СУТНІСТЬ ТА ЗНАЧЕННЯ ЕСТЕТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДЛЯ ПРОФЕСІЙНОГО СТАНОВЛЕННЯ УЧИТЕЛЯ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.329097

Ключові слова:

вчитель технологій; естетичне виховання; художньо-трудова діяльність; професійне становлення.

Анотація

У статті здійснено спробу дослідити сутність та значення естетичного виховання для професійного становлення майбутніх учителів технологій; розкрито зміст ключових естетичних категорій: естетичний розвиток, естетична культура, естетичний ідеал, естетичний смак, естетичні цінності.

З’ясовано, що творча художньо-трудова діяльність майбутніх учителів технологій має важливе виховне, зокрема й естетичне значення. Вона забезпечує гармонійний зв’язок з віковою народною спадщиною, втіленою у різних видах народного декоративно-ужиткового мистецтва.

Естетичне виховання майбутніх учителів технологій не може реалізуватися відокремлено, бути відірваним від процесу професійної підготовки фахівців, а має виступати невід’ємною складовою формування особистості педагога, узгоджуватися з кінцевою метою його професійного зростання.

Біографія автора

Петро Нищак

аспірант кафедри технологічної та професійної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Balenok, V.S. (1973). Estetychne i pryroda. Pytannia estetychnoho vidnoshennia do diisnosti [Aesthetics and Nature. The Question of the Aesthetic Attitude to Reality]. Kyiv, 194 р. [in Ukrainian].

Honcharenko, S.U. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian Pedagogical Dictionary]. Kyiv, 376 р. [in Ukrainian].

Dzhola, D.B. & Shcherbo, A.B. (1998). Teoriia i metodyka estetychnoho vykhovannia shkoliariv [Theory and methods of aesthetic education of schoolchildren: teaching and methodical manual]. Kyiv, 390 р. [in Ukrainian].

Estetychne vykhovannia shkoliariv [Aesthetic Education of Schoolchildren]. (2013). (Ed.). S. Sysoieva. Kyiv, 342 р. [in Ukrainian].

Ziaziun, I.A. (1994). Estetychne vykhovannia – vazhlyvishyi iz skladnykiv zahalnoderzhavnoi kulturnoi polityky [Aesthetic education is the most important component of the national cultural policy]. Native school. No. 1. рр. 2–8. [in Ukrainian].

Kalashnyk, N.H. (2016). Estetychni smaky, yikh vytoky ta formuvannia [Aesthetic tastes, their origins and formation: monograph]. Zaporizhzhia, 344 р. [in Ukrainian].

Kudin, V.O. (1996). Estetychne v systemi navchannia i vykhovannia [Aesthetics in the system of education and upbringing]. Unity of the rational and emotional-sensual in educational systems: scientific-methodological collection. Kharkiv, рр. 12–14. [in Ukrainian].

Onishchenko, O. (1998). Estetychne vykhovannia: istorychni tradytsii ta suchasnist [Aesthetic education: historical traditions and modernity]. Art and Education. No. 3. рр. 2–6. [in Ukrainian].

Otych, O.M. (2008). Estetychnyi sens indyvidualnosti [The Aesthetic Sense of Individuality]. Art Education: Content, Technologies, Management. Vol. 3. Kyiv, pp. 40–52. [in Ukrainian].

Slovnyk-dovidnyk z profesiinoi pedahohiky [Dictionary-reference book on professional pedagogy]. (2006). (Ed.). A.V. Semenova. Odesa, 221 р. [in Ukrainian].

Chepil, M.M. & Palasevych, I.L. (2012). Teoretychni zasady estetychnoho vykhovannia pidlitkiv [Theoretical principles of aesthetic education of adolescents]. Scientific notes of the Mykhailo Kotsiubynskyi Vinnytsia State Pedagogical University. Series: Pedagogy and Psychology. Vinnytsia, Vol. 36. pp. 139–143. [in Ukrainian].

Iatsyk, T.O. & Stepaniuk, V.V. (2022). Slovnyk korotkykh terminiv z pedahohiky [Dictionary of short terms in pedagogy]. Lutsk Professional Pedagogical College of Higher Educational Institution “Lutsk Pedagogical College” of the Volyn Regional Council. Lutsk, 50 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-13

Номер

Розділ

Статті