МОЖЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ У ЗАКЛАДАХ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.332805

Ключові слова:

заклад початкової освіти; інтерактивні методи; цифрові технології; ігрові методи.

Анотація

У статті досліджено новітній освітній процес інтерактивних методів навчання, що набирають все більшої популярності, особливо у закладах початкової освіти. Ці методи сприяють активному залученню здобувачів в освітній процес, розвитку їх критичного мислення, комунікативних навичок та творчих здібностей. Розглядаються основні види інтерактивних методів, такі як групові проєкти, квести-методи, рольові ігри, дискусії та використання цифрових технологій. Аналізуються переваги та виклики впровадження цих методів у закладі початкової освіти. Особлива увага приділяється досвіду вчителів та їхній готовності до використання інтерактивних методів, а також впливу цих методів на навчальні досягнення здобувачів. У результаті дослідження робляться висновки про перспективи подальшого розвитку інтерактивного навчання у початковій освіті та рекомендації щодо його ефективного впровадження.

Біографії авторів

Неля Сірант

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри початкової та дошкільної освіти Львівського національного університету імені Івана Франка

Анна Кравчишин

студентка ФПШ (І) – 32, кафедри початкової та дошкільної освіти Львівського національного університету імені Івана Франка

Посилання

Hordiichuk, H. & Kyrylchuk, S. (2017). Vykorystannia metodiv interaktyvnoho havchannia u zakladakh osvity [The use of interactive learning methods in educational institutions]. Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training Methodology Theory Experience Problems, No. 48, рр. 20–24. Available at: https://vspu.net/sit/index.php/sit/article/view/2287 (Accessed 20 March 2025) [in Ukrainian].

Danylenko, L. & Palamarchik, V. (2004). Innovatsiini poshuky v suchasnii osviti [Innovative searches in modern education]. Kyiv, 220 р. [in Ukrainian].

Derzhavnyi standart pochatkovoi osvity [State Standard of Primary Education]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/688-2019-%D0%BF#Text (Accessed 20 March 2025) [in Ukrainian].

Kvas, O. & Petrovskyi, O. (2024). Uprovadzhennia aktyvnoho navchannia v osvitnii protses zasobamy informatsiinykh tekhnolohii [Introducing active learning into the educational process using information technology]. Youth & market, No. 7–8 (227–228). рр. 11–15. [in Ukrainian].

Pometun, O.I. (2010). Interaktyvni metody navchannia: teoriia i praktyka [Interactive teaching methods: theory and practice]. Kyiv, 192 p. [in Ukrainian].

Reshetchenko, S. & Skubarieva, T. (2021). Interaktyvni metody navchannia yak zasib uspishnoi navchalnoi diialnosti uchniv [Interactive teaching methods as a means of successful student learning]. Problems of Continuous Geographic Education and Cartography, No. 33, рр. 62–68. DOI: https://doi.org/10.26565/2075-1893-2021-33-07 (Accessed 25 March 2025) [in Ukrainian].

Rudenko, N.M. (2014). Interaktyvnist yak sposib efektyvnoi vzaiemodii i navchannia studentiv [Interaktyvnist yak sposib efektyvnoi vzaiemodii i navchannia studentiv]. New pedagogical, No. 1. рр. 25–29. [in Ukrainian].

Savchenko, O.Ya. (2013). Dydaktyka pochatkovoi shkoly [Didactics of primary school]. Kyiv, 504 р. [in Ukrainian].

Chedryk, N. Vprovadzhennia interaktyvnykh metodiv i pryiomiv na urokakh v pochatkovykh klasakh [Introducing interactive methods and techniques in primary school lessons]. Available at: https://naurok.com.ua/vprovadzhennya-interaktivnih-metodiv-i-priyomiv-na-urokah-v-pochatkovih-klasah-dopovid-340555.html (Accessed 01 April 2025) [in Ukrainian].

Sharko, V.D. (2017). Suchasnyi urok : tekhnolohichnyi aspekt : posibnyk dlia vchyteliv i studentiv [Modern lesson: technological aspect: a manual for teachers and students]. Kyiv, 220 р. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-19

Номер

Розділ

Статті