МІСЦЕ ПРИРОДНИЧОЇ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ У СТРУКТУРІ ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ “Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ”

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.326143

Ключові слова:

інтеграція предметів; міжпредметні зв’язки; початкова школа; освітній процес; критичне мислення; розвиток особистості; Державний стандарт початкової освіти; природнича освітня галузь; інтегрований курс “Я досліджую світ”; принципи інтеграції.

Анотація

У статті розглядаються питання інтеграції предметів у початковій школі та важливість встановлення міжпредметних зв’язків. Такий підхід відповідає сучасним освітнім стандартам та підходам до організації освітнього процесу у початковій школі і сприяє розвитку цілісного усвідомлення світу, формуванню навичок критичного мислення, підвищенню ефективності навчання молодших школярів. Акцентується увага на значенні природничої освітньої галузі у структурі інтегрованого курсу “Я досліджую світ”; аналізуються основні принципи інтеграції що ґрунтуються на пізнанні навколишнього світу.

Біографія автора

Леся Колток

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та методики початкової освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Bakharieva, L.M. (2011). Intehratsiia navchalnykh zaniat u pochatkovii shkoli [Integration of educational activities in primary school]. Еlementary school. No. 8. рр. 48–51. [in Ukrainian].

Bolshakova, I. & Prystinska, M. Intehrovane navchannia: tematychnyi ta diialnisnyi pidkhody [Integrated learning: thematic and activity-based approaches]. Available at: https://www.youtube.com/watch?v=f2kvqQdQp54 (Accessed 08 Feb.2025). [in Ukrainian].

Derzhavnyi standart pochatkovoi osvity [State standard of primary education]. Available at: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/uploads/public/5a8/de2/5e1/5a8de25e1504c877583228 (Accessed 05 Feb.2025). [in Ukrainian].

Ivanchuk, M.H. (2001). Osnovy tekhnolohii intehrovanoho navchannia v pochatkovii shkoli : navch.-metod. posib.[Fundamentals of integrated learning technology in primary school: teaching and methodological manual]. Chernivtsi, рр. 94–97. [in Ukrainian].

Koltok, L. & Biletska, L. (2019). Krytychne myslennia molodshykh shkoliariv yak psykholoho-pedahohichnyi fenomen [Critical thinking of younger schoolchildren as a psychological and pedagogical phenomenon]. Youth & market. No. 9(176). р. 70. [in Ukrainian].

Koltok L. & Stakhiv, L. (2023). Intehrovane vyvchennia predmetiv u pochatkovii shkoli: materialy dlia praktychnykh zaniat i samostiinoi roboty [Integrated learning of subjects in primary school: materials for practical classes and independent work]. Drohobych, 80 р. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-09

Номер

Розділ

Статті