ПРОБЛЕМА ОРГАНІЗАЦІЇ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ РОБОТИ У ЗВО ЗАРУБІЖЖЯ В ІСТОРІОГРАФІЇ УКРАЇНСЬКОЇ КОМПАРАТИВІСТИКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.332815

Ключові слова:

історіографія; науковий дискурс; педагогічна компаративістика; науково-дослідницька робота; вища освіта; зарубіжжя.

Анотація

У статті здійснено історіографічний аналіз студій українських науковців про розвиток науково-дослідницької праці у ЗВО зарубіжжя, визначено здобутки, вузькі місця і перспективи подальшого дослідження цієї проблеми. Динаміку досліджуваного історіографічного процесу позначали три основні етапи: 1) пострадянський (1991–2000/2001); 2) проєвропейський (2002–2009/2010); 3) “глобалістський” (з 2011/2012 рр.). За змістово-тематичною спрямованістю виокремлено групи праць з порушеної проблеми, що стосуються: дослідницької підготовки викладачів та здобувачів вищої освіти за докторськими програмами; організації науково-дослідницької роботи бакалаврів і магістрантів різних галузей знань; формування дослідницьких умінь майбутніх фахівців у національних ЗВО окремих країн тощо.

Біографія автора

Ольга Снітовська

кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри латинської та іноземних мов Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького

Посилання

Varha, N.I. & Povidaichyk, O.S. (2019). Doslidnytska pidhotovka vykladacha vyshchoi shkoly za doktorskymy prohramamy u SShA [Research training of a higher school teacher in doctoral programs in the USA]. Virtus: Scientific Journal. Issue 35. pp. 80–82. [in Ukrainian].

Vprovadzhennia pryntsypiv tretoho tsyklu vyshchoi osvity Yevropeiskoho prostoru v Ukraini (2007). [Implementation of the principles of the third cycle of higher education of the European space in Ukraine]. Proceedings of the International Conference. Kyiv, 176 p. [in Ukrainian].

Doslidnytski universytety: svitovyi dosvid ta perspektyvy rozvytku v Ukraini (2014). [Research universities: world experience and development prospects in Ukraine]. Monograph. (Eds.). A.F. Pavlenka, L.L. Antoniuk. Kyiv, 352 p. [in Ukrainian].

Klepko, S.F. (2005). Naukova robota i upravlinnia znanniamy [Scientific work and knowledge management]. Tutorial. Poltava, 201 p. [in Ukrainian].

Meniailo, V.I. Teoretychni i metodychni zasady pidhotovky maibutnikh doktoriv filosofii do doslidnytsko-innovatsiinoi diialnosti (2020). [Theoretical and methodological principles of training future doctors of philosophy for research and innovation activities]. Doctor’s thesis. Zaporizhzhia, 756 p. [in Ukrainian].

Pohrebniak, N.M. (2011). Naukovo-doslidna robota studentiv u systemi vyshchoi pedahohichnoi osvity Velykobrytanii [Research work of students in the system of higher pedagogical education in the UK]. Candidate’s thesis. Simferopol, 242 p. [in Ukrainian].

Pozhyvilova, O.V. (2011). Rozvytok system pidhotovky naukovykh i naukovo-pedahohichnykh kadriv vyshchoi kvalifikatsii v yevropeiskomu rehioni ta Ukraini [Development of systems for training scientific and scientific-pedagogical personnel of higher qualification in the European region and Ukraine]. Candidate’s thesis. Yalta, 242 p. [in Ukrainian].

Popovych, I.Ye. (2018). Formuvannia doslidnytskykh umin maibutnoho vchytelia v universytetakh Velykoi Brytanii [Formation of research skills of future teachers in universities of Great Britain]. Candidate’s thesis. Uzhhorod, 187 p. [in Ukrainian].

Sbruieva, A.A. (2014). Stratehii doslidno-oriientovanoho navchannia v universytetakh rozvynenykh krain [Strategies of research-oriented education in universities of developed countries]. Theoretical and methodological principles of master’s training of a higher school teacher: monograph. (Eds.). A.A. Sbruieva, O.H. Kozlova. Sumy, pp. 334–362. [in Ukrainian].

Sbruiev, M.H. (2014). Novitni trendy u formuvanni profesiinykh kompetentnostei vypusknykiv mahisterskykh prohram v umovakh tsyfrovoho svitu: dosvid SShA [Latest trends in the formation of professional competencies of graduates of master’s programs in the digital world: the experience of the USA]. Theoretical and methodological principles of master’s training of a higher school teacher: monograph. (Eds.). A.A. Sbruieva, O.H. Kozlova. Sumy, pp. 313–333. [in Ukrainian].

Talanova, Zh.V. (2001). Pidhotovka fakhivtsiv naivyshchoho osvitnoho rivnia v umovakh hlobalizatsii: analiz svitovoho dosvidu [Training of specialists of the highest educational level in the conditions of globalization: analysis of world experience]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, 36 p. [in Ukrainian].

Teoretychni ta metodychni zasady mahisterskoi pidhotovky vykladacha vyshchoi shkoly (2014). [Theoretical and methodological principles of master’s training of a higher school teacher]. Monograph / (Eds.). A.A. Sbruievoi, O.H. Kozlovoi. Sumy, 440 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-19

Номер

Розділ

Статті