ТЕХНОЛОГІЯ ФОРМУВАННЯ ЖИТТЄВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБАМИ СЮЖЕТНО-РОЛЬОВОЇ ГРИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.336490

Ключові слова:

ігрова діяльність; сюжетно-рольова гра; життєві компетентності; діти дошкільного віку; дошкільна освіта.

Анотація

ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБАМИ СЮЖЕТНО-РОЛЬОВОЇ ГРИ

У статті представлено сюжетно-рольову гру як одну із специфічно дитячих видів діяльності. Висвітлено етапи підготовки до організації сюжетно-рольової гри, зазначено мету та конкретизовано завдання, а також виокремлено найбільш дієві методи взаємодії з дітьми на кожному із етапів. За результатами співставлення змісту життєвих компетентностей, зазначених в Інваріантному складнику Державного стандарту дошкільної освіти, із визначеними методами взаємодії з дітьми, окреслено перелік життєвих компетентностей дітей дошкільного віку, формування яких відбувається на кожному із етапів.

Біографії авторів

Наталія Миськова

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри дошкільної педагогіки, психології та фахових методик Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії

Вікторія Розгон

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри дошкільної педагогіки, психології та фахових методик Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії

Наталія Гончар

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри дошкільної педагогіки, психології та фахових методик Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії

Посилання

Havrysh, N. (2023). Lialka – ihrashka, z iakoiu dity hraiut u “zhyttia” [A doll is a toy with which children play in “life”]. Methodist educator of a preschool institution, No. 1. Available at: https://emetodyst.expertus.com.ua/10003522 (Accessed 5 Jul. 2025). [in Ukrainian].

Yertakhova, O. & Butenko, V. (2023). Siuzhetno-rolova hra yak zasib lohiko-matematychnoho rozvytku ditei molodshoho doshkilnoho viku [Role-playing games as a means of logical-mathematical development of young preschool children]. Preschool and primary education: realities and prospects: the collection of scientific articles by students, masters and young scientists. Sumy, pp. 94–98. [in Ukrainian].

Kanarova, O., Fedoniuk, A. & Sachaniuk, A. (2025). Innovatsiini pidkhody do rozvytku piznavalnoi aktyvnosti doshkilnykiv cherez sensorni vpravy [Innovative approaches to developing preschoolers’ cognitive activity through sensory exercises]. The youth and the market, No. 2/234. Available at: http://mir.dspu.edu.ua/article/view/324305/315160 (Accessed 9 Jul. 2025). [in Ukrainian].

Pirozhenko, T. & Korniieva, O. (2021). Ne zavazhaite ditiam hraty – pryiednyites [Don’t disturb the children from playing – join in]. Methodist educator of a preschool institution, No. 6. Available at: https://emetodyst.expertus.com.ua/899405 (Accessed 5 Jul. 2025). [in Ukrainian].

Ponimanska, T.I. (2006). Doshkilna pedahohika [Preschool pedagogy]. A textbook Kyiv, 456 p. [in Ukrainian].

Verkhovna Rada Ukrainy. (2024). Pro doshkilnu osvitu: Zakon Ukrainy vid 06.06.2024 r. [On preschool education: Law of Ukraine dated 06.06.2024]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3788-20#Text (Accessed 10 Jul. 2025). [in Ukrainian].

Ministry of Education and Science of Ukraine. (2021). Pro zatverdzhennia Bazovoho komponenta doshkilnoi osvity (Derzhavnoho standartu doshkilnoi osvity) [Nova redaktsiia]: Nakaz vid 12.01.2021 r. №33. [On approval of the Basic component of preschool education (State standard of preschool education) (new edition)] (Order No. 33). Available at: https://surl.li/oggyyv (Accessed 10 Jul. 2025). [in Ukrainian].

Soloviova, L. (2020). Siuzhetno-rolova hra – shkola dovilnoi povedinky [Story-based role-playing game – a school of arbitrary behavior]. Methodist educator of a preschool institution, No. 11. Available at: https://emetodyst.expertus.com.ua/847807 (Accessed 6 Jul. 2025). [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-04

Номер

Розділ

Статті