ТЕОРЕТИЧНІ ПІДХОДИ ДО МОДЕЛЮВАННЯ МЕТОДИЧНОЇ СИСТЕМИ ФОРМУВАННЯ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.329003

Ключові слова:

педагогічне моделювання; підприємницька компетентність; освітній процес; інноваційні методи; професійний розвиток.

Анотація

У статті розглянуто питання застосування педагогічного моделювання з метою формування підприємницької компетентності майбутніх педагогів. Визначено основні особливості педагогічного моделювання, зокрема його спрямованість на аналіз багатовимірних і багатофакторних процесів та їхню оцінку за критеріями педагогічної валідності. Окрему увагу приділено моделюванню підприємницької діяльності в освітньому середовищі як ефективному методу формування підприємницької компетентності. Проаналізовано міжнародний досвід використання навчальних підприємств, бізнес-проєктування та кейс-методу у підприємницькій освіті. Визначено основні вимоги до методів навчання, що забезпечують розвиток підприємницьких навичок майбутніх педагогів.

Біографії авторів

Андрій Гедзик

доктор педагогічних наук, професор, перший проректор Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Олександр Ратушнюк

аспірант Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Посилання

Erskine, J. (2018). The Case Method in Education: Applications and Challenges. Boston: Harvard University Press. p. 92 [in English].

Andrushchenko, V.P. (2009). Filosofiya osvity: Navchalnyi posibnyk [Philosophy of Education: Textbook]. Kyiv, p. 329 [in Ukrainian].

Blauberg, I.V. (1984). Problema tsiloho i chastyny u filosofii ta metodolohіi nauky [The Problem of the Whole and the Part in the Philosophy and Methodology of Science]. Kyiv, p. 450 [in Ukrainian].

Ziazun, I.A. (1997). Pedahohichna maysternist: Problemy, poshuky, perspektyvy [Pedagogical Mastery: Problems, Searches, Prospects]. Kyiv, p. 349 [in Ukrainian].

Ishutina, O.V. (2018). Pedahohichne modeliuvannya yak zasib formuvannya profesiynoyi kompetentnosti maybutnikh uchyteliv [Pedagogical Modeling as a Means of Forming the Professional Competence of Future Teachers]. Professionalism of the Teacher: Theoretical and Methodological Aspects.Vol. 7. Slovyansk, pp. 86–96. [in Ukrainian].

Kremen, V.H. (2003). Osvita i nauka Ukrayiny: Shlyakhy modernizatsiyi [Education and Science of Ukraine: Ways of Modernization]. Kyiv, p. 216 [in Ukrainian].

Lozova, V.I. (2002). Teoretychni osnovy vykhovannya i navchannya [Theoretical Foundations of Education and Training]. Kharkiv, p. 398 [in Ukrainian].

Martynova, R.Yu. (2005). Teoriya i praktyka pedahohichnoho modeliuvannya: monohrafiya [Theory and Practice of Pedagogical Modeling: Monograph]. Kyiv, p. 243 [in Ukrainian].

Moroz, O.H. (2004). Pedahohichne modeliuvannya v systemi pidhotovky vchytelya: Monohrafiya [Pedagogical Modeling in the Teacher Training System: Monograph]. Kyiv, p. 208 [in Ukrainian].

Nychkalo, N.H. (1999). Pedahohika vyshchoyi shkoly: Krok u maybutnye [Pedagogy of Higher Education: A Step into the Future]. Kyiv, p. 450 [in Ukrainian].

Pyehota, O.M. (2003). Modeliuannya pedahohichnykh tekhnolohiy: Navchalnyi posibnyk [Modeling of pedagogical technologies: A textbook]. Odesa, p. 240 [in Ukrainian].

Sysoyeva, S.O. (2010). Pedahohichni tekhnolohiyi: Navchalnyi posibnyk [Pedagogical Technologies: Textbook]. Kyiv, p. 352 [in Ukrainian].

Sukhomlynska, O.V. (2003). Istoriya pedahohiky: Pidruchnyk [History of Pedagogy: Textbook]. Kyiv, p. 424 [in Ukrainian].

Khorizha, L.L. (2009). U poshukakh novoyi modeli pedahohichnoyi osvity [In Search of a New Model of Pedagogical Education]. Higher School. No. 11, pp. 23–31. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-13

Номер

Розділ

Статті