СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ФОРМУВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ БАКАЛАВРІВ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ (ДИЗАЙН) : ВІТЧИЗНЯНИЙ ДОСВІД
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.332782Ключові слова:
педагогічна культура; бакалавр; професійна освіта; дизайн; досвід; тенденції.Анотація
У статті розглянуто вітчизняний практичний досвід формування педагогічної культури бакалаврів з професійної освіти (дизайн) у процесі фахової підготовки. Виявлено суперечність між соціальним замовленням суспільства щодо високого рівня сформованості складових їхньої педагогічної культури та недостатньою сформованістю цієї особистісної якості в освітній практиці у фахівців та здобувачів освіти спеціальності 015.00 Професійна освіта (дизайн). Проведено аналіз Стандарту вищої освіти України за спеціальністю 015 Професійна освіта, освітньо-професійних програм “Професійна освіта (дизайн)”. Виявлено низку тенденцій формування педагогічної культури у процесі фахової підготовки бакалаврів професійної освіти (дизайн) у вітчизняних закладах вищої освіти.
Посилання
Abrosimova, Z.F. (2011). Pedahohichna kultura vchytelya [Pedagogical culture of a teacher]. Science and education of Lviv region. No. 2 (3), pp.18–20. [in Ukrainian].
Buryak, V.K. (2005). Pedahohichna kultura: teoretyko-metodolohichnyy aspekt [Pedagogical culture: theoretical and methodological aspect]. Kyiv, 232 p. [in Ukrainian].
Hrynova, V.M. (1998). Formuvannya pedahohichnoyi kultury maybutnoho vchytelya (teoretychnyy ta metodychnyy aspekty) [Formation of pedagogical culture of the future teacher (theoretical and methodological aspects)]. Kharkiv, 300 p. [in Ukrainian].
Dembitska, S. & Kobylyanska, I. (2018). Formuvannya pedahohichnoyi kultury fakhivtsiv inzhenernykh spetsialnostey [Formation of pedagogical culture of specialists in engineering specialties]. Pedagogy of safety. Vol. 3, No. 1, pp. 51–56. [in Ukrainian].
Osvitno-profesiyna prohrama “Profesiyna osvita (dyzayn)” dlya pershoho (bakalavrskoho) rivnya vyshchoyi osvity [Educational and professional program “Professional education (design)” for the first (bachelor’s) level of higher education]. (2022). Odesa, Available at : https://pdpu.edu.ua/kaf-hud-graf/kafedra-zagalnotekhnichnikh-distsiplin-ta-tekhnologichnoji-osviti/navchalna-robota (Accessed 15 Feb. 2025). [in Ukrainian].
Osvitno-profesiyna prohrama “Profesiyna osvita (Dyzayn)” dlya pershoho (bakalavrskoho) rivnya vyshchoyi osvity [Educational and professional program “Professional Education (Design)” for the first (bachelor’s) level of higher education] (2022). Poltava, 26 p. Available at : https://drive.google.com/file/d/1mYygqcBjemM55vfk_YZe0M1K9F5Iwwfy/view (Accessed 18 Jan. 2025). [in Ukrainian].
Popelyshkina, A.V. & Tsyna, A.Yu. (2023). Realizatsiya suchasnoyi modeli osobystosti spetsialista v zakladakh profesiynoyi (profesiyno-tekhnichnoyi) osvity [Implementation of the modern model of the specialist’s personality in institutions of professional (vocational and technical) education]. The image of a modern teacher. No. 4 (211), pp. 49–55. [in Ukrainian].
Sydorenko, T.D. (2011). Dydaktychni osnovy formuvannya pedahohichnoyi kultury maybutnoho vchytelya [Didactic foundations of the formation of pedagogical culture of the future teacher]. Doctorʼs thesis. Kryvyy Rih, 233 p. [in Ukrainian].
Standart vyshchoyi osvity za spetsialnistyu 015 Profesiyna osvita (za spetsializatsiyamy) haluzi znan 01 Osvita/Pedahohika dlya pershoho (bakalavrskoho) rivnya vyshchoyi osvity [Standard of higher education in the specialty 015 Professional education (by specialization) in the field of knowledge 01 Education/Pedagogy for the first (bachelor’s) level of higher education]. (2021) Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2021/07/28/015-Profosvita-bakalavr.pdf (Accessed 13 Feb. 2025). [in Ukrainian].
Yahupov, V.V. (2003). Pedahohika: navch. posib [Pedagogy: a textbook]. Kyiv, 560 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.