EMERGING GLOBAL TRENDS AND INNOVATIONS IN MEDICAL EDUCATION: SHAPING THE FUTURE OF HEALTH CARE TRAINING
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.331704Ключові слова:
система медичної освіти; інтеграція технологій та ШІ; медичні працівники; студенти-медики; поточні реформи.Анотація
Розвиток медичної освіти зазнав значного впливу технологічних досягнень та штучного інтелекту (ШІ), що трансформують процес підготовки медичних працівників та підвищують якість освіти. Україна досягла значного прогресу в інтеграції технологій та ШІ в систему медичної освіти. Однак існують певні виклики, зокрема обмежена інфраструктура в деяких регіонах, фінансові обмеження та потреба в розширенні доступу до передових технологій. Проте активна участь в міжнародних мережах медичної освіти та державна підтримка цифрової освіти відкривають перспективи для розширення доступу до цих інновацій.
Інтеграція технологій та ШІ в медичну програму навчання швидко змінює способи доступу студентів до навчальних ресурсів, розвитку практичних навичок та використання передових діагностичних і лікувальних інструментів. Це готує майбутніх медичних працівників до ефективної роботи в технологічно орієнтованому медичному середовищі. Продовжуючи інвестувати в ці технології, система медичної освіти має потенціал для підвищення своєї складності та якості.
ШІ також сприяє персоналізації освіти для студентів, пропонуючи індивідуальні навчальні шляхи на основі їхнього прогресу, результатів та областей, що потребують вдосконалення. Це особливо корисно в великих групах, де індивідуальна увага може бути обмеженою. Інтеграція ШІ та цифрових технологій у медичну навчальну програму готує майбутніх медичних працівників до більш ефективної та результативної роботи в технологічно розвинених медичних умовах.
Незважаючи на труднощі, пов’язані з війною та обмеженими ресурсами, Україна робить значні кроки в освоєнні сучасних методів навчання та технологій. Поточні реформи та міжнародні партнерства, ймовірно, ще більше зміцнять систему медичної освіти, забезпечуючи підготовку майбутніх медичних працівників до швидкоплинних потреб у системі охорони здоров’я.
Посилання
AlThukair, D. & Rattray, J. (2023). What Makes a High-quality Medical Education and Graduate? The Saudi Arabia Labor Market’s Perspective. In S. T. Saeed & K.H. Sherwani (Eds.). Quality Assurance in Higher Education in the Middle East: Practices and Perspectives. pp. 67–83. DOI: https://doi.org/10.1108/s2055-364120230000054004 [in English].
Brian, M. Wong, Wendy Levinson, Kaveh G. Shojania (2012). Quality improvement in medical education: current state and future directions. Medical Education. No. 46. pp. 107–119. DOI: https://doi.org/10.1111/j.1365-2923.2011.04154.x [in English].
Diane, N. Kenwright, Tim Wilkinson (2018). Quality in Medical Education. Book Editor(s):Tim Swanwick, Kirsty Forrest, Bridget C. O’Brien. DOI: https://doi.org/10.1002/9781119373780.ch7 [in English].
Kikuchi, A., Kawamoto, R., Abe, M., Ninomiya, D., Tokumoto, Y. & Kumagi, T. (2025). Ambiguous motivations in medical school applicants: a retrospective study from Japan. Medical Education Online, No. 30(1). DOI: https://doi.org/10.1080/10872981.2025.2467487 [in English].
Susan Jamieson, (2022). State of the science: Quality improvement of medical curricula–How should we approach it? Medical Education, 10.1111/medu.14912, 57, 1, pp. 49–56. [in English].
Tuan D. Tran, Phuc M.Vu, Hong T.M. Pham, Luan N.Au, Hung P.Do, Hoa T.T. Doan, Nghia Huynh, Quynh T.V. Huynh, Bao K.Le, Dat Q. Ngo, Hanh T.M. Nguyen, Khanh D. Nguyen, Nghia A. Nguyen, Phong H. Nguyen, Tuan A. Nguyen, Thang C. Tran, Hoa N. Chau, Lan N. Vuong, Nu V.Vu (2024). Transforming medical education to strengthen the health professional training in Viet Nam: A case study. The Lancet Regional Health – Western Pacific, Vol. 52, November 2024, pp. 101–245. DOI: https://doi.org/10.1016/j.lanwpc.2022.100543 [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.