АНАЛІЗ РЕЗУЛЬТАТІВ РЕАЛІЗАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ СИСТЕМИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ СТОМАТОЛОГІВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ В ДИТЯЧІЙ СТОМАТОЛОГІЇ НА ЗАСАДАХ СИТУАТИВНО-КОМУНІКАТИВНОГО МОДЕЛЮВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.326146Ключові слова:
педагогічна система; дослідницько-експериментальна робота; майбутні стоматологи; готовність до професійної взаємодії; педагогічний експеримент; аналіз результатів.Анотація
Статтю присвячено проблемі побудови, впровадження та реалізації педагогічної системи підготовки майбутніх стоматологів до професійної взаємодії у дитячій стоматології на засадах ситуативно-комунікативного моделювання і аналізу отриманих результатів її реалізації.
Розглянуто програму дослідницько-експериментальної роботи, в якій відображено методику проведення констатувального, формувального та підсумкового експериментів. Констатувальний етап, крім проведення початкової діагностики рівня готовності майбутніх стоматологів до професійної взаємодії в дитячій стоматології, мав на меті наукове обґрунтування обраних діагностичних методик і методів дослідження, вибірку експериментальних і контрольної груп, заміри вихідного стану досліджуваного готовності магістрів стоматології. Формувальний етап спрямовувався на впровадження та реалізацію педагогічної системи підготовки майбутніх стоматологів до професійної взаємодії у дитячій стоматології на засадах ситуативно-комунікативного моделювання, функціонування цієї системи в кожній експериментальній групі, контроль за дотриманням усіх умов експерименту, проведення проміжних діагностик формування готовності до професійної взаємодії. Підсумковий етап передбачав виявлення досягнутого в результаті реалізації педагогічної системи рівня готовності майбутніх стоматологів до професійної взаємодії у дитячій стоматології, порівняльний аналіз результатів у всіх експериментальних групах і у зіставленні з контрольною групою, проведення підсумкової діагностики й узагальнення отриманих результатів. Отримані в межах дослідницько-експериментальної роботи дані засвідчили незначні зміни сформованості готовності до професійної взаємодії майбутніх стоматологів контрольних груп та значущі зміни в експериментальних групах. Приріст високого рівня сформованості досліджуваної готовності в контрольних групах становив +2,3 %, а в експериментальних – +9,09 % (на 6,79 % більше); приріст середнього рівня: в контрольних групах – +13,82 %, а в експериментальних – +35 % (на 21,18 % більше). Зменшення задовільного рівня відбулося отже: в контрольних групах на -9,68 %, а в експериментальних – на -35,91 %. Також відбулося зменшення студентів з низьким рівнем: у контрольних – на 6,45 %, а в експериментальних – на 8,18 %.
Посилання
Kozlovskyi, Yu.M. (2018). Metodolohiia pedahohichnoho doslidzhennia [Methodology of pedagogical research]. Textbook. Lviv, 196 p. [in Ukrainian].
Tarielkin, Yu.P. & Tsykin, V.O. (2010). Metodolohiia naukovykh doslidzhen [Methodology of scientific research]. Teaching aid. Sumy, 196 p. [in Ukrainian].
Nyshchak, I.D. (2016). Eksperymentalne doslidzhennia efektyvnosti metodychnoi systemy navchannia inzhenerno-hrafichnykh dystsyplin maibutnikh uchyteliv tekhnolohii [Experimental study of the effectiveness of the methodological system for teaching engineering and graphic disciplines to future technology teachers]. Scientific notes of the Kirovohrad V. Vynnychenko State Pedagogical University. Series: Pedagogical Sciences. Issue 147. pp. 91–95. [in Ukrainian].
Vazhynskyi, S.E. & Shcherbak, T.I. (2016). Metodyka ta orhanizatsiia naukovykh doslidzhen [Methodology and organization of scientific research]. Textbook. Sumy, 260 p. [in Ukrainian].
Khrykov, Ye.M. (2018). Metodolohiia pedahohichnoho doslidzhennia [Methodology of pedagogical research]. Monograph. Kharkiv, 284 p. [in Ukrainian].
Kalambet, S.V., Ivanov, S.I. & Pivniak, Yu.V. (2015). Metodolohiia naukovykh doslidzhen [Methodology of scientific research]. Textbook. Dnipropetrovsk, 191 p. [in Ukrainian].
Starosta, V.I. (2021). Metodolohiia naukovykh doslidzhen [Methodology of scientific research]. Teaching-methodological manual for independent work of students. Uzhgorod, 64 p. [in Ukrainian].
Khimich. V.L. (2020). Vyznachennia diahnostychnoho instrumentariiu u naukovomu doslidzhenni [Definition of diagnostic tools in scientific research]. Chief editor. Issue 3. pp. 371–374. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.