СУТНІСТЬ ТА ЗНАЧЕННЯ ЕСТЕТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДЛЯ ПРОФЕСІЙНОГО СТАНОВЛЕННЯ УЧИТЕЛЯ ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.329097Ключові слова:
вчитель технологій; естетичне виховання; художньо-трудова діяльність; професійне становлення.Анотація
У статті здійснено спробу дослідити сутність та значення естетичного виховання для професійного становлення майбутніх учителів технологій; розкрито зміст ключових естетичних категорій: “естетичний розвиток”, “естетична культура”, “естетичний ідеал”, “естетичний смак”, “естетичні цінності”.
З’ясовано, що творча художньо-трудова діяльність майбутніх учителів технологій має важливе виховне, зокрема й естетичне значення. Вона забезпечує гармонійний зв’язок з віковою народною спадщиною, втіленою у різних видах народного декоративно-ужиткового мистецтва.
Естетичне виховання майбутніх учителів технологій не може реалізуватися відокремлено, бути відірваним від процесу професійної підготовки фахівців, а має виступати невід’ємною складовою формування особистості педагога, узгоджуватися з кінцевою метою його професійного зростання.
Посилання
Balenok, V.S. (1973). Estetychne i pryroda. Pytannia estetychnoho vidnoshennia do diisnosti [Aesthetics and Nature. The Question of the Aesthetic Attitude to Reality]. Kyiv, 194 р. [in Ukrainian].
Honcharenko, S.U. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian Pedagogical Dictionary]. Kyiv, 376 р. [in Ukrainian].
Dzhola, D.B. & Shcherbo, A.B. (1998). Teoriia i metodyka estetychnoho vykhovannia shkoliariv [Theory and methods of aesthetic education of schoolchildren: teaching and methodical manual]. Kyiv, 390 р. [in Ukrainian].
Estetychne vykhovannia shkoliariv [Aesthetic Education of Schoolchildren]. (2013). (Ed.). S. Sysoieva. Kyiv, 342 р. [in Ukrainian].
Ziaziun, I.A. (1994). Estetychne vykhovannia – vazhlyvishyi iz skladnykiv zahalnoderzhavnoi kulturnoi polityky [Aesthetic education is the most important component of the national cultural policy]. Native school. No. 1. рр. 2–8. [in Ukrainian].
Kalashnyk, N.H. (2016). Estetychni smaky, yikh vytoky ta formuvannia [Aesthetic tastes, their origins and formation: monograph]. Zaporizhzhia, 344 р. [in Ukrainian].
Kudin, V.O. (1996). Estetychne v systemi navchannia i vykhovannia [Aesthetics in the system of education and upbringing]. Unity of the rational and emotional-sensual in educational systems: scientific-methodological collection. Kharkiv, рр. 12–14. [in Ukrainian].
Onishchenko, O. (1998). Estetychne vykhovannia: istorychni tradytsii ta suchasnist [Aesthetic education: historical traditions and modernity]. Art and Education. No. 3. рр. 2–6. [in Ukrainian].
Otych, O.M. (2008). Estetychnyi sens indyvidualnosti [The Aesthetic Sense of Individuality]. Art Education: Content, Technologies, Management. Vol. 3. Kyiv, pp. 40–52. [in Ukrainian].
Slovnyk-dovidnyk z profesiinoi pedahohiky [Dictionary-reference book on professional pedagogy]. (2006). (Ed.). A.V. Semenova. Odesa, 221 р. [in Ukrainian].
Chepil, M.M. & Palasevych, I.L. (2012). Teoretychni zasady estetychnoho vykhovannia pidlitkiv [Theoretical principles of aesthetic education of adolescents]. Scientific notes of the Mykhailo Kotsiubynskyi Vinnytsia State Pedagogical University. Series: Pedagogy and Psychology. Vinnytsia, Vol. 36. pp. 139–143. [in Ukrainian].
Iatsyk, T.O. & Stepaniuk, V.V. (2022). Slovnyk korotkykh terminiv z pedahohiky [Dictionary of short terms in pedagogy]. Lutsk Professional Pedagogical College of Higher Educational Institution “Lutsk Pedagogical College” of the Volyn Regional Council. Lutsk, 50 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.