МОЖЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ У ЗАКЛАДАХ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.332805Ключові слова:
заклад початкової освіти; інтерактивні методи; цифрові технології; ігрові методи.Анотація
У статті досліджено новітній освітній процес інтерактивних методів навчання, що набирають все більшої популярності, особливо у закладах початкової освіти. Ці методи сприяють активному залученню здобувачів в освітній процес, розвитку їх критичного мислення, комунікативних навичок та творчих здібностей. Розглядаються основні види інтерактивних методів, такі як групові проєкти, квести-методи, рольові ігри, дискусії та використання цифрових технологій. Аналізуються переваги та виклики впровадження цих методів у закладі початкової освіти. Особлива увага приділяється досвіду вчителів та їхній готовності до використання інтерактивних методів, а також впливу цих методів на навчальні досягнення здобувачів. У результаті дослідження робляться висновки про перспективи подальшого розвитку інтерактивного навчання у початковій освіті та рекомендації щодо його ефективного впровадження.
Посилання
Hordiichuk, H. & Kyrylchuk, S. (2017). Vykorystannia metodiv interaktyvnoho havchannia u zakladakh osvity [The use of interactive learning methods in educational institutions]. Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training Methodology Theory Experience Problems, No. 48, рр. 20–24. Available at: https://vspu.net/sit/index.php/sit/article/view/2287 (Accessed 20 March 2025) [in Ukrainian].
Danylenko, L. & Palamarchik, V. (2004). Innovatsiini poshuky v suchasnii osviti [Innovative searches in modern education]. Kyiv, 220 р. [in Ukrainian].
Derzhavnyi standart pochatkovoi osvity [State Standard of Primary Education]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/688-2019-%D0%BF#Text (Accessed 20 March 2025) [in Ukrainian].
Kvas, O. & Petrovskyi, O. (2024). Uprovadzhennia aktyvnoho navchannia v osvitnii protses zasobamy informatsiinykh tekhnolohii [Introducing active learning into the educational process using information technology]. Youth & market, No. 7–8 (227–228). рр. 11–15. [in Ukrainian].
Pometun, O.I. (2010). Interaktyvni metody navchannia: teoriia i praktyka [Interactive teaching methods: theory and practice]. Kyiv, 192 p. [in Ukrainian].
Reshetchenko, S. & Skubarieva, T. (2021). Interaktyvni metody navchannia yak zasib uspishnoi navchalnoi diialnosti uchniv [Interactive teaching methods as a means of successful student learning]. Problems of Continuous Geographic Education and Cartography, No. 33, рр. 62–68. DOI: https://doi.org/10.26565/2075-1893-2021-33-07 (Accessed 25 March 2025) [in Ukrainian].
Rudenko, N.M. (2014). Interaktyvnist yak sposib efektyvnoi vzaiemodii i navchannia studentiv [Interaktyvnist yak sposib efektyvnoi vzaiemodii i navchannia studentiv]. New pedagogical, No. 1. рр. 25–29. [in Ukrainian].
Savchenko, O.Ya. (2013). Dydaktyka pochatkovoi shkoly [Didactics of primary school]. Kyiv, 504 р. [in Ukrainian].
Chedryk, N. Vprovadzhennia interaktyvnykh metodiv i pryiomiv na urokakh v pochatkovykh klasakh [Introducing interactive methods and techniques in primary school lessons]. Available at: https://naurok.com.ua/vprovadzhennya-interaktivnih-metodiv-i-priyomiv-na-urokah-v-pochatkovih-klasah-dopovid-340555.html (Accessed 01 April 2025) [in Ukrainian].
Sharko, V.D. (2017). Suchasnyi urok : tekhnolohichnyi aspekt : posibnyk dlia vchyteliv i studentiv [Modern lesson: technological aspect: a manual for teachers and students]. Kyiv, 220 р. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.