ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ЗВО
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.325686Ключові слова:
професійна підготовка; інноваційні освітні технології; комунікативна компетентність; майбутні викладачі ЗВО; інтерактивні методи навчання; гейміфікація; технологія чатботів.Анотація
У статті висвітлені особливості впровадження інноваційних технологій як засобу формування комунікативної компетентності майбутніх викладачів закладів вищої освіти. Автори надали тлумачення цього поняття і запропонували складові комунікативної компетентності майбутнього викладача ЗВО; здійснили аналіз і науково обґрунтували низку інноваційних технологій, які доцільно застосовувати викладачам-практикам з метою формування комунікативної компетентності майбутніх викладачів ЗВО (з’ясовано їх суть і переваги, а також запропоновано варіанти їх застосування в освітньому процесі).
Посилання
Bakalenko, I. & Kurylova, Yu. (2024). Debaty yak innovatsiina pedahohichna tekhnolohiia v systemi pidhotovky vchyteliv ukrainskoi movy i literatury [Debate as an innovative pedagogical technology in the system of training teachers of Ukrainian language and literature]. Ukrainian Educational Journal. No. 4. pp. 163–180. [in Ukrainian].
Borovets, O.V. (2016). Formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh pedahohiv u protsesi profesiinoi pidhotovky [Formation of communicative competence of future teachers in the process of professional training]. Innovation in Education. No. 4. pp. 82–89. [in Ukrainian].
Vaskivska, H. (2016). Formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti osobystosti yak osnovna problema suchasnoi linhvodydaktyky [Formation of communicative competence of the individual as the main problem of modern linguistic didactics]. Scientific Bulletin of the Lesya Ukrayinka Eastern European National University. Pedagogical Sciences. No. 1. pp. 33–38. [in Ukrainian].
Iezhyzhanska, T.S. & Osadcha, M.P. (2012). Problemy formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv [Problems of forming communicative competence of future specialists]. Scientific Notes of the National University of Ostroh Academy. Ser.: Culture and Social Communications. No. 3. pp. 23–31. [in Ukrainian].
Zaushnikova, M.Iu. (2021). Psykholohichni umovy formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnoho lohopeda [Psychological conditions for the formation of communicative competence of a future speech therapist]. Candidate’s thesis. Mykhailo Drahomanov Ukrainian State University. Kyiv, 249 p. [in Ukrainian].
Kozak, L.V. (2015). Keis-metod u pidhotovtsi maibutnikh vykladachiv do innovatsiinoi profesiinoi diialnosti [Case method in preparing future teachers for innovative professional activities]. Educological discourse. No. 3. pp. 153–162. [in Ukrainian].
Korniiaka, O.M. (2009). Vyvchennia rozvytku komunikatyvnoi kompetentnosti studentiv [Studying the development of students’ communicative competence]. Psycholinguistics: Collection of Scientific Works of the State Higher Educational Institution “Pereyaslav-Khmelnytskiy State Pedagogical University named after Hryhoriy Skovoroda”. Vol. 3. pp. 60–69. [in Ukrainian].
Kraievska, O.D. (2012). Formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv u realiiakh i perspektyvakh informatsiinoho suspilstva [Formation of communicative competence of future specialists in the realities and prospects of the information society]. Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training Methodology Theory Experience Problems, No. 32, pp. 336–343. [in Ukrainian].
Kuksa, N.H. (2023). Vykorystannia dyskusii yak interaktyvnoi tekhnolohii sered studentiv-farmatsevtiv na zaniattiakh dystsypliny “Ukrainska mova (za profesiinym spriamuvanniam)” [The use of discussion as an interactive technology among pharmacy students in classes of the discipline “Ukrainian language (by professional direction)”]. Scientific notes. Series: Pedagogical Sciences. No. 209. pp. 222–227. [in Ukrainian].
Kucheruk, O.A. (2010). Metody formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti v protsesi dydaktychnoho dyskursu [Methods of forming communicative competence in the process of didactic discourse]. Zhytomyr Ivan Franko State University Journal. No. 53, pp. 77–81. [in Ukrainian].
Myronchuk, N. & Antonova, O. (2023). Formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia v umovakh zmishanoi formy navchannia [Formation of communicative competence of a future teacher in conditions of blended learning]. Prospects and innovations of science. No. 1. p. 19. [in Ukrainian].
Turchak, A.L. & Markova, O.V. (2022). Vykorystannia interaktyvnykh elektronnykh resursiv u dystantsiinomu navchannia maibutnikh vchyteliv fizychnoi kultury i treneriv [The use of interactive electronic resources in distance learning for future physical education teachers and coaches]. Scientific notes. Series: Pedagogical Sciences. Vol. 206. pp. 221–227. [in Ukrainian].
Ait Baha, T., Hajji, M.El, Es-Saady, Y. & Fadili, H. (2024). The impact of educational chatbot on student learning experience. Education and Information Technologies, 29 (8), pр. 10153–10176. Available at: https://link.springer.com/article/10.1007/s10639-023-12166-w [in English].
Bii, P. (2013). Chatbot technology: A possible means of unlocking student potential to learn how to learn. Educational Research, No. 4 (2), pр. 218–221. Available at: https://www.researchgate.net/publication/291813780_Chatbot_technology_A_possible_means_of_unlocking_student_potential_to_learn_how_to_learn [in English].
Perejaslavska, S. & Smаhina, O. (2019). Heimifikatsiia yak suchasnyi napriam vitchyznianoi osvity [Gamification as a Modern Direction of Domestic Education]. Electronic Scientific Professional Journal “Open educational e-environment of modern University”. pp. 250–260. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019s24 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.