ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ МЕТОДОЛОГІЇ МУЗИЧНОЇ ОСВІТИ ЕМІЛЯ ЖАКА-ДАЛЬКРОЗА
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.326142Ключові слова:
біхевіоризм; рух; евритмія; кінестетика; імпровізація; метод Далькроза; музично-тілесні практики.Анотація
У статті висвітлено методи музичної освіти Еміля Жака-Далькроза, а саме, евритмії, сольфеджіо та імпровізації. З’ясовано, що метод евритмії пов’язаний зі сприйняттям звуків музики та реагуванням на них спонтанними імпровізованими і сугестивним рухами, що розвивають музичну чутливість, а також сприйняття і мислення учнів. Акцентовано на класифікації чотирьох основних принципів викладання музики, які прийняті для розуміння філософії методу Еміля Жака-Далькроза. Встановлено тісні зв’язки між евритмією, сольфеджіо та імпровізацією, які об’єднані єдиним задумом, що сприяє формуванню навичок у студентів та учнів і підвищенню освітніх можливостей. Констатується той факт, що використання методу Еміля Жака-Далькроза залучає тіло, душу та розум через музику і її практичне застосування залишається постійним викликом у музичній освіті. Підкреслено концепцію біхевіоризму “мислення в дії”, що ототожнює музичне розуміння з музикуванням у різних його формах.
Посилання
Bolharskyy, A.H. (2015). Osoblyvosti shveytsarskoyi metodychnoyi systemy Emilya Zhak-Dalkroza [Features of the Swiss methodical system of Emile Jacques-Dalcroze]. Musical pedagogical systems and concepts of the 20th century, No. 1. pp. 67–213. [in Ukrainian].
Vilchkovska, A.E. (2008). Rytmichna himnastyka Emilya Dalkroza (teoretychnyy aspekt) [Emile Dalcroze’s rhythmic gymnastics (theoretical aspect)]. Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, Vol. 2. pp. 40–43. [in Ukrainian].
Zavalko, K.V. (2020). Vprovadzhennya metodyky Dalkroza v navchannya ditey muzyky [Implementation of the Dalcroze method in teaching children music]. Art and Education, No. 1 (95). pp. 27–34. [in Ukrainian].
Chzhan Yan & Tsin Shen (2021). Rozvytok idey muzychnoho vykhovannya v pedahohichnykh kontseptsiyakh E. Zhak-Dalkroza i Z. Kodaya [The development of musical education ideas in the pedagogical concepts of E. Jacques-Dalcroise and Z. Kodaya]. Psychological and pedagogical problems of higher and secondary education in the context of modern challenges: theory and practice: materials of the V International Scientific and Practical Conference, Kharkiv, March 31 - April 2, 2021 / Kharkiv. National Pedagogical University Skovoroda. Kharkiv. Vol. 1. pp. 67–70. [in Ukrainian].
Anderson, W.T. (2012). The Dalcroze Approach to Music Education: Theory and Applications. General Music Today, No. 26(1). pp. 27–33. [in English].
Apaydin, Özkan (2023). Dalcroze method and rhythm in music education in Turkey. International Journal of Curriculum and Instruction. Vol.15 (2). pp. 180–196. [in English].
Farber, A. (1999). Lessons of the hand. American Dalcroze Journal, No. 25. pp. 4–6. [in English].
Juntunen, M.L. & Westerlund, H. (2001). Digging Dalcroze or dissolving the mind-body dualism: Philosophical and practical remarks on the musical body in action. Music Education Research, No. 3. pp. 203–214. [in English].
Juntunen, M.L. & Hyvonen, L. (2004). Embodiment in musical knowing: How body movement facilitates learning within Dalcroze eurhythmics. British Journal of Music Education, No. 21. pp. 199–214. [in English].
Habron, J. (2016). Eurhythmics in music therapy and special music educaion. Approaches an Interdisciplinary Journal of Music Therapy, No. 8(2). pp. 100–103. [in English].
Luis del Barrio & Arus, E. (2024). Music and movement pedagogy in basic education: a systematic review. Frontiers and Education, No. 9. pp. 1–20. [in English].
Morris, E. (2013).Via Rhytmos : An Investigation of Rhythm in Psychophysical Actor Training. Doctoral thesis, University of Huddersfield. 279 p. [in English].
Wang, D. (2008). The quantifying analysis of effectiveness of music learning through the Dalcroze musical method. US-China Education Review, No. 5. pp. 32–41. [in English].
Westerlund, H. & Juntunen, M.J. (2005). Music and knowledge in bodily experience. In D.J. Elliott (Ed). Praxial music education: Reflections and dialogues, pp. 112–122. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.