СПЕЦИФІКА ФОРМУВАННЯ ВИКОНАВСЬКИХ УМІНЬ УЧНІВ-КЛАРНЕТИСТІВ У ЗАКЛАДАХ ПОЧАТКОВОЇ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.329083

Ключові слова:

музичне мистецтво; музична освіта; педагог; учень; духові інструменти; кларнет; виконавський апарат; виконавські уміння; музичні здібності.

Анотація

У статті розглянуто питання щодо проблем формування та вдосконалення виконавських умінь учнів-кларнетистів на початковому етапі навчання. Перевірено та апробовано поетапні методи навчання гри на кларнеті учнів-початківців. Проаналізовано особливості та методи роботи над формуванням і розвитком виконавського апарату учня-кларнетиста. З’ясовано та проаналізовано сучасний стан теорії та практики роботи над формуванням та розвитком виконавських умінь учня-кларнетиста. Визначено доцільні педагогічні рекомендації щодо формування і вдосконалення виконавських умінь учнів-кларнетистів на початковому етапі навчання у закладах початкової мистецької освіти.

Біографії авторів

Роман Михаць

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музично-теоретичних дисциплін та інструментальної підготовки Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Микола Михаць

магістр педагогічної освіти, викладач кафедри музично-теоретичних дисциплін та інструментальної підготовки Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Apatskyi, V.M. (1989). Teoriia i praktyka hry na dukhovykh instrumentakh [Theory and practice of playing wind instruments]. Kyiv, 135 p. [in Ukrainian].

Barvik, S.H. (2013). Stanovlennia vykonavskoi maisternosti osobystosti muzykanta [Formation of the performing skills of a musician]. Culture of Ukraine. Kharkiv, No. 44, pp. 278‒285. [in Ukrainian].

Hladkykh, A.V. (2010). Osoblyvosti pochatkovoho periodu navchannia hry na dukhovykh instrumentakh [Features of the initial period of learning to play wind instruments]. Musical and theatrical art: a collection of works. Kharkiv, No. 1, pp. 192‒194. [in Ukrainian].

Hladkykh, A.V. (2014). Metodyka formuvannia vykonavskoi maisternosti na dukhovykh instrumentakh [Methods of forming performing skills on wind instruments]. Vinnytsia, 200 p. [in Ukrainian].

Miulberh, K.E. (1975). Teoretychni osnovy navchannia hry na klarneti [Theoretical foundations of teaching clarinet playing]. Kyiv, 53 p. [in Ukrainian].

Palazhenko, O.P. (2015). Sutnist ta struktura vykonavskykh umin muzykanta-dukhovyka [The essence and structure of the performing skills of a brass musician]. New pedagogical thought. No. 2 (82). Rivne, рр. 172–173. [in Ukrainian].

Palazhenko, O.P. (2017). Komponentna struktura vykonavskykh umin muzykanta-dukhovyka [Component structure of performing skills of a brass musician]. Bulletin of the National Academy of Management Personnel of Culture and Arts. No. 4. Kyiv, pp. 204–207. [in Ukrainian].

Udovichenko, D.V. (2022). Formuvannia vykonavskykh umin uchniv-dukhovykiv zakladiv pochatkovoi mystetskoi osvity [Formation of performing skills of pupils-percussionists of primary art education institutions]. Master’s thesis. Kryvyi Rih, 81p. [in Ukrainian].

Shelkov, I. (2003). Osnovy tekhniky muzykanta-vykonavtsia yak predmet vyvchennia [Fundamentals of musician-performer technique as a subject of study]. Kyiv, 115 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-13

Номер

Розділ

Статті