ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ СИНХРОННОГО Й АСИНХРОННОГО ОНЛАЙН-НАВЧАННЯ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.332786Ключові слова:
комп’ютерно-інформаційні технології; освіта; іноземні мови; навчальні платформи; заклад вищої освіти.Анотація
У статті здійснено порівняльний аналіз синхронного й асинхронного онлайн-навчання у закладах вищої освіти. Визначено, що кожен з форматів має характерні особливості, переваги та недоліки, що впливають на ефективність освітнього процесу. Проаналізовано різні аспекти цих форматів, зокрема, їх вплив на взаємодію викладача та студентів, гнучкість навчання, розвиток навичок комунікації і самоорганізації, а також технічні вимоги до процесу. Окремо розглянуто вплив синхронного й асинхронного форматів на мотивацію студентів та їхню здатність до самостійного навчання. Зроблено висновок, що вибір між цими форматами залежить від цілей, специфіки дисципліни та індивідуальних потреб учасників освітнього процесу.
Посилання
Bohachkov, Y.M., Bukach, A.V. & Ukhany, P.S. (2020). Kompleksne zastosuvannia google classroom dlia stvorennia variatyvnykh dystantsiinykh kursiv [Complex use of Google Classroom for creating varied distance courses]. Information Technologies and Learning Tools, No. 76(2), 290–303. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v76i2.3338 [in Ukrainian].
Boyko, O.Yu. (2022). Virtualna komunikatsiia yak suchasnyi trend spilkuvannia [Virtual communication as a modern trend in communication]. Proceedings of the 15th Ukrainian Scientific and Practical Conference of Students, Postgraduates, and Young Scholars “Modern Philological Studies and Teaching Foreign Languages in the Context of Intercultural Communication” pp. 23–25. [in Ukrainian].
Boyko, O.Yu. (2022). Virtualna komunikatsiia: zasib navchannia chy nova movna navychka? [Virtual communication: A means of learning or a new language skill?]. Scientific Bulletin of Melitopol State Pedagogical University. Series: Pedagogy, No. 2(29), pp. 151–155. [in Ukrainian].
Havrylenko, K.M. (2021). Novi vyklyky dystantsiinoho navchannia [New challenges of distance learning]. Collection of Scientific Papers on Pedagogical Sciences, No. 93, pp. 133–137. DOI: https://doi.org/10.32999/ksu2413-1865/2020-93-20 [in Ukrainian].
Karpukhina, Yu. (2020). Osoblyvosti zastosuvannia dystantsiinykh metodiv navchannia pid chas vykladannia dystsypliny “fiziolohiia” dlia spetsialnosti 227 medytsyna [Features of applying distance learning methods in teaching the discipline “Physiology” for specialty 227 Medicine]. Scientific and Methodical Papers of Kherson State University, No. 78. Available at: https://www.kspu.edu/FileDownload.ashx/ (Accessed 10 Apr. 2025) [in Ukrainian].
Kukharenko, V. (2022). Konkurentsiia dystantsiinykh kursiv [The competition of distance courses]. Modern Information Technologies and Innovative Teaching Methods in Professional Training of Specialists: Methodology, Theory, Experience, Issues, pp. 69–80. DOI: 10.31652/2412-1142-2021-60-69-80 [in Ukrainian].
Luchaninova, O. (2022). Dystantsiine navchannia studentiv v umovakh viiny: latentna syla metanavychok [Distance learning of students in wartime: The latent power of metaskills]. Electronic Scientific Professional Edition “Adaptive Management: Theory and Practice”, No. 13(25). Available at: https://amtp.org.ua/index.php/journal/article/view/460/400 (Accessed 10 Apr. 2025) [in Ukrainian].
On Higher Education: Law of Ukraine from 01.07.2014 No. 1556-VII [Pro vyshchu osvitu : Zakon Ukrainy vid 01.07.2014 №1556-VII]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text (Accessed 10 Apr. 2025) [in Ukrainian].
Pro zatverdzhennia Polozhennia pro dystantsiine navchannia : Nakaz ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 25.04.2013 № 466 [Approval of the Regulation on Distance Learning: Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine from 25.04.2013 No. 466]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13#n18 (Accessed 10 Apr. 2025) [in Ukrainian].
Rodinova, N., Chervonii, M. & Diordytsia, I. (2022). Osoblyvosti dystantsiinoho navchannia studentiv v umovakh voiennoho stanu. Perspektyvy ta innovatsii nauky [Features of distance learning of students in conditions of martial law]. Prospects and Innovations in Science, No. 4(9), pp. 285–296. DOI: https://doi.org/10.36074/10.04.2020.v1.01 [in Ukrainian].
Tkachenko, L.V. & Khmelnytska, O.S. (2021). Osoblyvosti vprovadzhennia dystantsiinoho navchannia v osvitnii protses zakladu vyshchoi osvity [Features of the implementation of distance learning in the educational process of higher education institutions]. Pedagogy of Forming a Creative Personality in Higher and General Secondary Schools, No. 3(75), pp. 91–96. Available at: http://pedagogy-journal.kpu.zp.ua/archive/2021/75/part_3/20.pdf (Accessed 10 Apr. 2025) [in Ukrainian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.