ФОРМУВАННЯ ЕТНОКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ УКРАЇНИ ЗАСОБАМИ МУЗЕЙНОЇ ПЕДАГОГІКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.326085

Ключові слова:

музейна педагогіка; музей закладу вищої освіти; музейна культура; етнокультурна компетентність; здобувач вищої освіти; етнокультурна спадщина; музейна освіта.

Анотація

У статті досліджуються особливості формування етнокультурної компетентності здобувачів вищої освіти України засобами музейної педагогіки. Розкрито освітньо-виховний і просвітницький потенціал етнографічних і мистецьких музеїв закладів вищої освіти, що забезпечує формування етнокультурної компетентності студентів. Висвітлено основні напрями, традиційні та інноваційні форми роботи музейних педагогів зі студентською аудиторією. Акцентується увага на важливості співпраці з державними і громадськими музеями України, які реалізують програми національного виховання засобами етнопедагогіки.

Біографії авторів

Любов Прокопів

кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри педагогіки та освітнього менеджменту імені Богдана Ступарика Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Наталія Салига

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту імені Богдана Ступарика Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Вікторія Стинська

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки та освітнього менеджменту імені Богдана Ступарика Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Посилання

Bereziuk, O. (2009). Holovni napriamy etnokulturolohichnoi pidhotovky v osvitno-vykhovnykh systemakh Polissia [The main directions of ethnocultural training in the educational and upbringing systems of Polissya]. Zhytomyr, pp. 8–13. [in Ukrainian].

Ievtukh, V. (2012). Etnichnist: entsyklopedychnyi slovnyk [Ethnicity: an encyclopedic dictionary]. Kyiv, 396 p. [in Ukrainian].

Kvas, O. & Zeman, I. (2019). Muzeina pedahohika yak instrument rozshyrennia osvitnoho prostoru [Museum pedagogy as a tool for expanding the educational space]. Youth & market, No. 5. pp. 12–17. [in Ukrainian].

Korolko, A., Prokopiv, L. & Krechko, V. (2020). Osoblyvosti vprovadzhennia muzeinoi pedahohiky v suchasnomu innovatsiinomu osvitnomu prostori Ukrainy (na prykladi muzeiv mist Kolomyi) [Features of the introduction of museum pedagogy in the modern innovative educational space of Ukraine (on the example of museums in Kolomyia)]. Mountain School of the Ukrainian Carpathians, No. 2. pp. 89–93. [in Ukrainian].

Kosivskyi instytut prykladnoho ta dekoratyvnoho mystetstva LNAM [Kosiv Institute of Applied and Decorative Arts of LNAM]. Available at: http://kipdm.lnam.edu.ua (Accessed 13 Jan.2025) [in Ukrainian].

Muzei etnohrafii Volyni ta Polissia pry Volynskomu natsionalnomu universyteti [Museum of Ethnography of Volyn and Polissya at Volyn National University]. Available at: http://surl.li/zztpvy(Accessed 13 Jan.2025) [in Ukrainian].

Paska, T. (2024). Hutsulshchynoznavstvo v systemi natsionalnoi osvity i vykhovannia [Hutsul studies in the system of national education and upbringing]. Ivano-Frankivsk, 335 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-09

Номер

Розділ

Статті