A MODEL FOR SHAPING FUTURE ACTORS’ READINESS FOR PROFESSIONAL ACTIVITIES USING INNOVATIVE TECHNIQUES

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.326154

Ключові слова:

майбутні актори; готовність до професійної діяльності; модель; інноваційні технології; арт-терапевтичні технології.

Анотація

У статті охарактеризовано суть моделювання в освітньому процесі. Обґрунтовано доцільність побудови структурно-якісної моделі формування готовності майбутніх акторів до професійної діяльності. Розглянуто комплексний концепт готовності майбутніх акторів до професійної діяльності. На основі аналізу педагогічної та психологічної наукової літератури визначено основні підходи до трактування поняття “готовність”, а також суміжних концептів “кар’єрна готовність”, “творча готовність”, “готовність до професійної діяльності” та інші види готовності: психологічна, комунікативна, саморегуляційна тощо, безпосередньо пов’язані з готовністю майбутніх акторів здійснювати професійну діяльність. Представлено поетапну структуру процесу формування готовності майбутніх акторів до професійної діяльності та подано погляд зарубіжних науковців щодо розмежування понять job readiness і work readiness. Виокремлено компоненти готовності майбутніх акторів до професійної діяльності (мотиваційний, когнітивно-практичного, емоційно-вольовий, особистісно-розвивальний). Наведено обґрунтування виокремлених компонентів, що відображають різні аспекти становлення студентів – майбутніх акторів як фахівців (необхідність наявності мотивації до професії, сформований комплекс професійних знань, умінь та навичок, здатність до регуляції власних емоцій, прагнення до особистісного і професійного саморозвитку). Визначено показники, за якими відбувається визначення рівня сформованості кожного з компонентів готовності майбутніх акторів до професійної діяльності. Охарактеризовано доцільність використання інноваційних педагогічних технологій зокрема арт-терапевтичних технологій у процесі професійної підготовки майбутніх акторів. Наведено приклади арт-терапевтичних технологій, що мають найбільший потенціал для формування готовності майбутніх акторів до професійної діяльності (ізотерапія, бібліотерапія, рухова терапія, музикотерапія, драматерапія).

Біографія автора

Ivan Holovatiuk

аспірант кафедри соціальної роботи та менеджменту соціокультурної діяльності Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Посилання

Antonopoulou, H., Giannoulis, A., Theodorakopoulos, L. & Halkiopoulos, C. (2022). Socio-Cognitive Awareness of Inmates through an Encrypted Innovative Educational Platform. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research. Vol. 21(9). pp. 52–75. [in English].

Armstrong, M. & Taylor, S. (2014). Armstrong’s Handbook of Human Resource Management Practice. 13th ed. London, 440 p. [in English].

Arnold, J., Robertson, I.T. & Cooper, C.L (1991). Work Psychology, London, Pitman. 329 p. [in English].

Clark, H. (2013). Work Readiness Standards and Benchmarks: The Key to Differentiating America’s Workforce and Regaining Global Competitiveness. ACT, Inc. 20 p. [in English].

Collins, J.W. (2011). The Greenwood dictionary of education. Greenwood. 600 p. [in English].

Entsyklopediia osvity (2008). [Encyclopedia of education]. Chief editor V. Kremen. Kyiv, 1040 p. [in Ukrainian].

Fritzson, P. (2004). Principles of object-oriented modeling and simulation with Modelica 2.1. Wiley-IEEE Press. 944 p. [in English].

International Encyclopedia of the Social Sciences (2007). Editor in Chief William A. Darity Jr. N.-Y.: MacMillan Reference USA, 5759 p. [in English].

Ismaya, M.I.N. & Achmad, N. (2024). The Influence of Soft Skill and Hard Skill Development on Students Self-Efficacy and Work Readiness. Proceeding ISETH (International Summit on Science, Technology, and Humanity). pp. 291–303. [in English].

Ivanova, M.H. (2016). Motyvatsiya fakhivtsia do profesiinoi diialnosti: poniattia, zmist ta funktsii [Motivation of a specialist for professional activity: concept, content, and functions]. Bulletin of the Taras Shevchenko National University of Kyiv. Vol. 1(34). pp. 21–24. [in Ukrainian].

Schmidt, F.L. & Hunter, J.E. (1998). The validity and utility of selection methods in personnel psychology: Practical and theoretical implications of 85 years of research findings. Psychological bulletin. Vol. 124(2). pp. 262–274. [in English].

The Blackwell Encyclopedia of Sociology (2009). Edited by George Ritzer. Wiley: Blackwell Publishing, 6384 p. [in English].

Yokob, A. (2024). Kharakterystyka motyvatsiinoho komponentu formuvannia imidzhu maibutnioho vykhovatelia zakladu doshkilnoi osvity zasobamy teatralnoi pedahohiky [Characteristics of the motivational component in the development of the professional image of the future teacher of a preschool education institution through theatre pedagogy]. Youth & market. Vol. 7–8. pp. 186–190. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-09

Номер

Розділ

Статті