ТРАВМОІНФОРМОВАНІ МУЗИЧНІ ПРАКТИКИ НАЙДЖЕЛА ОСБОРНА У ПРОФЕСІЙНІЙ МУЗИЧНО-ПЕДАГОГІЧНІЙ ОСВІТІ УКРАЇНИ ПІД ЧАС ВІЙНИ І ПОСТВОЄННОГО СТАНУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.329086

Ключові слова:

здобувачі вищої музично-педагогічної освіти; психоемоційна підтримка; травмоінформоване мистецтво; Найджел Осборн; проєкт Art Therapy Force; музикотерапевтичні практики; професійні навички в умовах війни і повоєнного стану.

Анотація

У статті актуалізовано проблему пошуку нових стратегій щодо підготовки здобувачів вищої музично-педагогічної освіти і оновлення освітніх програм, що пов’язано з потребою в кваліфікованих кадрах, здатних забезпечити психоемоційну підтримку вразливих категорій нашого суспільства, зокрема дітей, в умовах війни і повоєнного часу. Розглянуто освітній вектор діяльності британського педагога і композитора, фахівця в галузі музикотерапії Найджела Осборна. Розкрито сутність його травмоінформованих музичних практик, які засвідчили можливість імплементувати цей новий досвід в процес підготовки майбутніх музичних педагогів, що сприятиме розширенню меж їх професійних навичок, затребуваних в умовах війни та повоєнного стану.

Біографія автора

Ірина Новосядла

кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри методики музичного виховання та диригування Прикарпатського національного університету імені В. Стефаника

Посилання

Holovatenko, T. (2023). Osvitolohichnyi vymir kontseptu “travma-informovane navchannia” u systemi profesiinoi pidhotovky vchyteliv pochatkovykh klasiv [The educational dimension of the concept of ‘trauma-informed learning’ in the system of professional training of primary school teachers]. Prospects and innovations of science. Series “Pedagogy. Psychology. Medicine”. No 8 (26), pp. 65–77. DOI: http://dx.doi.org/10.52058/2786-4952-2023-8(26)-65-77 [in Ukrainian].

Hornostai, P. (2023) Mystetstvo v podolanni kolektyvnoi travmy viiny [Art in overcoming the collective trauma of war]. The space of art therapy: the art of restoring mental health in times of war : materials of the XX International Interdisciplinary Scientific and Practical Conference (31 March – 2 April 2023) / edited by O.L. Voznesenska, L.O. Podkorytova. Kyiv, pp.19–22. [in Ukrainian].

Rastryhina, A. (2024). Implementatsiia zarubizhnoho dosvidu art-komunikatsiinohi vzaiemodii u pidhotovku maibutnikh vchyteliv muzychnoho mystetstva [Implementation of foreign experience of art-communication interaction in the training of future music teachers]. Scientific Notes of V. Vynnychenko Central State University. Series: Pedagogical sciences. No. 213, pp. 291–296. DOI: https://doi.org/10.36550/2415-7988-2024-1-213-291-296 [in Ukrainian].

Rastrygina, A. (2023). Art-komunikatsiyi v muzychno-pedahohichniy osviti: do postanovky problemу [Art communications in musical and pedagogical education: before the problem statement]. Theory and practice of art education in the civilisation challenges of today / edited by Z. Hnativ, T. Medvid. Drohobych, pp. 31–33. [in Ukrainian].

Ternovyi, D. (2023) Mahisterska osvita z art-terapii yak efektyvna vidpovid na vyklyky viiny. [Master’s degree in art therapy as an effective response to the challenges of war]. The space of art therapy: the art of restoring mental health in times of war : Proceedings of the XX International Interdisciplinary Scientific and Practical Conference (31 March – 2 April 2023) / edited by O.L. Voznesenska, L.O. Podkorytova. Kyiv, pp. 92–94. [in Ukrainian].

Chernous, T.Yu. & Kalamazh, V.O. (2022). Aktyvatsiia stres- pereboriuvanykh stratehii maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv zasobamy muzyky [Activation of future primary school teachers’ stress-coping strategies by means of music]. Scientific Notes of the National University of Ostroh Academy. Series Psychology: scientific journal. Ostroh : NaUoA Publishing House. No. 15, pp. 62–71. DOI: https://doi.org/10.25264/2415-7384-2022-15-62-71 [in Ukrainian].

Art Therapy Force. Available at: https://artherapyforce.com.ua/home-uk/pro-nas/ (Accessed 25 Feb. 25) [in Ukrainian].

Kennedy, A., Abrahams, D. & Lee, T.E. (2024). An implementation framework for the use of creative arts in collective healing [Report Print Version]. Opera Circus, King`s College London, 30 p. [in English].

Morris, Ch. Nigel Osborne Interview (2018). Composition: Today. Available at: http://www.compositiontoday.com/interviews/nigel_osborne.asp (Accessed 25 Feb. 25). [in English].

Osborne, N. (2024). Some aspects of art therapy activity in Ukraine in the context of the ART THERAPY FORCE project in 2022-23. Art in times of crisis: education and therapy. Proceedings of the II International Conference (17 October 2024) / editor-in-chief M.I. Tsyhanyk; Lviv: Ivan Franko National University of Lviv, pp. 8–12. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-13

Номер

Розділ

Статті