ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ ДО ВПРОВАДЖЕННЯ ПРИРОДНИЧОЇ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ В МЕЖАХ ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ “Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ”

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.326312

Ключові слова:

вища освіта; Нова українська школа; інтегрований курс “Я досліджую світ”; природнича освітня галузь; підготовка майбутніх учителів.

Анотація

У статті досліджено практичні аспекти підготовки студентів до впровадження природничої освітньої галузі в межах інтегрованого курсу Я досліджую світ у контексті реформи Нової української школи. Актуальність дослідження зумовлена необхідністю формування у майбутніх педагогів компетентностей, що забезпечують ефективне викладання в початковій школі. Проаналізовано проблеми недостатньої практичної готовності студентів до організації дослідницької діяльності, проведення спостережень, експериментів і моделювання. У статті обґрунтовано важливість інтеграції теоретичних знань і практичних навичок через активні методи навчання, які стимулюють пізнавальну активність учнів. Підкреслено значення компетентнісного підходу та діяльнісної орієнтації при підготовці педагогів для реалізації природничої освіти в умовах сучасної школи.

 

Біографія автора

Тетяна Фатьянова

асистентка кафедри початкової освіти Бердянського державного педагогічного університету

Посилання

Biletska, G. & Kazanishena, N. (2025). Fundamentalizatsiia zmistu profesiinoi pidhotovky maibutnikh vchyteliv pryrodnychykh navchalnykh predmetiv [Fundamentalization of the content of professional training of future teachers of natural sciences]. Youth & market. No. 1 (233). pp. 59–64. [in Ukrainian].

Vityuk, V. (2017). Hotovnist pedahohiv do zmin v umovakh realizatsii Kontseptsii “Nova ukrainska shkola” [Readiness of teachers for changes in the context of the implementation of the Concept “New Ukrainian School”]. Pedagogical search. No.2 (94). pp. 3–6. [in Ukrainian].

Gilberg, T., Tarnavska, S., Khytra, Z. & Pavych, N. (2020). Nova ukrainska shkola: metodyka navchannia intehrovanoho kursu “Ia doslidzhuiu svit” u 3-4 klasakh zakladiv zahalnoi serednoi osvity na zasadakh kompetentnisnoho pidkhodu [New Ukrainian school: methods of teaching the integrated course “I Explore the World” in grades 3–4 of general secondary education institutions on the basis of a competence-based approach]. Kyiv, 240 p. [in Ukrainian].

Pro vnesennia zmin do Derzhavnoho standartu pochatkovoi osvity [On Amendments to the State Standard of Primary Education]. Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine No. 688 (Ukraine). 2019. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/704-2017-%D0%BF (Accessed 05 Apr. 2025). [in Ukrainian].

Pro skhvalennia Kontseptsii realizatsii derzhavnoi polityky u sferi reformuvannia zahalnoi serednoi osvity “Nova ukrainska shkola” na period do 2029 roku [On approval of the Concept for the implementation of state policy in the field of reforming general secondary education “New Ukrainian School” for the period up to 2029]. Order of the Cabinet of Ministers of Ukraine No. 988-р. (Ukraine). 2016. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/988-2016-%D1%80 (Accessed 02 Apr. 2025). [in Ukrainian].

Sytnik, T. (2020). Formuvannia doslidnytskykh umin v uchniv 3 klasu na urokakh z intehratyvnoho kursu “Ia doslidzhuiu svit” [Formation of research skills in 3rd grade students in the lessons of the integrative course “I Explore the World”]. Youth & market. No. 6–7. pp. 52–56. [in Ukrainian].

Timofeeva, I. (2022). Metodyka vykladannia intehrovanoho kursu “Ia doslidzhuiu svit” (pryrodnycha osvitnia haluz) [Methods of teaching the integrated course “I Explore the World” (natural science education)]. Mariupol, 124 p. [in Ukrainian].

Filimonova, T., & Nevedomova, T. (2023). Naukovi pidkhody do vykladannia intehrovanoho kursu “Ia doslidzhuiu svit” u pochatkovii shkoli [Scientific approaches to teaching the integrated course “I Explore the World” in primary school]. Pedagogical sciences. No. 9. pp. 6–10. [in Ukrainian].

Shevchuk, K. (2021). Metodyka navchannia pryrodnychoi osvitnoi haluzi [Methods of teaching natural science education]. Chernivtsi, 52 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-19

Номер

Розділ

Статті