МОДЕЛЮВАННЯ СОЦІАЛЬНО ЦІННОГО КОМУНІКАТИВНОГО СЕРЕДОВИЩА В УНІВЕРСИТЕТІ ПІД ЧАС МОВНОЇ ПІДГОТОВКИ ЗДОБУВАЧІВ НЕФІЛОЛОГІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.329084Ключові слова:
мовна компетентність; комунікативне середовище; студент; нефілологічна спеціальність; іншомовна компетентність; мовна культура; модулювання; соціальний проєкт; вища освіта; якість освіти.Анотація
У статті авторка розкрила сутність, умови і структурні елементи моделювання соціально цінного комунікативного середовища в університеті під час мовної підготовки здобувачів нефілологічних спеціальностей. Авторка спиралася на практичний досвід викладання англійської мови за професійним спрямуванням для здобувачів різних рівнів вищої освіти, спеціальність “Фізична культура” та інші. Методологія статті передбачала опору на нормативне визначення індивідуальної освітньої траєкторії здобувача освіти, особистісний і компетентнісний підходи. Відповідно для реалізації визначеної мети використано методи аналізу, узагальнення і систематизації практичного і методичного досвіду. У статті зазначено, що в університеті студент набуває практичного досвіду соціально цінної взаємодії з іншими учасниками освітнього процесу. Така взаємодії в різних напрямах буде якісною за умови розвинених комунікативних навичок, з-поміж іншого, іншомовної компетентності за професійним спрямуванням. Соціально цінне комунікативне середовище, спеціально організоване в університеті, сприятиме розвитку мовної компетентності студентів і підвищенню якості професійної підготовки, формуванню професійної і комунікативної культури. Така робота є важливою для системної соціалізації, створення професійних спільнот, формування активної громадянської позиції, просування творчих ідей соціальних проєктів.
Посилання
Vorozhbit-Horbatiuk, V.V. (2021). Zabezpechennia yakosti osvity: dosvid Kharkivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni H.S. Ckovorody [Ensuring the Quality of Education: Experience of H.S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University]. Pedagogy of the 21st century: current state and development trends. Lviv-Torun, Liha-Pres. pp. 1–27. Available at: http://catalog.liha-pres.eu/index.php/liha-pres/catalog/view/143/1709/4158-1 1 [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy Pro osvitu (2025). [The Law of Ukraine on Education]. Document 2145-VIII. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 [in Ukrainian].
Petrenko, T. (2024). Formuvannia kompetentnostei kros-kulturnoi komunikatsii u zdobuvachiv vyshchoi pedahohichnoi osvity u vnutrishnii systemi zabezpechennia yakosti osvity zakladu [Formation of cross-cultural communication competencies of higher pedagogical education students in the internal system of quality assurance of education]. Pedagogy of creative personality formation in higher and general academic schools. No. 92. 209–213. DOI: https://doi.org/10.32782/1992-5786.2024.92.35 [in Ukrainian].
Spirin, O.M. & Odud, O.A. (2016). Model formuvannia informatsiino-komunikatsiinoi kompetentnosti doktora filosofii na osnovi vykorystannia khmarnykh servisiv Google Scholar [Model of formation of information and communication competence of a Doctor of Philosophy based on the use of Google Scholar cloud services]. Information Technologies and Learning Tools. Vol. 56, No. 6. pp. 204–218. [in Ukrainian].
Tereshchuk, V. (2016). Virtualne navchalne seredovyshche: sutnist ta psykholohopedahohichni umovy yoho stvorennia [Virtual learning environment: the essence and psychological and pedagogical conditions of its creation]. Sientific bulletin of Uzhhorod university. series: “Pedagogy. social work”. Vol. 1. pp. 279–283. [in Ukrainian].
Tuchyna, N.V. (2024). Sotsializatsiia uchniv pid chas navchannia anhliiskoi movy onlain. [Socialization of learners in online English language learning. Arguments of modern philology: historical and individual memory]. Arhumenty suchasnoi filolohii: istorychna ta indyvidualna pamiat. Materialy IV Mizhnarodnoi naukovoi konferentsii (m. Kharkiv, 18–19 kvitnia 2024 roku) – Arguments of modern philology: historical and individual memory. Materials of the IV International Scientific Conference (Kharkiv, April 18–19, 2024). pp. 366–370. Available at: https://dspace.hnpu.edu.ua/server/api/core/bitstreams/1f5ae157-97fb-4d78-aa95-ff9aca93ef09/content [in Ukrainian].
Fakultet fizychnoho vykhovannia i sportu, H.S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University (2025). [Faculty of Physical Education and Sports. H.S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University]. Available at: http://hnpu.edu.ua/uk/division/osvitnya-diyalnist-fakultetu-fizychnogo-vyhovannya-i-sportu [in Ukrainian].
Kholodniak, O. (2024). Kompetentnisnyi pidkhid i zdorova konkurentsiia – bazys profesiinoho rozvytku vykladatskoi maisternosti fakhivtsia u haluzi humanitarnykh i sotsialnykh nauk [Competence-based approach and healthy competition - the basis for the professional development of teaching skills of a specialist in the humanities and social sciences]. Youth & market, No. 4 (224). pp. 188–122. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.304493 [in Ukrainian].
Khyzhniak, I.A. & Vorozhbit-Horbatiuk, V.V. (2021). Mizhuniversytetski komunikatsiini zakhody yak sposib formuvannia rehionalnoho doslidnytskoho seredovyshcha [Inter-university communication activities as a way to form a regional research environment]. Professionalism of a teacher: theoretical and methodological aspects. Sloviansk. Vol. 14. part. 1. pp. 5–18. Available at: http://profped.ddpu.edu.ua/article/view/236444/234962 [in Ukrainian].
Kozina, Zh.L., Kozin, V.Yu., Kozin, O.V., Kozin, S.V., Lakhno, E.G, Sobko, I.M., Ryepko, O.O., Korobeinik, V.A., Bazyluk, T.A. (2023). System of modern integral technologies for strengthening people’s health at different stages of life: monograph. Under the general editorship of Kozina Zh.L. Kharkiv: Independent Publisher Zhanneta Kozina. 406 p. Available at: https://publisherzk.com/downloads/Kozina_Z_2023_978-1-4478-6036-5.pdf
Tkachov, S., Tkachovа, N. & Shcheblykina, T. (2023). Developing digital competence of future teachers in the modern digital learning space. Educational Challenges. 2023. Vol. 28. Issue 1. pp. 149–160 DOI: https://doi.org/10.34142/2709-7986.2023.28.1.12
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.