ТЕХНОЛОГІЯ ФОРМУВАННЯ ЖИТТЄВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБАМИ СЮЖЕТНО-РОЛЬОВОЇ ГРИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.336490Ключові слова:
ігрова діяльність; сюжетно-рольова гра; життєві компетентності; діти дошкільного віку; дошкільна освіта.Анотація
ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБАМИ СЮЖЕТНО-РОЛЬОВОЇ ГРИ
У статті представлено сюжетно-рольову гру як одну із специфічно дитячих видів діяльності. Висвітлено етапи підготовки до організації сюжетно-рольової гри, зазначено мету та конкретизовано завдання, а також виокремлено найбільш дієві методи взаємодії з дітьми на кожному із етапів. За результатами співставлення змісту життєвих компетентностей, зазначених в Інваріантному складнику Державного стандарту дошкільної освіти, із визначеними методами взаємодії з дітьми, окреслено перелік життєвих компетентностей дітей дошкільного віку, формування яких відбувається на кожному із етапів.
Посилання
Havrysh, N. (2023). Lialka – ihrashka, z iakoiu dity hraiut u “zhyttia” [A doll is a toy with which children play in “life”]. Methodist educator of a preschool institution, No. 1. Available at: https://emetodyst.expertus.com.ua/10003522 (Accessed 5 Jul. 2025). [in Ukrainian].
Yertakhova, O. & Butenko, V. (2023). Siuzhetno-rolova hra yak zasib lohiko-matematychnoho rozvytku ditei molodshoho doshkilnoho viku [Role-playing games as a means of logical-mathematical development of young preschool children]. Preschool and primary education: realities and prospects: the collection of scientific articles by students, masters and young scientists. Sumy, pp. 94–98. [in Ukrainian].
Kanarova, O., Fedoniuk, A. & Sachaniuk, A. (2025). Innovatsiini pidkhody do rozvytku piznavalnoi aktyvnosti doshkilnykiv cherez sensorni vpravy [Innovative approaches to developing preschoolers’ cognitive activity through sensory exercises]. The youth and the market, No. 2/234. Available at: http://mir.dspu.edu.ua/article/view/324305/315160 (Accessed 9 Jul. 2025). [in Ukrainian].
Pirozhenko, T. & Korniieva, O. (2021). Ne zavazhaite ditiam hraty – pryiednyites [Don’t disturb the children from playing – join in]. Methodist educator of a preschool institution, No. 6. Available at: https://emetodyst.expertus.com.ua/899405 (Accessed 5 Jul. 2025). [in Ukrainian].
Ponimanska, T.I. (2006). Doshkilna pedahohika [Preschool pedagogy]. A textbook Kyiv, 456 p. [in Ukrainian].
Verkhovna Rada Ukrainy. (2024). Pro doshkilnu osvitu: Zakon Ukrainy vid 06.06.2024 r. [On preschool education: Law of Ukraine dated 06.06.2024]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3788-20#Text (Accessed 10 Jul. 2025). [in Ukrainian].
Ministry of Education and Science of Ukraine. (2021). Pro zatverdzhennia Bazovoho komponenta doshkilnoi osvity (Derzhavnoho standartu doshkilnoi osvity) [Nova redaktsiia]: Nakaz vid 12.01.2021 r. №33. [On approval of the Basic component of preschool education (State standard of preschool education) (new edition)] (Order No. 33). Available at: https://surl.li/oggyyv (Accessed 10 Jul. 2025). [in Ukrainian].
Soloviova, L. (2020). Siuzhetno-rolova hra – shkola dovilnoi povedinky [Story-based role-playing game – a school of arbitrary behavior]. Methodist educator of a preschool institution, No. 11. Available at: https://emetodyst.expertus.com.ua/847807 (Accessed 6 Jul. 2025). [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.