INNOVATIVE TEACHING METHODS FOR FUTURE SPECIALISTS IN LIBRARY, INFORMATION, AND ARCHIVAL STUDIES
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.326148Ключові слова:
інноваційні методи навчання; бібліотечна, інформаційна та архівна справа; діджиталізація в освіті; освітні технології; професійні компетентності; професійна підготовка майбутніх фахівців.Анотація
У статті досліджується важливість інноваційних методів навчання у підготовці майбутніх фахівців з бібліотечної, інформаційної та архівної справи. В умовах стрімкої діджиталізації інформаційного сектору традиційні підходи до викладання вже не є достатніми. Дослідження підкреслює необхідність набуття студентами практичних навичок роботи з цифровими інструментами, командної роботи й аналітичного мислення, щоб відповідати вимогам сучасного інформаційного суспільства. Обговорюються різні інноваційні методи, зокрема проєктне навчання, гейміфікація, кейс-стаді, змішане навчання, симуляції та використання AR/VR-технологій. Ці підходи сприяють розвитку професійних компетенцій, залучаючи студентів до виконання реальних завдань, заохочуючи активну участь і розвиваючи вміння розв’язувати проблеми. Автор також розповідає про практичне застосування цих методів у Національному аерокосмічному університеті ім. М.Є. Жуковського “ХАІ”, демонструючи їхню ефективність у підготовці майбутніх фахівців до роботи в динамічному професійному середовищі. У статті підкреслюється, що інтеграція сучасних освітніх стратегій підвищує мотивацію, поліпшує адаптивність і відповідає світовим тенденціям у вищій освіті.
Посилання
Aleksiuk, A.M. (1998). Pedagogika vishoyi osviti Ukrayini: istoriya, teoriya [Pedagogy of Higher Education of Ukraine]. History, Theory: a textbook for students. Kyiv, 558 p. [in Ukrainian].
Voloshyna, O., Kizim, S., Kobysia, V., Kobysia, A. & Pinaieva, O. (2024). Innovacijni pidhodi formuvannya cifrovogo etiketu majbutnih pedagogiv v umovah trasformaciyi osviti [Innovative approaches to forming the digital etiquette of future teachers in the conditions of education transformation]. Youth & market. No. 4(224), pp. 127–133. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.304569 [in Ukrainian].
Galicia, I. (2011). Intelektualno-konkurentni igri yak kreativnij mehanizm aktivizaciyi pedagogichnogo, naukovogo ta innovacijnogo procesiv [Intellectual and competitive games as a creative mechanism for activating pedagogical, scientific and innovative processes]. Higher School. No. 1. pp. 104–107. [in Ukrainian].
Dobroskok, I.I., Kotsur, V.P. & Nikitchyna, S.O. (2008) Innovacijni pedagogichni tehnologiyi: teoriya ta praktika vikoristannya u vishij shkoli: monog. [Innovative pedagogical technologies: theory and practice of use in higher education: a monograph]. Pereyaslav-Khmelnytskiy State Pedagogical University named after Hryhoriy Skovoroda, Institute of Pedagogical Education and Adult Education of the Academy of Sciences of Ukraine. Pereyaslav-Hmelnic, 284 p. [in Ukrainian].
Dokuchaieva, V.V. (2007). Teoretiko-metodologichni zasadi proektuvannya innovacijnih pedagogichnih sistem [Theoretical and Methodological Foundations of Designing Innovative Pedagogical Systems]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Luhansk National Pedagogical University named after Taras Shevchenko. Lugansk, 44 p. [in Ukrainian].
Kotsenko, K.F., Kotsenko, E.F. & Lukash, I.M. (2016). Proyektni tehnologiyi yak vazhlivij napryam studentocentrovanoyi ekologichnoyi osviti ekonomistiv [Project technologies as an important area of student-centred environmental education for economists]. Studentocentrizm u sistemi zabezpechennya yakosti osviti v ekonomichnomu universiteti: zb. materialiv Vseukr. nauk.-metod. konf. za mizhnar. Uchastyu – Student-centrism in the system of ensuring the quality of education at an economic university: collection of materials of the All-Ukrainian Scientific-Methodological Conference with international participation. Kyiv, pp. 325–326. [in Ukrainian].
Kremen, V.G., Ilyin, V.V. & Proleyev, S.V. (2008). Fenomen innovaciyi: osvita, suspilstvo, kultura: monog [The phenomenon of innovation: education, society, culture: a monograph]. Institute of Gifted Children of the Academy of Sciences of Ukraine. Kyiv, 471 p. [in Ukrainian].
Lysenko, M.V. (2013). Innovacijna paradigma vishoyi osviti Ukrayini za umov perehodu do informacijnogo suspilstva [Innovative paradigm of higher education in Ukraine in the context of transition to the information society]. Extended abstract of candidate’s thesis. Ministry of Education and Science, Youth and Sports of Ukraine, National Technical University of Ukraine “Kyiv Polytechnic Institute”. Kyiv, 16 p.[in Ukrainian].
Rebuha, L.Z. (2017). Innovacijni procesi vishoyi shkoli: tehnologichnij aspect [Innovative processes of higher education: the technological aspect]. Teoriya i praktika rozvitku naukovih znan: materiali II mizhnar. nauk.-prakt. konf. (Kyiv, 28–29 grud. 2017 r.). – Theory and practice of the development of scientific knowledge: materials of the II International Scientific-Practical Conference (Kyiv, December 28–29, 2017). Kyiv, part III. pp. 35−36. [in Ukrainian].
Sauh, P.Yu. (2011). Innovaciyi u vishij osviti: problemi, dosvid, perspektivi: monog. [Innovations in Higher Education: Problems, Experience, Prospects: Monograph]. Zhytomyr, 443 p. [in Ukrainian].
Stoliarenko, O. (2015). Gumanistichni aspekti vikoristannya innovacijnih pedagogichnih tehnologij u zagalnoderzhavnij strategiyi stalogo rozvitku [Humanistic aspects of using innovative pedagogical technologies in the national strategy of sustainable development]. Modern information technologies and innovative teaching methods in the training of specialists: methodology, theory, experience, problems. No. 41. pp. 457–463. [in Ukrainian].
Shlenova, M. (2024). Hard skills as a key factor in the future professional success of students majoring in “Library, information and archival studies”. Pedagogical Academy: Scientific Notes, No. 13. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.14573670 [in English].
Shlenova, M. (2024). Soft skills as a key factor in the future professional success of students majoring in “information, library, and archival studies. Image of the Modern Pedagogue. No. 6(219). pp. 44–47. DOI: https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-6(219)-44-47 [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.