РОЛЬ ЛОГОПЕДА У МУЛЬТИДИСЦИПЛІНАРНІЙ КОМАНДІ ПРИ РОБОТІ З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.326088Ключові слова:
корекційно-мовленнєвий розвиток; мультидисциплінарна команда; логопедична практика; мовленнєва діяльність; діти з особливими потребами; інклюзія; корекційні технології.Анотація
На нинішньому етапі розвитку освіти проблема розвитку дітей із особливими освітніми потребами набуває пріоритетного значення. Вирішення даної проблеми вимагає ефективного корекційного логопедичного впливу. Дослідження зосереджене на аналітиці ролі логопеда у мультидисциплінарній концепції роботи з дітьми з інклюзією. У статті обґрунтовано, що вчасно організована психолого-педагогічна допомога в контексті мультидисциплінарного підходу спроможна попередити появу наступних відхилень у розвитку дитини, і забезпечити максимальну реалізацію її реабілітаційного потенціалу. Доведено, що процес супроводу дітей з мовленнєвими порушеннями становить цілеспрямовану, організовану систему діяльності фахівців щодо забезпечення оптимальних умов розвитку дітей з інклюзією відповідно до їхніх індивідуально-вікових особливостей, і провідна роль у цьому контексті належить логопедам.
Посилання
Zhuravlova, L.S. (2016). Suchasni pidkhody do vyvchennia porushen movlennievoho rozvytku molodshykh shkoliariv [Modern approaches to the study of disorders of speech development of primary schoolchildren]. Topical issues of correctional education (pedagogical sciences): a collection of scientific papers, No. 8, pp. 89–101. [in Ukrainian].
Martynchuk, O.V. (2014). Sutnist poniattia ta zmist profesiinoi kompetentnosti fakhivtsiv u sferi inkliuzyvnoho navchannia ditei iz TPM [The essence of the concept and content of professional competence of specialists in the field of inclusive education of children with TPM]. Scientific Journal of the Drahomanov National Pedagogical University. Series 19: Correctional Pedagogy and Special Psychology, No. 28, pp. 130–136. [in Ukrainian].
Moroz, L., Stakhova, L. & Kravchenko, I. (2019). Lohopedychnyi suprovid yak skladova kompleksnoho suprovodu ditei iz porushenniam psykhofizychnoho rozvytku [Speech therapy support as a component of comprehensive support for children with psychophysical developmental disorders]. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies, No. 8(92), pp. 401–411. DOI: 10.24139/2312-5993/2019.08/401-411. [in Ukrainian].
Chepka, O. (2023). Ihrovi tekhnolohii u korektsiino-rozvyvalnii roboti z ditmy z tiazhkymy porushenniamy movlennia [Game technologies in correctional and developmental work with children with severe speech disorders]. Psychological and pedagogical problems of modern school, No. 2(10), pp. 57–66. DOI: https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(10).2023.290571 [in Ukrainian].
Freeburn, J. (2022). Speech therapy: being understood clearly. In Functional Movement disorder: an Interdisciplinary case-based approach (pp. 341–352). Cham: Springer International Publishing. [in English].
Iuzzini-Seigel, J. (2022). Procedural learning, grammar, and motor skills in children with childhood apraxia of speech, speech sound disorder, and typically developing speech. Journal of Speech, Language, and Hearing Research, No. 64(4). pp. 1081–1103. DOI: 10.1044/2020_JSLHR-20-00581 [in English].
Kupzyk, S., Bassingthwaite, B. & Weaver, A.D. (2023). Interdisciplinary collaborative practice in early childhood. Perspectives on Early Childhood Psychology and Education, No. 7(2). DOI: https://doi.org/10.58948/2834-8257.1028 [in English].
Saeedi, S., Bouraghi, H., Seifpanahi, M.S. & Ghazisaeedi, M. (2022). Application of digital games for speech therapy in children: a systematic review of features and challenges. Journal of healthcare engineering, Vol. 1. DOI: https://doi.org/10.1155/2022/4814945 [in English].
Sanders, N., Umbal, P. & Konnelly, L. (2020). Methods for increasing equity, diversity, and inclusion in linguistics pedagogy. In Proceedings of the 2020 annual conference of the Canadian Linguistic Association. Available at: https://cla-acl.ca/pdfs/actes-2020/Sanders_Umbal_Konnelly_CLA-ACL2020.pdf [in English].
Simpson, C. & Warner, L. (2021). Successful inclusion strategies for early childhood teachers. Routledge. DOI: https://doi.org/10.4324/9781003238300 [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.