ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ВИХОВАТЕЛІВ У НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ: МІЖНАРОДНИЙ ДОСВІД
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.326082Ключові слова:
компетентність; вихователь; заклад дошкільної освіти; міжнародний досвід; бібліометричне дослідження.Анотація
У статті досліджується проблема професійної компетентності вихователів закладів дошкільної освіти в контексті сучасних освітніх трансформацій. Проаналізовано сучасні підходи до формування професійної компетентності вихователів. Схарактеризовано модель “Сім компетенцій вчителів ХХІ століття”, її застосування у дошкільній освіті зарубіжних країн. Висвітлено міжнародний досвід підготовки вихователів ЗДО, виявлено як спільні риси, так і суттєві відмінності. Представлено результати бібліометричного дослідження, запропоновано шляхи удосконалення якості підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних кадрів.
Посилання
Bildungs-und Berufsverläufe von Absolvent/inn/en der Bildungsanstalten und Kollegs für Elementarpädagogik https://forschungsnetzwerk.ams.at/elibrary/publikation/sonstiges/2022/bildungs--und-berufsverlaeufe-von-absolvent-inn-en-der-bildungsanstalten-und-kollegs-fuer-elementarpaedagogik.html
Brown, C., Miller, S. (2020). Research impact on policy and practice in early childhood education. Child Development Perspectives, No. 14(2), рр. 105–110.
Casey, B., Andrews, N., Schindler, H., Kersh, J., Samper, A., Copley, J. (2013). The development of spatial skills through interventions involving block building activities. Developmental Psychology, 2013, No. 49(2), рр. 271–284.
Chen, X., Wang, L. (2022). Assessing preschool teacher competence: Domain conceptualization and instrument development. Teaching and Teacher Education, 112, аrticle 103545.
Darling-Hammond, L. (2006). Constructing 21st-century teacher education. Journal of Teacher Education, No. 57(3), рр. 300–314.
Evaluierung des Hochschullehrgangs Elementarpädagogik. https://www.bmbwf.gv.at/dam/jcr:05166768-9c6a-43f6-85fe-7cf1eb9d2acc/evaluierung_eb_bmbwf.pdf
Hansena, R., Ardwichai, S., Sinlarat, P., Chan-urai, N., Suphandee, T., Siphai, S. (2020). Development model of competencies for teachers of Early Childhood Development Center under the local administrative organization with application of empowerment evaluation. Educational Research and Reviews, No. 15(8), рр. 511–522.
Herrington, J., Bower, M. (2021). Design guidelines for blended synchronous learning: A multiple case study of learning designs incorporating synchronous web technologies. Journal of Computer Assisted Learnin, No. 37(2), рр. 415–430.
Jones, M., Johnson, J. (2019). A bibliometric analysis of early childhood education research collaboration trends. International Journal of Early Childhood Education Research, No. 12(3), рр. 152–163.
Ministry of Education New Zealand. Early learning action plan – conversation space Conversation space. 2023.
OECD Education at a glance 2019: OECD indicators OECD Publishing. 2019.
Roslin, R., Bakar, K., Madar, M. (2023). Teacher Competence in The Implementation of National Preschool Curriculum. International Journal of Academic Research in Progressive Education and Development, No. 12(1), рр. 1800–1809.
Sahlberg, P. (2015). Finnish lessons 2.0: What can the world learn from educational change in Finland? Teachers College Press.
Voogt, J., Pareja Roblin, N. (2012). A comparative analysis of international frameworks for 21 st century competences: Implications for national curriculum policies. Journal of Curriculum Studies, 44. 10.1080/00220272.2012.668938.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.