ПОРІВНЯЛЬНА МІФОЛОГІЯ В КОНТЕКСТІ ГУМАНІЗАЦІЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.336512

Ключові слова:

порівняльна міфологія; міфи; освітній процес; освітні програми; архетипи; гуманізація освіти.

Анотація

У статті висвітлено потенціал порівняльної міфології як інструмента гуманізації освіти. Проаналізовано міфологічні структури різних культур, з’ясовано їхню роль у формуванні універсальних цінностей, моральної свідомості, емпатії та міжкультурної толерантності. Наголошено на наративній природі міфів, що сприяє емоційному зануренню учнів у навчальний матеріал, розвитку уяви, символічного мислення та етичної рефлексії. Розглянуто можливості інтеграції міфології в освітній процес через літературу, культурологію, психологію, мистецтво, масову культуру, зокрема відеоігри. Показано, що архетипи, образи та сюжети міфів залишаються актуальними засобами пізнання світу й себе у сучасному суспільстві. Обґрунтовано, що вивчення міфології сприяє формуванню цілісної, культурно свідомої та морально відповідальної особистості.

Біографія автора

Володимир Лобков

студент ІІІ курсу бакалаврату Навчально-наукового інституту права, психології та інноваційної освіти Національного університету “Львівська політехніка”

Посилання

Andrushchenko, V. (2004). Realnist osvity: problemy demifolohizatsiyi. Rozdumy pro osvitu: Statti, narysy, intervyu [The Reality of Education: Problems of Demythologizing. Reflections on Education: Articles, Essays, Interviews]. Kyiv, pp. 367–385. [in Ukrainian].

Korsak, K. (2007). Nebezpeka mifiv dlya stratehichnoho planuvannya osvity i nauky v XXI stolitti [The danger of myths for strategic planning of education and science in the 21st century]. Native school. No. 9 (932). pp. 44–46. [in Ukrainian].

Ryk, S. (2012). Pedahohichna mifolohiya v ukrayinskomu osvitnomu prostori [Pedagogical mythology in the Ukrainian educational space]. Native school, No. 11. pp. 10–17. [in Ukrainian].

Arvidsson, S. (2006). Aryan Idols. Indo-European Mythology as Science and Ideology. University of Chicago Press. 365 p. [in English].

Dickson, K. (2009). Bibliography-in-Progress of Texts on Myths & Comparative Mythology. Science Purdue University. Vol. 12 (4). pp. 212–220. [in English].

Doherty, L. (2005). Theory and the Teaching of Mythology. The Classical World. Vol. 98, No. 2. pp. 193–197. [in English].

Goldstein, L. (2003). The Pedagogical Power of Myth in Teacher Education. The Journal of Educational Thought (JET) / Revue de la Pensée Éducative. Vol. 37. No. 2. pp. 157–176. [in English].

Mesquida, P., Maurício, F. & Bernz, E. (2017). The Pestalozzi Method: Mathematics as a Way to the Truth. Creative Education. 8:1088-1098. pp. 175–183. DOI: 10.4236/ce.2017.87078 [in English].

Ross, R.M., Greenhill, Simon J., Atkinson, Quentin D. (2013). Population structure and cultural geography of a folktale in Europe. Proceedings of the Royal Society B. Biological Sciences. Vol. 280. No. 1756. pp. 168–181. [in English].

Sluijs, M. (2011). The Traditional Cosmologies. The Global Mythology of Cosmic Creation and Destruction. Science Culture around the world. Vol. 4 (6). pp. 68–76. [in English].

Vlachaki, M., Kokkinos, G. & Papandreou, Z. (2019). Approaching my thology in the history curriculum of compulsory education in Greece. History Education Research Journal. Vol. 16 (2). pp. 229–247. DOI: https://doi.org/10.18546/HERJ.16.2.06 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-04

Номер

Розділ

Статті