СТАЛИЙ РОЗВИТОК СИСТЕМИ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ: ШЛЯХ ВІД ТЕОРІЇ ДО ПРАКТИКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.331714

Ключові слова:

професійна освіта; фахова підготовка; майбутні фахівці; професійна компетентність; суб’єкт пізнання.

Анотація

ШЛЯХ ВІД ТЕОРІЇ ДО ПРАКТИКИ

У змісті статті проаналізовано траєкторію перспективного розвитку сучасної професійної освіти з урахуванням вимог воєнного часу та соціокультурного поступу назагал. Проблематизовано питання феноменологічної кореляції зі значущістю впливу на актуальну освітню реальність соціально-економічних, політичних, культурних демографічних та інформаційно-трансформаційних детермінант розвитку, що сьогодні безпосередньо впливають на траєкторію розвитку професійної освіти.

Підсумовано, що випереджальний характер розвитку та функціонування професійної освіти повинен спрямовуватися на максимальне залучення особистості до активного, цілеспрямованого, гуманістично-центрованого почину, на рівні власних інтелектуальних ресурсів, з перспективою їх використання у практичних умовах.

Біографії авторів

Тетяна Дудка

доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки та психології професійної освіти Київського авіаційного інституту

Лариса Стрільчук

спеціаліст вищої категорії, викладач-методист циклової комісії фінансово-облікових дисциплін Заліщицького фахового коледжу імені Є. Храпливого Національного університету біоресурсів і природокористування

Посилання

OECD Future of Education and Skills 2030. Available at: https://www.oecd.org/education/2030-project/ [in English].

Bodak, V., Pantiuk, T., Pantiuk, M. & Hamerska, I. (2021). Hlobalizatsiia ta intehratsiia osvity Ukrainy yak indykatory yii optymizatsii i rozvytku [Globalization and integration of Ukrainian education as indicators of its optimization and development]. Youth & market. No. 11–12, pp. 6–11. [in Ukrainian].

Vaskivska, H. (2016). Formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti osobystosti yak osnovna problema suchasnoi linhvodydaktyky [Formation of communicative competence of the individual as the main problem of modern linguistic didactics]. Scientific Bulletin of the Lesya Ukrayinka Eastern European National University. Pedagogical Sciences. No. 1. pp. 33–38. [in Ukrainian].

Iezhyzhanska, T.S. & Osadcha, M.P. (2012). Problemy formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh fa-khivtsiv [Problems of forming communicative competence of future specialists]. Scientific Notes of the National University of Ostroh Academy. Ser.: Culture and Social Communica-tions. No. 3. pp. 23–31. [in Ukrainian].

Kuksa, N.H. (2023). Vykorystannia dyskusii yak interak-tyvnoi tekhnolohii sered studentiv-farmatsevtiv na zaniattiakh dystsypliny “Ukrainska mova (za profesiinym spriamuvanniam)” [The use of discussion as an interactive technology among pharmacy students in classes of the discipline “Ukrainian language (by professional direction)”]. Scientific notes. Series: Pedagogical Sciences. No. 209. pp. 222–227. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-19

Номер

Розділ

Статті