ВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ ІНСТРУМЕНТІВ, ДІЄВИХ ПРАКТИК В ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ МАТЕМАТИЧНОЇ ТА ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ УЧНІВ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.329000Ключові слова:
цифрові технології; математична компетентність; інформаційно-комунікаційна компетентність; цифрові інструменти, інтерактивне навчання; гейміфікація; адаптивні освітні системи; онлайн-платформи; математичні симулятори; віртуальні лабораторії; цифрова грамотність; критичне мислення; персоналізоване навчання; цифрова безпека; освітні ресурси.Анотація
У сучасному освітньому середовищі цифрові технології виступають невід’ємним елементом навчального процесу, сприяючи формуванню ключових компетентностей, зокрема математичної та інформаційно-комунікаційної. Автори висвітлили основні цифрові технології, що застосовуються у формуванні математичної та інформаційно-комунікаційної компетентностей учнів, серед яких графічні калькулятори, математичні симулятори, онлайн-платформи для самостійного навчання та програмне забезпечення для розв’язування математичних задач.
У статті розкрито використання онлайн-платформ для спільного навчання, хмарних сервісів, цифрових комунікаційних інструментів, які сприяють розвитку навичок співпраці, роботи в команді, аналізу та представлення інформації у цифровому форматі.
Посилання
Vdovychyn, T., Sikora, O., Kobylnyk, T. & Vynnytska, N. (2024). Formuvannia adaptyvnoho tsyfrovoho seredovyshcha v zakladakh zahalnoi serednoi osvity. [Formation of an adaptive digital environment in general secondary education institutions]. Information Technologies and Learning Tools. Vol. 10, No. 5. pp. 55–77. [in Ukrainian].
Vynnytska, N. (2025). Vykorystannia tsyfrovykh osvitnikh resursiv dlia formuvannia kliuchovykh profesiinykh kompetentnostei maibutnikh uchyteliv [Use of digital educational resources to form key professional competences of future teachers]. Electronic scientific journal “Prospects and innovations of science” (Series “Psychology”, Series “Pedagogy”, Series “Medicine”), No. 3(49). pp. 247–255. [in Ukrainian].
Zhyhailo, O. & Vynnytska, N. (2024). Rol tsyfrovykh osvitnikh resursiv u samoosvitnii diialnosti vchyteliv pochatkovykh klasiv [The role of digital educational resources in the self-educational activity of primary school teachers]. Current issues in modern science: journal. No. 5(23), pp. 834–842. [in Ukrainian].
Kramarenko, I.S. (2022). Orhanizatsiia navchannia u shkolakh v umovakh viiny: vprovadzhennia zarubizhnoho dosvidu u vitchyznianu praktyku [Organization of education in schools in war conditions: introduction of foreign experience in domestic practice]. Science and Technology Today. No. 13(13). pp. 326–335. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6025-2022-13(13)-326-335. [in Ukrainian].
Kucherak, I. (2020). Tsyfrovizatsiia ta yii vplyv na osvitnii prostir v konteksti formuvannia kliuchovykh kompetentnostei [Digitalization and its impact on the educational space in the context of the formation of key competences]. Innovative Pedagogy. Issue 22. Vol. 2, pp. 91–94. [in Ukrainian].
Lytvynova, S. (2020). Model vykorystannia elektronnykh osvitnikh resursiv u pochatkovii shkoli [Model of the use of electronic educational resources in primary school]. Current issues in the humanities. Vol. 6, No. 27. pp. 101–105. DOI: http://dx.doi.org/10.24919/2308-4863.6/27.20465. [in Ukrainian].
Ovcharuk, O.V. (2018). Tsyfrova kompetentnist vchytelia novoi ukrainskoi shkoly. Tsyfrova kompetentnist suchasnoho vchytelia novoi ukrainskoi shkoly [Digital competence of the teacher of the New Ukrainian School. Digital competence of the modern teacher of the New Ukrainian School]. Collection of abstracts of reports of participants of the All-Ukrainian scientific-practical seminar, Kyiv, February 28, 2018. (Eds.). O.E. Konevshchynska, O. V. Ovcharuk. Kyiv, pp. 50–53. [in Ukrainian].
Skvortsova, S.O. (2014). Metodychna kompetentnist uchytelia pochatkovoi shkoly [Methodical competence of elementary school teacher]. Collection of research papers. Pedagogical sciences. Kherson, Vol. 65. pp. 254−259. [in Ukrainian].
The Efficiency of Using New Information and Communication Technologies in Primary School Lessons: E-Learning Experience/ О. Moiko, etc. Postmodern Openings. 2022. Vol. 13, Issue. 4. pp. 199–215. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.