ВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ ІНСТРУМЕНТІВ, ДІЄВИХ ПРАКТИК В ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ МАТЕМАТИЧНОЇ ТА ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ УЧНІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.329000

Ключові слова:

цифрові технології; математична компетентність; інформаційно-комунікаційна компетентність; цифрові інструменти, інтерактивне навчання; гейміфікація; адаптивні освітні системи; онлайн-платформи; математичні симулятори; віртуальні лабораторії; цифрова грамотність; критичне мислення; персоналізоване навчання; цифрова безпека; освітні ресурси.

Анотація

У сучасному освітньому середовищі цифрові технології виступають невід’ємним елементом навчального процесу, сприяючи формуванню ключових компетентностей, зокрема математичної та інформаційно-комунікаційної. Автори висвітлили основні цифрові технології, що застосовуються у формуванні математичної та інформаційно-комунікаційної компетентностей учнів, серед яких графічні калькулятори, математичні симулятори, онлайн-платформи для самостійного навчання та програмне забезпечення для розв’язування математичних задач.

У статті розкрито використання онлайн-платформ для спільного навчання, хмарних сервісів, цифрових комунікаційних інструментів, які сприяють розвитку навичок співпраці, роботи в команді, аналізу та представлення інформації у цифровому форматі.

Біографії авторів

Володимир Ковальчук

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри фундаментальних дисциплін початкової освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Наталія Винницька

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри фундаментальних дисциплін початкової освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Оксана Жигайло

кандидат психологічних наук, доцент кафедри фундаментальних дисциплін початкової освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Vdovychyn, T., Sikora, O., Kobylnyk, T. & Vynnytska, N. (2024). Formuvannia adaptyvnoho tsyfrovoho seredovyshcha v zakladakh zahalnoi serednoi osvity. [Formation of an adaptive digital environment in general secondary education institutions]. Information Technologies and Learning Tools. Vol. 10, No. 5. pp. 55–77. [in Ukrainian].

Vynnytska, N. (2025). Vykorystannia tsyfrovykh osvitnikh resursiv dlia formuvannia kliuchovykh profesiinykh kompetentnostei maibutnikh uchyteliv [Use of digital educational resources to form key professional competences of future teachers]. Electronic scientific journal “Prospects and innovations of science” (Series “Psychology”, Series “Pedagogy”, Series “Medicine”), No. 3(49). pp. 247–255. [in Ukrainian].

Zhyhailo, O. & Vynnytska, N. (2024). Rol tsyfrovykh osvitnikh resursiv u samoosvitnii diialnosti vchyteliv pochatkovykh klasiv [The role of digital educational resources in the self-educational activity of primary school teachers]. Current issues in modern science: journal. No. 5(23), pp. 834–842. [in Ukrainian].

Kramarenko, I.S. (2022). Orhanizatsiia navchannia u shkolakh v umovakh viiny: vprovadzhennia zarubizhnoho dosvidu u vitchyznianu praktyku [Organization of education in schools in war conditions: introduction of foreign experience in domestic practice]. Science and Technology Today. No. 13(13). pp. 326–335. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6025-2022-13(13)-326-335. [in Ukrainian].

Kucherak, I. (2020). Tsyfrovizatsiia ta yii vplyv na osvitnii prostir v konteksti formuvannia kliuchovykh kompetentnostei [Digitalization and its impact on the educational space in the context of the formation of key competences]. Innovative Pedagogy. Issue 22. Vol. 2, pp. 91–94. [in Ukrainian].

Lytvynova, S. (2020). Model vykorystannia elektronnykh osvitnikh resursiv u pochatkovii shkoli [Model of the use of electronic educational resources in primary school]. Current issues in the humanities. Vol. 6, No. 27. pp. 101–105. DOI: http://dx.doi.org/10.24919/2308-4863.6/27.20465. [in Ukrainian].

Ovcharuk, O.V. (2018). Tsyfrova kompetentnist vchytelia novoi ukrainskoi shkoly. Tsyfrova kompetentnist suchasnoho vchytelia novoi ukrainskoi shkoly [Digital competence of the teacher of the New Ukrainian School. Digital competence of the modern teacher of the New Ukrainian School]. Collection of abstracts of reports of participants of the All-Ukrainian scientific-practical seminar, Kyiv, February 28, 2018. (Eds.). O.E. Konevshchynska, O. V. Ovcharuk. Kyiv, pp. 50–53. [in Ukrainian].

Skvortsova, S.O. (2014). Metodychna kompetentnist uchytelia pochatkovoi shkoly [Methodical competence of elementary school teacher]. Collection of research papers. Pedagogical sciences. Kherson, Vol. 65. pp. 254−259. [in Ukrainian].

The Efficiency of Using New Information and Communication Technologies in Primary School Lessons: E-Learning Experience/ О. Moiko, etc. Postmodern Openings. 2022. Vol. 13, Issue. 4. pp. 199–215. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-13

Номер

Розділ

Статті