ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНО-ЕМОЦІЙНИХ НАВИЧОК УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.325931

Ключові слова:

соціально-емоційні навички; початкова школа; СЕН “Зерна”; емпатія; емоційний інтелект.

Анотація

Тематика формування соціально-емоційних навичок в учнів молодшого шкільного віку набуває все більшої популярності. У зв’язку з цим нами проаналізовано дослідження зарубіжних та вітчизняних учених, які активно вивчали цю проблему. Проведено письмове опитування серед студентства задля визначення рівня їхньої готовності до формування соціально-емоційного навчання (СЕН) в учнів. Подано методичні рекомендації щодо сучасних методів та форм організації роботи зі студентами, які сприятимуть підвищенню рівня їхньої навченості у формуванні СЕН в учнів. Описано й проаналізовано відеоконтент та активності, які зможуть застосовувати студенти у подальшій професійній діяльності.

Біографії авторів

Геннадій Бондаренко

кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри початкової освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка

Ніна Руденко

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри початкової освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка

Наталія Семеній

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри початкової освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка

Посилання

Hladka, O., Dmitrenko, N. & Panchenko, V. et al. (2024). Zastosuvannia pryiomiv sotsialno-emotsiinoho navchannia u formuvalnomu otsiniuvanni maibutnikh uchyteliv anhliiskoi movy [Application of Social and Emotional Learning Techniques in the Formative Assessment of Future English Language Teachers]. Youth & market. № 2/222. pp. 80–85. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.298742 [in Ukrainian].

Hrynevych, L. (2021). Mozhlyvosti dlia realizatsii sotsialno-emotsiinoho navchannia v ramkakh reformy “Nova ukrainska shkola” [Opportunities for implementing social and emotional learning within the framework of the New Ukrainian School reform]. (Eds.). L. Hrynevych, S. Kalashnikovoi. Kyiv, 312 p. [in Ukrainian].

Dalai-Lama (2018). Knyha radosti. Vichne shchastia v minlyvomu sviti [The Book of Joy. Eternal happiness in a changing world]. Kharkiv, 398 p. [in Ukrainian].

Elkin, O.B. (2023). Sotsialno-emotsiine navchannia yak zatrebuvana praktyka formuvannia miakykh navychok uchnivstva: suchasni vyklyky ta dosvid Ukrainy [Social and Emotional Learning as a Demanded Practice of Developing Soft Skills of Apprenticeship: Current Challenges and Experience of Ukraine]. Social work and social education. No. 1(10). pp. 42–56. DOI: https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(10).2023.281654 [in Ukrainian].

Prohrama SEN “Zerna” (2024). [SES Grain Programme: a methodological guide]. Methodical manual. Zaporizhzhia, 168 p. [in Ukrainian].

Cipriano, C., Strambler, M.J., Naples, L.H. et al. The state of evidence for social and emotional learning: A contemporary meta-analysis of universal school-based SEL interventions. DOI: https://doi.org/ 10.1111/cdev.13968 [in English].

Goleman, D. (2006). Emotional Intelligence: Why It Can Matter More Than IQ. New York : Random House Publishing Group. 352 р. [in English].

SEE LEARNING. Available at: http://seelearning.emory.edu/uk (Accessed 20 Mar. 2025) [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-19

Номер

Розділ

Статті