ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ ДО ФОРМУВАННЯ УПРАВЛІНСЬКОЇ КОМАНДИ З ВИКОРИСТАННЯМ ПРОЄКТНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.329076Ключові слова:
професійна підготовка; майбутні менеджери; управлінська команда; проєктні технології; проєкти; проєктна діяльність; заклади фахової передвищої освіти.Анотація
У статті розглянуто окремі аспекти професійної підготовки майбутніх менеджерів у закладах фахової передвищої освіти. Особливу увагу відведено компетентнісному підходу, як альтернативі традиційній освіті. Проаналізовано Стандарт фахової передвищої освіти зі спеціальності 073 Менеджмент і виокремлено комплекс спеціальних компетентностей, які допоможуть у розробці й реалізації проєктів. Розроблено модель проєктної діяльності у професійній підготовці студентів-управлінців, що ґрунтується на ідеях компетентнісного, суб’єктного та діяльнісного підходів і передбачає етапи реалізації проєктної діяльності.
Посилання
Baranov, V.V. (2019). Evoliutsiia ta suchasne vykorystannia proektnoho metodu navchannia pry pidhotovtsi menedzheriv [Evolution and modern use of the project-based learning method in the training of managers]. Scientific Bulletin of Flight Academy. Section: Pedagogical Sciences. No. 5. pp. 319–324. [in Ukrainian].
Bezliudna, N. & Dudnyk, N. (2020). Formuvannia profesiino-etychnoi kompetentnosti maibutnikh menedzheriv osvity metodamy proektiv [Formation of Professional and Ethical Competence of Future Education Managers by Project Methods]. Collection of Scientific Papers of Uman State Pedagogical University. No. 2. pp. 6–12. DOI: https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2020.216178 [in Ukrainian].
Vasiuk, O. & Holieva, M. (2021). Formuvannia proiektnoi kompetentnosti maibutnikh menedzheriv za dopomohoiu interaktyvnykh form ta metodiv navchannia [Formation of Professional and Ethical Competence of Future Education Managers by Project Methods]. Ukrainian educational journal. No. 4. DOI: https://doi.org/10.32405/2411-1317-2021-4-165-170 [in Ukrainian].
Kacherovska, T.V. (2005). Navchalno-ihrove proektuvannia u profesiinii pidhotovtsi maibutnikh menedzheriv orhanizatsii [Educational game design in the professional training of future managers of organizations]: Candidate’s thesis. South Ukrainian State Pedagogical University named after K. D. Ushynskiy. Odesa, 275 p. [in Ukrainian].
Kulykovskyi, S. (2014). Heneza poniattia “kompetentnist” u yevropeiskii ta ukrainskii pedahohichnii nautsi [The Genesis of the Concept of “Competence” in European and Ukrainian Pedagogical Science]. Human Studies. Series of Pedagogy. Vol. 29. pp. 92–103. [in Ukrainian].
Kulchytskyi, I.M. (2018). Kontseptualizatsiia poniat “model” ta “modeliuvannia” u naukovykh doslidzhenniakh [Conceptualization of the concepts of “model” and “modeling” in scientific research]. pp. 273–284. Available at: https://science.lpnu.ua/sites/default/files/journal-paper/2018/jun/12897/19kulchickiyimkonceptual.pdf [in Ukrainian].
Naikrashchi sotsialni proiekty Ukrainy [The best social projects of Ukraine]. Available at: https://forum.o2.ua/ua/projects [in Ukrainian].
Nakaz MON (2021): Pro zatverdzhennia standartu fakhovoi peredvyshchoi osvity zi spetsialnosti 073 Menedzhment osvitno-profesiinoho stupenia “fakhovyi molodshyi bakalavr” [On approval of the standard of professional higher education in the specialty 073 Management of the educational and professional degree “professional junior bachelor”]. from 06/22/2021 No. 697. Available at: https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/Fakhova%20peredvyshcha%20osvita/Zatverdzheni.standarty/2021/07/08/073-menedzhment-08-07.pdf [in Ukrainian].
Pandazi, A.V. & Stanzhur, T.H. (2023). Proiektne navchannia yak zasib formuvannia kompetentnostei maibutnikh menedzheriv [Project-based learning as a means of developing competencies of future managers]. Ukrainian Pedagogical Journal. No. 4. pp. 88–95. Available at: https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/48122/1/A_Pandazi_T_Stanzhur_UPZH_4_FKU.pdf [in Ukrainian].
Silakova, T.T. (2017). Proektni tekhnolohii pidhotovky studentiv [Project-based technologies for student training.]. Aktualni problemy vyshchoi profesiinoi osvity : materialy Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii – Current problems of higher professional education: Proceedings of the International Scientific and Practical Conference. No. 11. pp. 1–6. Available at: https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/12571 [in Ukrainian].
Soroka, O.V. (2016). Teoretychni i metodychni zasady pidhotovky maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly do vykorystannia art-terapevtychnykh tekhnolohii [Theoretical and Methodological Bases of Training Future Primary School Teachers to Use Art Therapy Technologies]. Doctorʼs thesis. Ternopil, 534 p. [in Ukrainian].
Uisimbaieva, M. (2014). Proektna diialnist: teoretychni aspekty [Project activity: theoretical aspects]. The sources of pedagogical skill. Vol. 13. pp. 258–263. [in Ukrainian].
ESTEAM-NAPRIaM. Available at: https://goglobal.com.ua/activities/esteam?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAw5W-BhAhEiwApv4goOXe8bmfT2F0iV_8eHMbgqb6lk4BecBUxkwYc_Mt_n3m3nXNgogiiBoCqIgQAvD_BwE [in Ukrainian].
Atlas of New Professions and Competencies Skills Technology Foresight – universal toolkit for emerging skills and competencies (2021). Available at: https://research.narxoz.kz/wp-content/uploads/2022/02/%D0%9F%D1%80%D0%B5%D0%B7%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F_%D0%9D%D1%83%D1%80%D0%B1%D0%B5%D0%BA-%D0%A1.pdf [in English].
Delor, J. (1996). Learning: the treasure within; report to UNESCO of the International Commission on Education for the Twenty-first Century (highlights). Available at: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000109590
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.