COMPREHENSION OF METHODOLOGICAL APPROACHES TO FOREIGN LANGUAGE TEACHING IN CONDITIONS OF INTERNATIONALIZATION OF HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.329072

Ключові слова:

інтернаціоналізація; глобалізація; вища освіта; методологічні підходи; іноземна мова; компетентність; освітня траєкторія; ситуативність навчання.

Анотація

У статті з’ясовано значення інтернаціоналізації для закладів вищої освіти. Описано її вплив на методологічні підходи до викладання іноземної мови. Осмислено подальший розвиток закладів вищої освіти, який ґрунтується на прогресі в науковій, технологічній, освітній та інноваційній сферах. Здійснено розмежування понять “глобалізація” й “інтернаціоналізація”. Наведено приклади поширення інтернаціоналізації. Проаналізовано роль інформаційно-комунікаційної революції в усунені невидимих кордонів між університетами та країнами.

Біографія автора

Ruslan Kravets

доктор педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри української та іноземних мов Вінницького національного аграрного університету

 

Посилання

Azhazha, M. & Ostenda, A. (2022). Teoretychni zasady internatsionalizatsii vyshchoi osvity [Theoretical Fundamentals of Higher Education Internationalization]. Scientific Papers of Berdiansk State Pedagogical University. Pedagogical sciences, No. 2, pp. 11–27. DOI: https://doi.org/10.31494/2412-9208-2022-1-2-11-27 [in Ukrainian].

Andrieieva, M. (2024). Kliuchovi aspekty vykladannia inozemnoi movy dlia ahrariiv v nemovnykh zakladakh vyshchoi osvity Ukrainy [The Main Aspects of Teaching a Foreign Language for Agrarians in Nonlinguistic Higher Education Institutions of Ukraine]. Youth & market, No. 11 (231), pp. 120–128. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.316400 [in Ukrainian].

Boichuk, Yu.D. & Boiarska-Khomenko, A.V. (2023). Internatsionalizatsiia diialnosti zakladiv vyshchoi pedahohichnoi osvity v umovakh voiennoho stanu i povoiennoi vidbudovy [Internationalization of Activities of Institutions of Higher Pedagogical Education in the Conditions of Martial Law and Post-War Reconstruction]. Problems of Modern Transformations. Series: Pedagogy and Psychology, No. 1, pp. 17–22. DOI: https://doi.org/10.54929/pmtp-2023-1-02-01 [in Ukrainian].

Voloshyna, O. (2024). Zastosuvannia samostiinoi roboty u protsesi formuvannia informatsiino-komunikatyvnoi kompetentnosti studentiv pry vyvchenni inozemnoi movy v ahrarnykh zakladakh vyshchoi osvity [Application of Independent Work in the Process of Forming Information-Communicative Competence of Students When Learning a Foreign Language in Agrarian Higher Education Institutions]. Youth & market, No. 1 (221), pp. 78–91. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.298585 [in Ukrainian].

Voloshyna, O.V. (2024). Profesiino-oriientovana pidhotovka studentiv v ahrarnykh zakladakh vyshchoi osvity u protsesi vyvchenni inozemnoi movy [Professionally-Oriented Training of Students in Agricultural Institutions of Higher Education in the Process of Learning a Foreign Language]. Science and Technology Today, No. 2 (30), pp. 507–531. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6025-2024-2(30)-507-531 [in Ukrainian].

Zaiachuk, Yu. (2020). Internatsionalizatsiia yak skladova diialnosti universytetu ta yii rol u suchasnii dynamitsi vyshchoi osvity [Internationalization as a Component of the University Activity and Its Role in the Current Higher Education Dynamics]. Ukrainian Educational Journal, No. 4, pp. 34–44. DOI: https://doi.org/10.32405/2411-1317-2020-4-34-44 [in Ukrainian].

Klimova, H.P. (2021). Internatsionalizatsiia vyshchoi osvity v umovakh hlobalnykh vyklykiv [Internationalization of Higher Education in Conditions Global Challenges]. The Bulletin of Yaroslav Mudryi National Law University, No. 1 (48), pp. 185–205. DOI: https://doi.org/10.21564/2075-7190.48.224425 [in Ukrainian].

Kravets, R.A., Dzhedzhula, O.M., Kovalova, K.V. & Yumachikova, O.M. (2022). Teoretychni i metodychni osnovy formuvannia linhvosotsiokulturnoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv ahrarnoi haluzi v konteksti internatsionalizatsii ZVO [Theoretical and Methodological Fundamentals of Forming Future Agrarians’ Linguosociocultural Competence in the Context of HEIs’ Internationalisation]. Vinnytsia, 392 p. [in Ukrainian].

Kravets, R.A. (2017). Teoretychni i metodychni osnovy polikulturnoi osvity maibutnikh fakhivtsiv ahrarnoi haluzi: monohrafiia [Theoretical and Methodological Bases of Future Agrarians’ Multicultural Education: Monograph]. Vinnytsia, 434 p. [in Ukrainian].

Kubai, M. (2023). Zastosuvannia interaktyvnykh metodiv navchannia u protsesi vykladannia inozemnoi movy v zakladakh vyshchoi osvity [Application of Interactive Learning Methods in the Process of Teaching a Foreign Language in Institutions of Higher Education]. Youth & market, No. 5 (213), pp. 163–170. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.282823 [in Ukrainian].

Kubai, M. (2023). Protses formuvannia informatsiino-komunikatyvnoi kompetentnosti studentiv u protsesi vyvchennia inozemnoi movy za dopomohoiu zastosuvannia informatsiinykh tekhnolohii [The Process of Forming Information and Communicative Competence of Students in the Process of Learning a Foreign Language with the Help of the Application of Information Technologies]. Youth & market, No. 10 (218), pp. 130–136. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.293321 [in Ukrainian].

Marlova, A., Lozynskyi, S. & Lozynska, L. (2020). Osoblyvosti internatsionalizatsii vyshchoi osvity u suchasnomu suspilstvi [Peculiarities of Internationalization of Higher Education in Modern Society]. Youth & market, No. 3 (182), pp. 35–39. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.216620 [in Ukrainian].

Ostenda, A., Samoilenko, O. & Ivashev, E. (2022). Modeli otsinky rivnia internatsionalizatsii vyshchoi osvity [Assessment Models of the Level of Internationalization of Higher Education]. Professional Pedagogics, No. 1 (24), pp. 306–313. DOI: https://doi.org/10.32835/2707-3092.2022.24.306-313 [in Ukrainian].

Zinchenko, V., Bazeliuk, N., Boichenko, M., Horbunova, L., Kurbatov, S., Mielkov, Yu. & Shypko, O. (Eds.). (2020). Stratehii vyshchoi osvity v umovakh internatsionalizatsii dlia stiikoho rozvytku suspilstva: monohrafiia [Strategies of Higher Education in Conditions of Internationalization for Sustainable Development of Society: Monograph]. Kyiv: Institute of Higher Education of the NAPS of Ukraine 199 p. [in Ukrainian].

Voloshyna, O. (2021). Formation of Students’ Intercultural Competence in the Conditions of Modern Global Changes. Theoretical and Methodical Problems of Children and Youth Education, No. 15, pp. 60–72. DOI: https://doi.org/10.32405/2308-3778-2021-25-1-60-72 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-13

Номер

Розділ

Статті