INNOVATIVE TEACHING METHODS FOR FUTURE SPECIALISTS IN LIBRARY, INFORMATION, AND ARCHIVAL STUDIES

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.326148

Ключові слова:

інноваційні методи навчання; бібліотечна, інформаційна та архівна справа; діджиталізація в освіті; освітні технології; професійні компетентності; професійна підготовка майбутніх фахівців.

Анотація

У статті досліджується важливість інноваційних методів навчання у підготовці майбутніх фахівців з бібліотечної, інформаційної та архівної справи. В умовах стрімкої діджиталізації інформаційного сектору традиційні підходи до викладання вже не є достатніми. Дослідження підкреслює необхідність набуття студентами практичних навичок роботи з цифровими інструментами, командної роботи й аналітичного мислення, щоб відповідати вимогам сучасного інформаційного суспільства. Обговорюються різні інноваційні методи, зокрема проєктне навчання, гейміфікація, кейс-стаді, змішане навчання, симуляції та використання AR/VR-технологій. Ці підходи сприяють розвитку професійних компетенцій, залучаючи студентів до виконання реальних завдань, заохочуючи активну участь і розвиваючи вміння розв’язувати проблеми. Автор також розповідає про практичне застосування цих методів у Національному аерокосмічному університеті ім. М.Є. Жуковського “ХАІ”, демонструючи їхню ефективність у підготовці майбутніх фахівців до роботи в динамічному професійному середовищі. У статті підкреслюється, що інтеграція сучасних освітніх стратегій підвищує мотивацію, поліпшує адаптивність і відповідає світовим тенденціям у вищій освіті.

Біографія автора

Maryna Shlenova

кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри документознавства та української мови Національного аерокосмічного університету імені М. Є. Жуковського “Харківський авіаційний інститут”

Посилання

Aleksiuk, A.M. (1998). Pedagogika vishoyi osviti Ukrayini: istoriya, teoriya [Pedagogy of Higher Education of Ukraine]. History, Theory: a textbook for students. Kyiv, 558 p. [in Ukrainian].

Voloshyna, O., Kizim, S., Kobysia, V., Kobysia, A. & Pinaieva, O. (2024). Innovacijni pidhodi formuvannya cifrovogo etiketu majbutnih pedagogiv v umovah trasformaciyi osviti [Innovative approaches to forming the digital etiquette of future teachers in the conditions of education transformation]. Youth & market. No. 4(224), pp. 127–133. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.304569 [in Ukrainian].

Galicia, I. (2011). Intelektualno-konkurentni igri yak kreativnij mehanizm aktivizaciyi pedagogichnogo, naukovogo ta innovacijnogo procesiv [Intellectual and competitive games as a creative mechanism for activating pedagogical, scientific and innovative processes]. Higher School. No. 1. pp. 104–107. [in Ukrainian].

Dobroskok, I.I., Kotsur, V.P. & Nikitchyna, S.O. (2008) Innovacijni pedagogichni tehnologiyi: teoriya ta praktika vikoristannya u vishij shkoli: monog. [Innovative pedagogical technologies: theory and practice of use in higher education: a monograph]. Pereyaslav-Khmelnytskiy State Pedagogical University named after Hryhoriy Skovoroda, Institute of Pedagogical Education and Adult Education of the Academy of Sciences of Ukraine. Pereyaslav-Hmelnic, 284 p. [in Ukrainian].

Dokuchaieva, V.V. (2007). Teoretiko-metodologichni zasadi proektuvannya innovacijnih pedagogichnih sistem [Theoretical and Methodological Foundations of Designing Innovative Pedagogical Systems]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Luhansk National Pedagogical University named after Taras Shevchenko. Lugansk, 44 p. [in Ukrainian].

Kotsenko, K.F., Kotsenko, E.F. & Lukash, I.M. (2016). Proyektni tehnologiyi yak vazhlivij napryam studentocentrovanoyi ekologichnoyi osviti ekonomistiv [Project technologies as an important area of student-centred environmental education for economists]. Studentocentrizm u sistemi zabezpechennya yakosti osviti v ekonomichnomu universiteti: zb. materialiv Vseukr. nauk.-metod. konf. za mizhnar. Uchastyu – Student-centrism in the system of ensuring the quality of education at an economic university: collection of materials of the All-Ukrainian Scientific-Methodological Conference with international participation. Kyiv, pp. 325–326. [in Ukrainian].

Kremen, V.G., Ilyin, V.V. & Proleyev, S.V. (2008). Fenomen innovaciyi: osvita, suspilstvo, kultura: monog [The phenomenon of innovation: education, society, culture: a monograph]. Institute of Gifted Children of the Academy of Sciences of Ukraine. Kyiv, 471 p. [in Ukrainian].

Lysenko, M.V. (2013). Innovacijna paradigma vishoyi osviti Ukrayini za umov perehodu do informacijnogo suspilstva [Innovative paradigm of higher education in Ukraine in the context of transition to the information society]. Extended abstract of candidate’s thesis. Ministry of Education and Science, Youth and Sports of Ukraine, National Technical University of Ukraine “Kyiv Polytechnic Institute”. Kyiv, 16 p.[in Ukrainian].

Rebuha, L.Z. (2017). Innovacijni procesi vishoyi shkoli: tehnologichnij aspect [Innovative processes of higher education: the technological aspect]. Teoriya i praktika rozvitku naukovih znan: materiali II mizhnar. nauk.-prakt. konf. (Kyiv, 28–29 grud. 2017 r.). – Theory and practice of the development of scientific knowledge: materials of the II International Scientific-Practical Conference (Kyiv, December 28–29, 2017). Kyiv, part III. pp. 35−36. [in Ukrainian].

Sauh, P.Yu. (2011). Innovaciyi u vishij osviti: problemi, dosvid, perspektivi: monog. [Innovations in Higher Education: Problems, Experience, Prospects: Monograph]. Zhytomyr, 443 p. [in Ukrainian].

Stoliarenko, O. (2015). Gumanistichni aspekti vikoristannya innovacijnih pedagogichnih tehnologij u zagalnoderzhavnij strategiyi stalogo rozvitku [Humanistic aspects of using innovative pedagogical technologies in the national strategy of sustainable development]. Modern information technologies and innovative teaching methods in the training of specialists: methodology, theory, experience, problems. No. 41. pp. 457–463. [in Ukrainian].

Shlenova, M. (2024). Hard skills as a key factor in the future professional success of students majoring in “Library, information and archival studies”. Pedagogical Academy: Scientific Notes, No. 13. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.14573670 [in English].

Shlenova, M. (2024). Soft skills as a key factor in the future professional success of students majoring in “information, library, and archival studies. Image of the Modern Pedagogue. No. 6(219). pp. 44–47. DOI: https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-6(219)-44-47 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-09

Номер

Розділ

Статті