ПОСТУП ШКІЛЬНОЇ ГЕОГРАФІЇ ТА ЇЇ ДИДАКТИКИ В УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.326141Ключові слова:
шкільна географія; система географічної освіти; навчальна дисципліна; методика навчання географії; періодизація; навчальна програма.Анотація
Стаття присвячена дослідженню історії становлення шкільної географії та методики її навчання у контексті еволюції географічних й методичних ідей та освітніх нормативно-правових документів. Розкрито фактори розвитку національної системи географічної освіти та її дидактики. Наведено авторську періодизацію розвитку географії як навчальної дисципліни і методики її навчання, в якій сутність та послідовність періодів пов’язана із змінами як у системі освіти країни загалом, так і в географічній зокрема. Охарактеризовано особливості оновлення навчальних програм шкільної географічної освіти.
Посилання
Kobernik, S.H. (2012) Problema vdoskonalennia navchalnykh prohram z kursiv heohrafii osnovnoi shkoly [The problem of improving educational programs for elementary school geography courses]. Pedagogical sciences. Vol. 103. рр. 132–141. [in Ukrainian].
Melnychuk, L.I. (2004). Stanovlennia i rozvytok shkilnoi heohrafichnoi osvity v Ukraini (persha polovyna XX stolittia) [Formation and development of school geographical education in Ukraine (first half of the 20th century)]. Candidate’s thesis. Taras Shevchenko National University of Kyiv. Kyiv, 19 р. [in Ukrainian].
Samoilenko, V.M., Topuzov, O.M., Vishnikina, L.P. & Dibrova, I.O. (2016). Vykladannia dydaktyky heohrafii [Teaching didactics of geography]. Kyiv, 240 р. [in Ukrainian].
Sliuta, A.M. (2021). Metodyka navchannia heohrafii [Methodology of teaching geography]. Teaching and methodical guide for students of higher education institutions, specialty 014 Secondary education (Geography). Chernihiv, 248 р. [in Ukrainian].
Stetsula, N.O. & Melnyk, H.M. (2017). Metodyka formuvannia heohrafichnykh kompetentnostei u zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladakh [The method of formation of geographical competences in general educational institutions]. Youth & market. No. 6. рр. 89–94. [in Ukrainian].
Stetsula, N.O. (2020). Ekolohizatsiia osvity yak kliuchova tendentsiia staloho rozvytku suspilstva [Greening of education as a key trend of sustainable development of society]. Youth & market. No. 6–7 (185–186). рр. 115–121. [in Ukrainian].
Stetsula, N. & Orshanskyi, L. (2023). Praktychni aspekty metodyky pidhotovky maibutnikh uchyteliv do formuvannia ekolohichnoi kompetentnosti uchniv na urokakh heohrafii [Practical aspects of the methodology of training future teachers for the formation of environmental competence of students in geography lessons]. Ukrainian Pedagogical Journal. No.1. рр. 141–151. [in Ukrainian].
Bilyk, V., Udovychenko, I., Vysochan, L., Kyrylenko, K., Stetsula, N. & Gvozdii, S. (2022). Modernization of Natural Science Education in the Context of Teacher Training. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala. 14 (1Sup1), pp. 25–48. [in English].
Savras L., Lutsiv, N. & Stetsula, N. (2021). Theoretical and methodological fundamentals of formation of environmental competence in students of geography. Smart Society. Conference Proceedings (Student Section). Czestochowa, pp. 157–168. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.