КОМПЛЕКСНИЙ ПІДХІД ДО МЕТОДІВ НАВЧАННЯ ЕСТРАДНОГO СПІВУ СТУДЕНТІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.332789Ключові слова:
естрадний спів; вокальна педагогіка; локальні та системні методи навчання; технологія голосоутворення; проблеми естрадних співаків.Анотація
У статті проаналізовано особливості методів навчання естрадного співу та їх відмінності порівняно з академічною школою співу. Показано, що головні відмінності між академічним і естрадним співом полягають у формуванні голосних, певному стилі звукоутворення, гнучкості та положенні гортані, вокальної техніки. Серед них такі, як спів у мовній позиції; визволення голосу; фонопедичний; концентричний; пояснювально-ілюстративний; репродуктивний; спів на основі внутрішньо слухового уявлення; активізація слухового сприйняття та розумових операцій у процесі порівняльного аналізу правильного та неправильного голосоутворення у студентів; накопичення слухових вражень у процесі прослуховування записів відомих співаків тощо. У результаті аналізу різних методичних систем навчання естрадного співу автор ділить їх на локальні та системні. Методи навчання естрадного співу включають контент-аналіз, порівняльний аналіз, а також методи емпіричного дослідження. Акцент робиться на комплексний підхід, бо поєднання класичних методик із новітніми освітніми технологіями сприяє більш ефективному засвоєнню матеріалу та підвищенню мотивації студентів. Розглянуті у статті інноваційні форми та підходи до викладання естрадного співу спрямовані на розвиток творчого потенціалу та вокальних навичок виконавців, що відповідає потребам сучасного музичного ринку. Висновки свідчать про необхідність постійного удосконалення освітніх програм та впровадження нових методик, здатних забезпечити високу якість вокальної освіти.
Посилання
Boichuk, A. (2019). Estradne mystetstvo spivu u vyklyku sohodennia [The art of pop singing amid contemporary challenges]. Available at: http://www.aphn-journal.in.ua/archive/25_2019/9.pdf (Accessed 29 March 2025). [in Ukrainian].
Bokoch, V.A., Kuzmenko-Prysiazhna, L.I., Ostapenko, L.V. (2017). Do problemy metodyky navchannia estradnomu vokalu [On the problem of methodology in teaching pop singing]. Young scientist. No. 8 (48). pp. 31–34. [in Ukrainian].
Viktorova, M.V. (2017). Estradnyi spiv yak zasib formuvannia vokalnykh umin i navychok studentiv fakultetu mystetstv [Pop singing as a means of developing vocal skills and abilities in students of the faculty of arts]. Kryvyi Rih, 287 p. [in Ukrainian].
Drozhzhyna, N.V. (2019). Vokalne mystetstvo estrady: istoriia, teoriia, praktyka [The vocal art of pop music: history, theory, practice]. Textbook for master’s degree applicants of higher education institutions of culture and arts of III–IV accreditation levels in the specialty 025 “Musical Art” specialization “Musical Art of the Stage”. Kharkiv National Univ. of Arts. Kharkiv, 336 p. [in Ukrainian].
Kyshakevych, S.V. (2021). Deiaki aspekty navchannia estradnoho spivu za metodykamy zarubizhnykh vokalnykh pedahohiv [Some aspects of teaching pop singing based on methods of foreign vocal pedagogues]. Naukowyi Chasopys Dragomanov Ukrainian State University. Series 5. Pedagogical sciences: reality and perspectives. Vol. 80(1). pp. 124–128. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_5_2021_80(1)_277 (Accessed 01 Apr. 2025). [in Ukrainian].
Kremeshna, T.I. (2012). Teatr yak zasib vplyvu na kulturne ta sotsialne stanovlennia osobystosti [Theatre as a means of influencing the cultural and social formation of the individual]. Youth & market, No. 5. pp. 102–105. [in Ukrainian].
Matiushchenko-Matviichuk, V.V. (2024). Vokalna pidhotovk na osnovi vykorystannia fonetychnoho metodu [Vocal training based on the use of the phonetic method]. Sloboda Art Studies, No. 1, pp. 74–78. [in Ukrainian].
Pashchenko, I.M. (2022). Suchasnyi stan vokalnoi pidhotovky maibutnoho vchytelia muzychnoho mystetstva v zakladakh vyshchoi osvity [The current state of vocal training for future music teachers in higher education institutions]. Scientific notes. Series: Pedagogical Sciences, No. 206, pp. 188–192. DOI: https://doi.org/10.36550/2415-7988-2022-1-206-188-192 (Accessed 09 Apr. 2025). [in Ukrainian].
Popova, A.B., Voichenko, O.M. (2018). Metodyka Seta Rihhza ta yii vplyv na mystetstvo estradnoho spivu [Seth riggs’ method and its influence on the art of pop singing]. Image of the Modern Pedagogue, No. 4(181). Available at: http://isp.poippo.pl.ua/article/view/ (Accessed 09 Apr. 2025). [in Ukrainian].
Ushakova, O.A. (2022). Interaktyvni metodychni pidkhody vokalnoi pidhotovky do praktyky navchannia estradnomu spivu [Interactive methodical approaches to vocal training in pop singing education]. Academic visions, No. 8–9, pp. 3–17. Available at: https://www.academy-vision.org/index.php/av/article/view/52 (Accessed 20 Mar. 2025). [in Ukrainian].
Folomieieva, N.A. (2021). Ovolodinnia estradnymy tekhnikamy zvukovydobuvannia u protsesi profesiinoi pidhotovky: metodychni rekomendatsii. [Mastering pop sound production techniques in the process of professional training]. Sumy, 59 p. [in Ukrainian].
Khyzhna, O., Bordiuk, O. & Shpitsa, R. (2025). Rol muzychnoho menedzhera u tvorchomu stanovlenni suchasnoho ukrainskoho artysta [The role of the music manager in the creative development of the modern ukrainian artist]. Youth & market, No. 2 (234), pp. 27–33. [in Ukrainian].
Jo Estill (2019). Think voice series. Estill Voice Training. Pershyi riven: Fihury po koroliu holosu. Workbook. Druhe vydannia, 119 p. [in English].
Sadolin, C. (2012). Complete vocal technique. Kobenhavn: Shout Publ., 118 p. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.