ФОРМУВАННЯ ПРОГНОСТИЧНИХ УМІНЬ МАЙБУТНІХ ЕКОНОМІСТІВ: Е-СЦЕНАРІЇ НАВЧАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.327035

Ключові слова:

прогностичні вміння; майбутні економісти; професійна підготовка; план-конспект заняття; освітній сценарій; освітній E-сценарій; Е-сценарій навчання; дистанційне навчання.

Анотація

У статті висвітлена проблема формування прогностичних умінь майбутніх економістів за допомогою Е-сценаріїв навчання. Презентовано сутність поняття “прогностичні уміння майбутніх економістів” як сукупність інтелектуальних і практичних дій, що виявляються у здатності аналізувати економічну інформацію, будувати прогно­зи, планувати та обґрунтовувати рішення щодо розвитку економічних процесів і оцінювати їх наслідки. Про­аналізовано сутність сутності категорій “план-конспект заняття”, “освітній сценарій”, “навчальний сценарій”, “освітній E-сценарій”, “Е-сценарій навчання”. Акцентовано увагу на тому, що Е-сценарій навчання є сучасною мо­деллю проєктування освітнього процесу в умовах онлайн-навчання. Обґрунтовано можливості застосування Е-сценаріїв навчання як ефективного засобу формування прогностичних умінь майбутніх економістів. Наведено приклад Е-сценарію навчання, спрямованого на формування прогностичних умінь майбутніх економістів.

Біографії авторів

Ольга Лебідь

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри психології та педагогіки Університету імені Альфреда Нобеля

Едуард Рижко

здобувач ступеня PhD Університету імені Альфреда Нобеля

Посилання

Andriievskyi, B.M. & Perminova, L.A. (2022). Formuvannia u zdobuvachiv vyshchoi osvity uminnia prohnozuvaty u protsesi pedahohichnoho doslidzhennia [Formation of forecasting skills in higher education students in the process of pedagogical research]. Collection of scientific papers. Pedagogical sciences. Vol. 100. pp. 5–11. [in Ukrainian].

Antonets, A.V. (2012). Struktura prohnostychnykh umin maibutnikh menedzheriv ta factory efektyvnosti ikh formuvannia [The structure of predictive skills of future managers and the factors of effectiveness of their formation]. Available at: https://dspace.pdau.edu.ua/server/api/core/bitstreams/f59f4bf7-c734-44de-9dd9-81ad1c81115e/content (Accessed 10 Apr. 2025). [in Ukrainian].

Bartkiv, O. & Durmanenko, Ye. (2022). Formuvannia prohnostychnoi kompetentnosti u maibutnikh vykhovateliv: dydaktychnyi aspect [Formation of predictive competence in future educators: didactic aspect]. Bulletin of Mykhailo Ostrohradskyi KrNU. Issue 2 (133). pp. 124–130. [in Ukrainian].

Vyshkivska, V., Prokofiev, Ye. & Ilishova, O. (2024). Tekhnolohiia proiektuvannia osvitnoho protsesu: analiz teoretychnykh peredumov i alhorytm realizatsii [Educational process design technology: analysis of theoretical premises and implementation algorithm]. Youth & market. No. 3 (223). pp. 86–91. [in Ukrainian].

Horobets, S.M. (2005). Teoretychni modeli kompetentsii maibutnikh ekonomistiv [Theoretical models of competencies of future economists]. Bulletin of Ivan Franko Zhytomyr State University. Issue 25. pp. 156–158. [in Ukrainian].

Demianenko, V.B. & Demianenko, V.M. (2017). Ontolohichni aspekty osvitnikh servisiv adaptyvnoho navchannia [Ontological aspects of adaptive learning educational services]. Scientific notes of the National Polytechnic University named after M.P. Dragomanov. Issue СXХХІІІ (133). pp. 68–78. [in Ukrainian].

Kalnyi, S.P. (2017). Е-stsenarii navchannia yak zasib orhanizatsii navchalno-operatsionalnoi vzaiemodii uchasnykiv doradchoho protsesu u sferi realizatsii innovatsiinykh prohram [E-learning scenario as a means of organizing educational and operational interaction of participants in the advisory process in the field of implementation of innovative programs]. pp. 162–169. [in Ukrainian].

Koshonko, H.A. & Porobok, O.O. (2018). Prohnostychni vminnia v strukturi profesiinoi diialnosti maibutnikh psykholohiv [Predictive skills in the structure of professional activity of future psychologists]. Collection of scientific papers of the National Academy of the State Border Guard Service of Ukraine. No. 2 (10). pp. 130–142. [in Ukrainian].

Kuhuienko, H.V. Interaktyvni metody u formuvanni prohnostychnykh umin uchniv [Interactive methods in the formation of students’ predictive skills]. Available at: http://dspace.pnpu.edu.ua/bitstream/123456789/7068/1/Kuguenko.pdf (Accessed 14 Apr. 2025). [in Ukrainian].

Otroshchenko, L.S. (2009). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh ekonomistiv-mizhnarodnykiv [Formation of professional competence of future international economists]. Proceedings of the Conference Title “The first step into science”. Luhansk. Vol. 7. pp. 75–78. [in Ukrainian].

Perevozniuk, N.M. (2012). Profesiina kompetentnist ekonomista: sutnist ta struktura [Professional competence of an economist: essence and structure]. Science and education. No. 1. pp. 41–46. [in Ukrainian].

Tymoshchuk, H.V. (2013). Osoblyvosti profesiinoi diialnosti ekonomista [Features of the professional activity of an economist]. Problems of modern pedagogical education. Issue 41. pp. 267–273. [in Ukrainian].

Furman, A.V. (2009). Osvitni stsenarii: sutnist, kompozytsiia, pryntsypy stvorennia [Educational scenarios: essence, composition, principles of creation]. Psychology and society. No. 3. pp. 174–192. [in Ukrainian].

Anoir, L., Chelliq, I., Khaldi, M. & Khaldi, M. (2023). Personalization of learning through pedagogical scenarios in adaptive e-Learning. Proceedings of the E-Learning and Smart Engineering Systems (ELSES 2023). DOI:10.2991/978-94-6463-360-3_2 [in English].

Trillaud, F., Pham, T., Rabah, M., Estraillier, P. & Malki, J. (2012). Situation-Based Scenarios for E-Learning. IADIS e-learning. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-19

Номер

Розділ

Статті