ТЕХНОЛОГІЯ M-LEARNING ТА ДИДАКТИЧНІ МОБІЛЬНІ ІНСТРУМЕНТИ У СУЧАСНІЙ МУЗИЧНІЙ ОСВІТІ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.329077Ключові слова:
цифрові технології; технологія m-learning; музична освіта; майбутні фахівці з музики; дидактичні мобільні засоби навчання; програмне забезпечення; планшет.Анотація
У статті розкрито потенціал технології m-learning у підготовці фахівців музичної освіти. Виокремлено засоби навчання, які використовуються під час упровадження технології m-learning: відео, візуальні, звукові, літературні засоби, творчі (інтерактивні) завдання. Представлено типи програмного забезпечення для організації навчальної діяльності майбутніх фахівців музики і музичного мистецтва, окреслено їхній освітній потенціал. Схарактеризовано планшет як ефективний дидактичний мобільний інструмент для змістовного та інтерактивного навчання в оволодінні майбутніми фахівцями музики професійними уміннями і навичками.
Посилання
Zakon Ukrainy “Pro vyshchu osvitu” [Law of Ukraine “On higher education”]. 2014, p. 23, p. 1. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text. (Accessed 21 Feb. 2025). [in Ukrainian].
Honcharova, I.P. Tsyfrovi tekhnolohii v osviti yak zasib pokrashchennia dostupnosti ta efektyvnosti navchannia [Digital technologies in education as a means of improving the accessibility and effectiveness of learning]. Available at: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/734946/1/%D0%93%D0%BE%D0%BD%D1%87%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B0_%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B8.pdf (Accessed 21 February 2025). [in Ukrainian].
Koloskova, Zh.V. (2018). Tsyfrovi tekhnolohii v muzychnii osviti yak zasib formuvannia tvorchoi osobystosti maibutnoho fakhivtsia-muzykanta [Digital technologies in music education as a means of forming the creative personality of a future musician]. Collection of scientific articles “Pedagogical Sciences”. Issue LXXXIII. pp. 93–98. Available at: https://dspace.cusu.edu.ua/server/api/core/bitstreams/4959f1b1-9325-4852-836b-29d3f7dc9b59/content (Accessed 22 Feb. 2025). [in Ukrainian].
Martsyniv, V.V. Vprovadzhennia elektronnoho muzychnoho instrumentariiu v navachlnyi protses zakladiv mystetskoi osvity Ukrainy [Implementation of electronic musical instruments into the teaching process of art education institutions in Ukraine]. Available at: https://cusu.edu.ua/images/download-files/naukovi-zapysky/150/60.pdf (Accessed 21 Feb. 2025). [in Ukrainian].
Neboha, O.H. (2023). Tekhnolohichna dyversyfikatsiia muzychnoi osvity: pohliady suchasnykh zarubizhnykh doslidnykiv [Technological diversification of music education: views of modern foreign researchers]. Bulletin of the National Academy of Management of Culture and Arts: scientific journal. 2023. No. 1. pp. 259–263. (Accessed 11 Feb. 2025). [in Ukrainian].
Osvitno-profesiina prohrama “Serednia osvita (Muzychne mystetstvo)” pershoho (bakalavrskoho) rivnia vyshchoi osvity za spetsialnistiu 014 “Serednia osvita (Muzychne mystetstvo)” Rivnenskoho derzhavnoho humanitarnoho universytetu [Educational and professional program “Secondary Education (Musical Art)” of the first (bachelor’s) level of higher education in the specialty 014 “Secondary Education (Musical Art)” of the Rivne State University for the Humanities]. Available at: https://www.rshu.edu.ua/images/osvitni_programi/2024/op_2024_bak_014_so_mm.pdf. (Accessed 02 March 2025). [in Ukrainian].
Rybnikov, O.M. (2013). Formuvannia hotovnosti maibutnoho vchytelia muzyky do vykorystannia tsyfrovoho elektronnoho muzychnoho instrumentariiu u profesiinii diialnosti [Formation of the readiness of a future music teacher to use digital electronic musical instruments in professional activity]. Candidate’s thesis. Kyiv, 218 p. [in Ukrainian].
Standart vyshchoi osvity. (2019). Pershyi (bakalavrskyi riven) vyshchoi osvity 2019. Stupin “bakalavr”. Haluz znan 02 “Kultura ta mystetstvo”, spetsialnist 025 “Muzychne mystetstvo” [Higher education standard. First (bachelor’s level) of higher education. Bachelor’s degree. Field of knowledge 02 “Culture and art”, specialty 025 “Musical art”]. Available at: 025-Muz.mystetstvo-bakalavr.28.07.pdf (mon.gov.ua). (Accessed 02 March 2025). [in Ukrainian].
Fullan, M. (2013). The New Pedagogy: Students and Learning in the Digital Age. Vol. 6, No 2: Teaching and Learning in the Digital World: Possibilities and Challenges. Available at: https://learninglandscapes.ca/index.php/learnland/article/view/ Commentary-The-New-Pedagogy-Students-and-Teachers-as-Learning-Partners. (Accessed 02 March 2025). [in English].
Future Mobile Technology (2013). SA company in world first in mobile education (Blog post). Available at: http://www.itweb.co.za/index.php?option=com_content&view=article&id=68957#prcontacts. (Accessed 04 March 2025). [in English].
Parkita, E. Technologie informacyjno-komunikacyjne w edukacji muzycznej XXI wieku [Information and communication technologies in music education in the 21st century]. Available at: https://repozytorium.ukw.edu.pl/bitstream/handle/item/3216/Ewa%20Parkita%20Technologie%20informacyjno%20komunikacyjne%20w%20edukacji%20muzycznej%20XXI%20wieku.pdf?sequence=1&isAllowed=y. (Accessed 05 March 2025). [in Polish].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.