ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОЇ ПОВЕДІНКИ ТА КОМУНІКАТИВНИХ НАВИЧОК У ДІТЕЙ З АУТИЗМОМ РАННЬОГО ВІКУ

Автор(и)

  • Оксана Мусієнко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.324499

Ключові слова:

діти з аутизмом; соціалізація; корекція; індивідуальна програма; психологічна діагностика; корекційний педагог; індивідуальний підхід; соціальні компетенції; діагностика.

Анотація

Стаття стосується питань розвитку комунікативних навичок у дітей з аутизмом раннього віку. Проаналізовано психолого-педагогічні аспекти прояву аутистичних порушень у розвитку. Зокрема, соціальну і психологічну допомогу особам з аутизмом, яка має зосереджуватися на диференційованому підході до дитини. Необхідність розробки індивідуальних програм розвитку, що є важливим до психолого-педагогічного профілю дитини, отриманого внаслідок системно проведеної діагностики із залученням мультидисциплінарної команди фахівців, зумовлена, серед інших чинників, тим, що розвиток дитини з аутизмом можливий через реабілітацію та корекцію.

Біографія автора

Оксана Мусієнко

аспірант спеціальної освіти Львівського Національного університету імені Івана Франка

Посилання

Vymohy do prohramno-tsilovoho obsluhovuvannia ditei z rozladamy zi spektra autyzmu (metodychni rekomendatsii) [Requirements for program-targeted service of children with autism spectrum disorders (methodological recommendations)]. Institution-developer: Research Institute of Social and Forensic Psychiatry and Narcology of the Ministry of Health of Ukraine. I.A. Martsenkovskyi, Ya.B. Bikshaieva, O.V. Tkachova. Kyiv, 2009. 31 p. [in Ukrainian].

Defektolohichnyi slovnyk: navchalnyi posibnyk [Defectological Dictionary]. Tutorial. (Ed.). V.I. Bondaria, V.M. Synova. Kyiv, 2011. 528 p. [in Ukrainian].

Ostrovska, K.O. (2006). Autyzm: problemy psykholohichnoi dopomohy [Autism: Problems of Psychological Care]. Tutorial. Lviv, 110 p. [in Ukrainian].

Ostrovska, K.O. (2012). Zasady kompleksnoi psykholoho-pedahohichnoi dopomohy ditiam z autyzmom [Principles of Comprehensive Psychological and Pedagogical Care for Children with Autism]. Lviv, 520 p. [in Ukrainian].

Ostrovska, K.O. & Rybak, Yu.V. (2010). Reabilitatsiia ditei z autystychnym spektrom u tsentri dennoho perebuvannia [Rehabilitation of Children with Autism Spectrum Disorders in a Day Care Center]. Lviv, 115 p. [in Ukrainian].

Saiko, Kh.Ia. (2017). Osobystisna hotovnist korektsiinoho pedahoha do vykhovannia ditei z autyzmom [Personal Readiness of a Correctional Teacher to Raise Children with Autism]. Lviv, 248 p. [in Ukrainian].

Skrypnyk, T.V. (2010). Fenomenolohiia autyzmu [Phenomenology of Autism]. Kyiv, 388 p. [in Ukrainian].

Shulzhenko, D.I. (2010). Autyzm – ne vyrok [Autism is Not a Sentence]. Lviv, 224 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-20

Номер

Розділ

Статті