ФОРМУВАННЯ ПРОГНОСТИЧНИХ УМІНЬ МАЙБУТНІХ ЕКОНОМІСТІВ: Е-СЦЕНАРІЇ НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.327035Ключові слова:
прогностичні вміння; майбутні економісти; професійна підготовка; план-конспект заняття; освітній сценарій; освітній E-сценарій; Е-сценарій навчання; дистанційне навчання.Анотація
У статті висвітлена проблема формування прогностичних умінь майбутніх економістів за допомогою Е-сценаріїв навчання. Презентовано сутність поняття “прогностичні уміння майбутніх економістів” як сукупність інтелектуальних і практичних дій, що виявляються у здатності аналізувати економічну інформацію, будувати прогнози, планувати та обґрунтовувати рішення щодо розвитку економічних процесів і оцінювати їх наслідки. Проаналізовано сутність сутності категорій “план-конспект заняття”, “освітній сценарій”, “навчальний сценарій”, “освітній E-сценарій”, “Е-сценарій навчання”. Акцентовано увагу на тому, що Е-сценарій навчання є сучасною моделлю проєктування освітнього процесу в умовах онлайн-навчання. Обґрунтовано можливості застосування Е-сценаріїв навчання як ефективного засобу формування прогностичних умінь майбутніх економістів. Наведено приклад Е-сценарію навчання, спрямованого на формування прогностичних умінь майбутніх економістів.
Посилання
Andriievskyi, B.M. & Perminova, L.A. (2022). Formuvannia u zdobuvachiv vyshchoi osvity uminnia prohnozuvaty u protsesi pedahohichnoho doslidzhennia [Formation of forecasting skills in higher education students in the process of pedagogical research]. Collection of scientific papers. Pedagogical sciences. Vol. 100. pp. 5–11. [in Ukrainian].
Antonets, A.V. (2012). Struktura prohnostychnykh umin maibutnikh menedzheriv ta factory efektyvnosti ikh formuvannia [The structure of predictive skills of future managers and the factors of effectiveness of their formation]. Available at: https://dspace.pdau.edu.ua/server/api/core/bitstreams/f59f4bf7-c734-44de-9dd9-81ad1c81115e/content (Accessed 10 Apr. 2025). [in Ukrainian].
Bartkiv, O. & Durmanenko, Ye. (2022). Formuvannia prohnostychnoi kompetentnosti u maibutnikh vykhovateliv: dydaktychnyi aspect [Formation of predictive competence in future educators: didactic aspect]. Bulletin of Mykhailo Ostrohradskyi KrNU. Issue 2 (133). pp. 124–130. [in Ukrainian].
Vyshkivska, V., Prokofiev, Ye. & Ilishova, O. (2024). Tekhnolohiia proiektuvannia osvitnoho protsesu: analiz teoretychnykh peredumov i alhorytm realizatsii [Educational process design technology: analysis of theoretical premises and implementation algorithm]. Youth & market. No. 3 (223). pp. 86–91. [in Ukrainian].
Horobets, S.M. (2005). Teoretychni modeli kompetentsii maibutnikh ekonomistiv [Theoretical models of competencies of future economists]. Bulletin of Ivan Franko Zhytomyr State University. Issue 25. pp. 156–158. [in Ukrainian].
Demianenko, V.B. & Demianenko, V.M. (2017). Ontolohichni aspekty osvitnikh servisiv adaptyvnoho navchannia [Ontological aspects of adaptive learning educational services]. Scientific notes of the National Polytechnic University named after M.P. Dragomanov. Issue СXХХІІІ (133). pp. 68–78. [in Ukrainian].
Kalnyi, S.P. (2017). Е-stsenarii navchannia yak zasib orhanizatsii navchalno-operatsionalnoi vzaiemodii uchasnykiv doradchoho protsesu u sferi realizatsii innovatsiinykh prohram [E-learning scenario as a means of organizing educational and operational interaction of participants in the advisory process in the field of implementation of innovative programs]. pp. 162–169. [in Ukrainian].
Koshonko, H.A. & Porobok, O.O. (2018). Prohnostychni vminnia v strukturi profesiinoi diialnosti maibutnikh psykholohiv [Predictive skills in the structure of professional activity of future psychologists]. Collection of scientific papers of the National Academy of the State Border Guard Service of Ukraine. No. 2 (10). pp. 130–142. [in Ukrainian].
Kuhuienko, H.V. Interaktyvni metody u formuvanni prohnostychnykh umin uchniv [Interactive methods in the formation of students’ predictive skills]. Available at: http://dspace.pnpu.edu.ua/bitstream/123456789/7068/1/Kuguenko.pdf (Accessed 14 Apr. 2025). [in Ukrainian].
Otroshchenko, L.S. (2009). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh ekonomistiv-mizhnarodnykiv [Formation of professional competence of future international economists]. Proceedings of the Conference Title “The first step into science”. Luhansk. Vol. 7. pp. 75–78. [in Ukrainian].
Perevozniuk, N.M. (2012). Profesiina kompetentnist ekonomista: sutnist ta struktura [Professional competence of an economist: essence and structure]. Science and education. No. 1. pp. 41–46. [in Ukrainian].
Tymoshchuk, H.V. (2013). Osoblyvosti profesiinoi diialnosti ekonomista [Features of the professional activity of an economist]. Problems of modern pedagogical education. Issue 41. pp. 267–273. [in Ukrainian].
Furman, A.V. (2009). Osvitni stsenarii: sutnist, kompozytsiia, pryntsypy stvorennia [Educational scenarios: essence, composition, principles of creation]. Psychology and society. No. 3. pp. 174–192. [in Ukrainian].
Anoir, L., Chelliq, I., Khaldi, M. & Khaldi, M. (2023). Personalization of learning through pedagogical scenarios in adaptive e-Learning. Proceedings of the E-Learning and Smart Engineering Systems (ELSES 2023). DOI:10.2991/978-94-6463-360-3_2 [in English].
Trillaud, F., Pham, T., Rabah, M., Estraillier, P. & Malki, J. (2012). Situation-Based Scenarios for E-Learning. IADIS e-learning. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.