ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ “ОБЛІК І ОПОДАТКУВАННЯ” ЗГІДНО З ПРИНЦИПАМИ МОДЕЛІ ОСВІТИ, ОРІЄНТОВАНОЇ НА РЕЗУЛЬТАТ (ООР)
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.326345Ключові слова:
комунікативні уміння; англійська мова за професійним спрямуванням; комунікативна компетентність; модель, орієнтована на результат; ООР.Анотація
У роботі досліджується шляхи поліпшення формування іншомовної комунікативної компетентності здобувачів освіти за спеціальністю “Облік та оподаткування” згідно з принципами моделі освіти, орієнтованої на результат (ООР). Обгрунтовано доцільність імплементації принципів моделі ООР у розробку і викладання курсу іноземної мови з метою якісного формування комунікативної компенентності фахівців. Сформульовано очікувані результати вивчення курсу, а саме: перелік комунікативних умінь у чотирьох сферах мовленнєвої діяльності (читання, письмо, аудіювання, усне мовлення), відповідно до проаналізованих професійних комунікативних потреб фахівців з обліку й оподаткування. Обґрутновано доцільність доповнення класичних НМК з дисципліни “Іноземна мова” для здобувачів освіти за спеціальністю “Облік та оподаткування” автентичними текстовими, аудіо- та відеоматеріалами. Обґрунтовано вибір методики формування та оцінювання сформованості комунікативних умінь на основі кейсів, симуляцій, проєктів та фахових завдань. Результати імплементації запропонованої моделі у навчальний процес підготовки здобувачів освіти за спеціальністю “Облік та оподаткування” показують, що запропонований підхід є дієвим для забезпечення якісного формування комунікативної компетентності майбутніх фахівців. Отримані результати в експериментальній групі, де викладання дисципліни “Іноземна мова” було удосконалено згідно з принципами моделі ООР, було порівняно з результатами тестування сформованості комунікативної компетентності у контрольній групі, де навчання проводилося на основі класичного НМК без оновлень контенту і методології, та виявлено підвищення рівня сформованості умінь у сфері читання на 9 %, письма – 10,5 %, аудіювання і усного мовлення – 12 %. Статичтичну значущіть результатів перевірено за допомогою t-критерію Стьюдента. Отримані t-значення, а саме: читання -4,81, письмо -4,11, аудіювання -4,44 і усне мовлення -3,49, вказують на кращі показники у експериментальній групі. Отримані р-значення по комунікативних умінннях у чотирьох видах мовленнєвої діяльності є нижчими, ніж 0,05, що підтверджує статистичну значущість отриманих результатів.
Посилання
Akhmadeeva, L., Hindy, M. & Sparrey, C.J. Overcoming Obstacles to Implementing an Outcomes-Based Education Model : Traditional versus Transformational OBE. URL: https://bit.ly/37HfJvM
Asim, M., Saleem, H. & Imran, M. (2021). The shift to outcomes-based education in Pakistan: Challenges and opportunities. Journal of Educational Reform in Developing Countries, 2021. No. 15 (3), pp. 78–92.
Biggs, J. & Tang, C. (2007). Using Constructive Alignment in Outcomes-Based Teaching and Learning Teaching for Quality Learning at University, 2007. 3rd ed., pp. 50–63.
Ernst & Young. How digitalization impacts financial services companies and their audits. EY Insights. Available at: https://www.ey.com/en_gr/insights/assurance/how-digital-transformation-impacts-financial-services-companies-and-their-audits
Guigue, Lemuel. Outcomes-Based Education: Practices in Teaching-Learning English and Training Needs of Higher Education Institutions. ACADEME University of Bohol, Graduate School and Professional Studies, 2020. No. 16. pp. 1–33.
Katawazai, R. (2021). Implementing outcome-based education and student-centered learning in Afghan public universities: the current practices and challenges. Heliyon, No. 7(5).
Khan, Khadernawaz & Bontha, Umamaheswara Rao (2017). Outcomes-Based Assessment in an English Language Program. Revisiting EFL Assessment, 2017, pp. 85–104.
Rao, N.J. (2020). Outcome-based Education: An Outline. Higher Education for the Future. No. 7(1), pp. 5–21.
Rajaee, N., Junaidi, E., Salleh, S.F. & Munot, M.A. (2013). Issues and Challenges in Implementing Outcomes-Based Education in Engineering Education Malaysia Sarawak, Universiti. International Journal for Innovation Education and Research. Vol. 1–04.
Ruxton, G.D. (2006). The unequal variance t-test is an underused alternative to Student’s t-test and the Mann–Whitney U test. Behavioral Ecology, No. 17(4), pp. 688–690.
Spady, W.D. (1994). Outcomes Based Education: Critical Issues and Answers. Arlington, VA: American Association of School Administration, 212 p.
Yagong, Mariz & Linox, Dale. (2025). Embracing Outcomes-Based Education for Quality Instruction Assurance, No. 4. pp. 202–215.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.