ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ В УМОВАХ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.324501Ключові слова:
індивідуалізація навчання; навчально-пізнавальна діяльність; змішане навчання; гнучкі / мʼякі навички; емоційний інтелект; освіта 4.0; самостійна робота.Анотація
Статтю присвячено актуальним проблемам індивідуалізації навчально-пізнавальної діяльності студентів в умовах змішаного навчання. Вона охоплює теоретичні та практичні аспекти поєднання традиційних методів навчання з інноваційними цифровими технологіями, які сприяють адаптації освітнього (навчального) процесу до індивідуальних потреб студентів. Особливу увагу приділено розвитку емоційного інтелекту здобувачів вищої освіти, що відіграє важливу роль у формуванні успішних соціальних і професійних навичок. У статті автор розглядає індивідуальний підхід до навчання, що дає змогу створити сприятливі умови для розвитку “гнучких / м’яких навичок” (англ. “soft-skills”) студентів.
Посилання
Bykov, V. (2017). Suspilstvo znan i osvita 4.0. [Knowledge Society and Education 4.0.]. Current Issues in Modern Science, No. 1 (1). pp. 30–45. [in Ukrainian].
Demchuk, O. (2023). Indyvidualizatsiia navchalno-piznavalnoi diialnosti studentiv yak psykholoho-pedahohichna problema [Individualization of educational and cognitive activities of students as a psychological and pedagogical problem]. Youth & market, No. 9/217, pp. 164–167. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.291081 [in Ukrainian].
Demchuk, O. (2024). Dydaktychnyi potentsial zmishanoi formy orhanizatsii osvitnoho protsesu shchodo indyvidualizatsii navchalno-piznavalnoi diialnosti studentiv [The didactic potential of the blended form of organizing educational process regarding the individualization of students’ educational-cognitive activities]. Education. Innovation. Practice, No. 12 (3), pp. 14–19. DOI: https://doi.org/10.31110/2616-650x-vol12i3-002 [in Ukrainian].
Kremin, V. (2008). Entsyklopediia osvity (2-he vyd.) [Encyclopedia of education]. Kyiv, 1144 p. [in Ukrainian].
Kuznietsov, M. & Diomidova, N. (2017). Emotsiinyi intelekt yak chynnyk psykhoemotsiinykh staniv studentiv v umovakh ispytu [Emotional intelligence as a factor of psycho-emotional states of students in exam conditions]. Disa plius, p. 189. [in Ukrainian].
Malykhin, O. (2007). Samoaktualizatsiia, samorealizatsiia, samoefektyvnist i samovdoskonalennia maibutnikh pedahohiv u protsesi zdiisnennia samostiinoi navchalnoi diialnosti [Self-actualization, self-realization, self-efficacy and self-improvement of future teachers in the process of implementation independent educational activity]. Theoretical issues of culture, education and upbringing: Collection of science works. pp. 62–68. [in Ukrainian].
Malykhin, O. (2007). Samoorhanizatsiia i samokontrol u samostiinii navchalnii diialnosti studentiv vyshchykh pedahohichnykh navchalnykh zakladiv [Self-organization and self-control in independent educational activities of students of higher pedagogical educational institutions]. Scientific notes: Collection of scientific articles Series: Pedagogical and historical sciences, No.70, pp. 109–122. [in Ukrainian].
Malykhin, O. (2009). Samorealizatsiia studentiv vyshchykh pedahohichnykh navchalnykh zakladiv cherez systemu orhanizatsii samostiinoi navchalnoi diialnosti [Self-realization of students of higher pedagogical educational institutions through the system of organizing independent educational activities]. Scientific works of the Donetsk National Technical University, No. 3. Available at: https://www.researchgate.net/profile/Olexandr-Malykhin/publication/322987546_SAMOREALIZACIA_STUDENTIV_VISIH_PEDAGOGICNIH_NAVCALNIH_ZAKLADIV_CEREZ_SISTEMU_ORGANIZACII_SAMOSTIJNOI_NAVCALNOI_DIALNOSTI/links/5a7af762aca2722e4df601d8/SAMOREALIZACIA-STUDENTIV-VISIH-PEDAGOGICNIH-NAVCALNIH-ZAKLADIV-CEREZ-SISTEMU-ORGANIZACII-SAMOSTIJNOI-NAVCALNOI-DIALNOSTI.pdf [in Ukrainian].
Malykhin, O. (2010). Pedahohichni umovy orhanizatsii samostiinoi navchalnoi diialnosti studentivvyshchykh pedahohichnykh navchalnykh zakladiv [Pedagogical conditions for the organization of independent educational activities of students of higher pedagogical educational institutions]. Problems of the modern textbook, No. 10, pp. 665–675. [in Ukrainian].
Malykhin, O. (2024). Orhanizatsiia samostiinoi navchalnoi diialnosti zdobuvachiv vyshchoi khimichnoi osvity v umovakh tsyfrovizatsii osvitno-naukovoho prostoru [Organisation of independent learning activities of applicants for higher chemical education in the context of digitalisation of the educational and scientific space]. Herald of science and education, No. 4 (22). pp. 1178–1189. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6165-2024-4(22)-1178-1189 [in Ukrainian].
Malykhin, O. & Demchuk, O. (2024). Rol kompetentnisnoho pidkhodu v udoskonalenni navchalno-piznavalnoi diialnosti studentiv na zasadakh indyvidualizatsii [The role of the competence approach in improving the educational and cognitive activity of students on the basis of individualization]. The world of didactics: Didactics in the modern world. Kyiv, pp. 163–165. [in Ukrainian].
Meshko, H. & Meshko, O. (2021). Formuvannia soft skills studentiv nepedahohichnykh spetsialnostei u protsesi vyvchennia kursu “pedahohika” [Formation of soft skills of students of non-pedagogical specialties in the process of studying the course “Pedagogy”]. Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series: Pedagogy. “Social work”, No. 1 (48), pp. 267–271. [in Ukrainian].
Pshenychna, I. (2023). Vykorystannia informatsiinykh tekhnolohii u protsesi formuvannia navychok samostiinoi osvitnoi diialnosti zdobuvachiv vyshchoi osvity [Using information technologies in the process of forming skills of independent educational activity of higher education students]. Education. Innovation. Practice, No. 10 (8), pp. 47–53. DOI: https://doi.org/10.31110/2616-650x-vol10i8-007 [in Ukrainian].
Education 4.0: here are 3 skills that students will need for the jobs of the future. World Economic Forum. Available at: https://www.weforum.org/agenda/2023/01/skillsets-cultivated-by-education-4-0-davos23/ [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.