орієнтуватися, приймати рішення та надавати допомогу в критичних ситуаціях, а також розвиток професійних якостей, що є індивідуальними характеристиками, які впливають на ефективність діяльності й успішність виконання завдань. Система цих якостей виступає внутрішніми умовами, що визначають реалізацію зовнішніх вимог до професійної діяльності.
Посилання
Bryk, T.O. (2007). Osoblyvosti rozvytku inshomovnoho profesiinoho spilkuvannia kursantiv [Peculiarities of Developing Foreign Language Professional Communication in Cadets]. Pedagogy and Psychology of Creative Personality Formation: Problems and Searches. Zaporizhzhia, Issue 47, pp. 47–50. [in Ukrainian].
Vasyanovych, H.P. (2005). Pedahohichna etyka: posibnyk dlia vykladachiv i studentiv vyshchykh navch. zakl. [Pedagogical Ethics: A Guide for Teachers and Students of Higher Educational Institutions]. Lviv, 343 p. [in Ukrainian].
Vyshnivska, N.V. (2013). Vykhovannia myloserdia yak psykholoho-pedahohichna problema. Suchasnyi vykhovnyi protses: sutnist ta innovatsiinyi potentsial [Fostering Compassion as a Psychological and Pedagogical Problem. Modern Educational Process: Essence and Innovative Potential]. Proceedings of the Annual Scientific and Practical Conference of the Institute for Problems of Education of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, 2012. Edited by O.V. Sukhomlynska, I.D. Bekh, H.P. Pustovit, O.V. Melnyk; literature edited by I.P. Bilotserkivets. Ivano-Frankivsk, Issue 3, 467 p. [in Ukrainian].
Zakusylova, T.O. (2016). Pedahohichni umovy formuvannia osnov profesionalizmu maibutnikh medychnykh sester u protsesi fakhovoi pidhotovky [Pedagogical Conditions for Developing the Foundations of Professionalism in Future Nurses During Vocational Training]. Young Scientist, No. 7, pp. 407–410. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2016_7_98. [in Ukrainian].
Isayeva, O.S. & Khmilyar, I.R. (2010). Yakisna medsestrynska osvita – vymoha suchasnoho ukrainskoho suspilstva [High-Quality Nursing Education – A Requirement of Modern Ukrainian Society]. International Scientific and Practical Conference: Publishing House “Baltija Publishing”, pp. 229–232. DOI: https://doi.org/10.30525/978-9934-588-80-8-2.61. [in Ukrainian].
Kirzha, N.V. (2019). Model formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti u studentiv medychnykh koledzhiv na osnovi informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii [A Model for Developing Communicative Competence in Medical College Students Using Information and Communication Technologies]. Modern Information Technologies and Innovative Teaching Methods in Training Specialists: Methodology, Theory, Experience, Problems: Collection of Scientific Papers, Issue 53, pp. 103–108. [in Ukrainian].
Pavlyuk, T.M. (2007). Empatiini chynnyky profesiinoi adaptatsii medychnykh sester [Empathic Factors of Professional Adaptation in Nurses]. Extended abstract of candidate’s thesis. Specialty 19.00.07 “Pedagogical and Developmental Psychology”. Ivano-Frankivsk, 22 p. [in Ukrainian].
Pidbutska, N.V. (2013). Psykholohichni vlastyvosti osobystosti maibutnoho inzhenera [Psychological Traits of the Personality of a Future Engineer]. Monograph. Kharkiv, 114 p. [in Ukrainian].
Poplavska, S.D. (2013). Etyka profesiinoi vzaiemodii med- pratsivnyka i khvoroho [Ethics of Professional Interaction Between Medical Staff and Patients]. Computer-Integrated Technologies: Education, Science, Production, Issue 11, pp. 121–127. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.