ФОРМУВАННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.328999

Ключові слова:

академічна доброчесність; студент; принципи академічної доброчесності; недоброчесність.

Анотація

У статті розкрито деякі аспекти формування академічної доброчесності майбутніх учителів початкової школи. Обґрунтовано історію розвитку та становлення особливостей академічної доброчесності у закладах вищої освіти України. На основі аналізу літератури і нормативних документів визначено поняття академічної доброчесності, розкрито її принципи. Означено, що академічна доброчесність стосується не тільки якості освіти, вона впливає на те, які особистості виховуються у закладах вищої освіти, які цінності закладаються під час навчання в ЗВО.

Біографії авторів

Наталія Калита

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та методики початкової освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Микола Пантюк

доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки та методики початкової освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Dotsenko, I.O. (2022). Akademichna dobrochesnist u systemi zabezpechennia yakosti vyshchoi osvity [Academic integrity in the system of quality assurance of higher education]. Pedagogical Education: Theory and Practice. No. 32. pp. 31–42. DOI: https://doi.org/10.32626/2309‐9763.2022‐32‐31‐42 [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy “Pro osvitu” [Law of Ukraine “On Education”]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text [in Ukrainian].

Kodeks akademichnoi dobrochesnosti [Code of Academic Integrity]. Official website of NAZYAVO. 2019. Available at: http://surl.li/abbpc [in Ukrainian].

Kolesnikov, A. (2019). Akademichna dobrochesnist v ukrainskomu osvitno‐naukovomu prostori: problemy ta sotsialni zahrozy [Academic integrity in the Ukrainian educational and scientific space: problems and social threats]. Regional aspects of the development of Ukraine’s productive forces. No. 24. pp. 122–128. [in Ukrainian].

Metodychni rekomendatsii dlia zakladiv zahalnoi serednoi osvity z pidtrymky pryntsypiv akademichnoi dobrochesnosti [Methodological recommendations for secondary education institutions to support the principles of academic integrity]. Available at: https://academiq.org.ua/wp-content/uploads/2021/07/Metodychni-rekomendatsiyi-dlya-serednih-shkil-1-1.pdf [in Ukrainian].

Nedohibchenko, Ye.V. (2017). Akademichna dobrochesnist: skladovi elementy [Scientific integrity: compound elements]. Theory and Practice of Intellectual Property. No. 6. pp. 13–21. [in Ukrainian].

Poniattia dobrochesnosti v etytsi [The concept of integrity in ethics]. Available at: http://www.etica.in.ua/ponyattyadobrochesnosti-v-etitsi/ [in Ukrainian].

Satsyk, V. Akademichna dobrochesnist: mifichna kontseptsiia chy diievyi instrument zabezpechennia yakosti vyshchoi osvity? [Academic integrity: a mythical concept or an effective tool for ensuring the quality of higher education?]. Available at: http://educationua.org/ua/articles/930-akademichnadobrochesnist-mifichna-kontseptsiya-chi-dievij-instrument-zabezpechennya-yakosti-vishchojiosviti [in Ukrainian].

Ulianova, H.O. & Baadzhy, N.P. (2022). Akademichna dobrochesnist yak osnova akademichnoho uspikhu [Academic integrity as the basis of academic success]. Legal position. No. 4(37). pp. 98–103. DOI: https://doi.org/10.32782/2521‐6473.2022‐4.18 [in Ukrainian].

Filipenko, L.V., Dumanskyi, O.V. & Kozak, O.V. (2023). Akademichna dobrochesnist v naukovomu ta osvitnomu seredovyshchi zakladiv osvity Ukrainy: pohliad kriz pryzmu naiavnosti shtuchnoho intelektu [Academic integrity in the scientific and educational environment of educational institutions of Ukraine: a view through the prism of the presence of artificial intelligence]. Academic visions. Vol. 19. pp. 90–98. [in Ukrainian].

Fendler, R.J. & Godbey, J.M. (2016). Cheaters should never win: Eliminating the benefits of cheating. Journal of Academic Ethics. No. 14 (1), pp. 71–85. DOI: 10.1007/s10805-015-9240-8. [in English].

The Bucharest Declaration on ethical values and principles of higher education in the Europe region. Higher education in Europe. UNESCO: European Centre for Higher Education, 2004. pp. 433–532 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-13

Номер

Розділ

Статті