СТАЛИЙ РОЗВИТОК СИСТЕМИ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ: ШЛЯХ ВІД ТЕОРІЇ ДО ПРАКТИКИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.331714Ключові слова:
професійна освіта; фахова підготовка; майбутні фахівці; професійна компетентність; суб’єкт пізнання.Анотація
ШЛЯХ ВІД ТЕОРІЇ ДО ПРАКТИКИ
У змісті статті проаналізовано траєкторію перспективного розвитку сучасної професійної освіти з урахуванням вимог воєнного часу та соціокультурного поступу назагал. Проблематизовано питання феноменологічної кореляції зі значущістю впливу на актуальну освітню реальність соціально-економічних, політичних, культурних демографічних та інформаційно-трансформаційних детермінант розвитку, що сьогодні безпосередньо впливають на траєкторію розвитку професійної освіти.
Підсумовано, що випереджальний характер розвитку та функціонування професійної освіти повинен спрямовуватися на максимальне залучення особистості до активного, цілеспрямованого, гуманістично-центрованого почину, на рівні власних інтелектуальних ресурсів, з перспективою їх використання у практичних умовах.
Посилання
OECD Future of Education and Skills 2030. Available at: https://www.oecd.org/education/2030-project/ [in English].
Bodak, V., Pantiuk, T., Pantiuk, M. & Hamerska, I. (2021). Hlobalizatsiia ta intehratsiia osvity Ukrainy yak indykatory yii optymizatsii i rozvytku [Globalization and integration of Ukrainian education as indicators of its optimization and development]. Youth & market. No. 11–12, pp. 6–11. [in Ukrainian].
Vaskivska, H. (2016). Formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti osobystosti yak osnovna problema suchasnoi linhvodydaktyky [Formation of communicative competence of the individual as the main problem of modern linguistic didactics]. Scientific Bulletin of the Lesya Ukrayinka Eastern European National University. Pedagogical Sciences. No. 1. pp. 33–38. [in Ukrainian].
Iezhyzhanska, T.S. & Osadcha, M.P. (2012). Problemy formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh fa-khivtsiv [Problems of forming communicative competence of future specialists]. Scientific Notes of the National University of Ostroh Academy. Ser.: Culture and Social Communica-tions. No. 3. pp. 23–31. [in Ukrainian].
Kuksa, N.H. (2023). Vykorystannia dyskusii yak interak-tyvnoi tekhnolohii sered studentiv-farmatsevtiv na zaniattiakh dystsypliny “Ukrainska mova (za profesiinym spriamuvanniam)” [The use of discussion as an interactive technology among pharmacy students in classes of the discipline “Ukrainian language (by professional direction)”]. Scientific notes. Series: Pedagogical Sciences. No. 209. pp. 222–227. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.