AI-DRIVEN PEDAGOGICAL SHIFTS IN FOREIGN LANGUAGE LEARNING ENVIRONMENTS
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.336677Ключові слова:
інформаційно-комунікаційні технології; технології взаємодії; штучний інтелект; викладання іноземних мов.Анотація
У статті розглянуто трансформаційний вплив штучного інтелекту (ШІ) на викладання іноземних мов, зокрема, зосереджуючись на інтеграції ШІ-технологій взаємодії та великих мовних моделей. Зміни вимагають переосмислення ролі викладача – від традиційного інструктора до фасилітатора інтелектуального навчання. Наявність мовної компетентністі вже недостатня: необхідно розуміти принципи роботи ШІ, володіти цифровими інструментами та підтримувати міжкультурну й етичну обізнаність.
Автори висвітлюють напрями впровадження ШІ в освіті: персоналізовані тьютори, віртуальне навчання, активація латентних знань. ШІ сприяє переходу до навчання, орієнтованого на здобувача, та трансформує взаємодію викладача й студента в партнерство. Університети мають заздалегідь і цілеспрямовано адаптуватися, поєднуючи глибоку фахову підготовку з розвитком цифрових та когнітивних навичок. Це дозволить забезпечити технологічну обізнаність, а також змістовну культурну та професійну самореалізацію в умовах епохи цифровізації.
Посилання
An, Z., Gan, Z. & Wang, C. (2020). Profiling Chinese EFL students’ technology-based self-regulated English learning strategies. PLoS One, 15(10). Available at: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0240094
Baidoo-Anu, D. & Owusu Ansah, L. (2023). Education in the era of generative artificial intelligence (AI): Understanding the potential benefits of ChatGPT in promoting teaching and learning. SSRN Electronic Journal, 7(1), pp. 52–62. DOI: https://doi.org/10.2139/ssrn.4337484
Benfilali, I., Nadif, B., Khartite, B., Benattabou, D. & Bouih, A. (2021). Cross gender oral communication from biological difference and socialized identity to mutual understanding. Journal of World Englishes and Educational Practices, 3(5), pp. 13–27. DOI: https://doi.org/10.32996/jweep.2021.3.5.2
Burlak, M. & Grynyova, Y. (2024). Application of artificial intelligence tools for learning a foreign (English) language. Journal of Science and Education, 1(19), pp. 713–724. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6165-2024-1(19)-713-724
Hu, J.S. & Qi, Y.J. (2023). When confronted with ChatGPT, how will China’s foreign language education policy react: Seeking changes and adaption. Technology Enhanced Foreign Language Education, 45(1), 3–6+105.
Jian, S.Y. (2023). GPT language model: Technical preparation for “humanoid” artificial intelligence. Journal of Guangzhou University (Social Science Edition), 22(4), pp. 19–24.
Kostikova, I., Holubnycha, L., Besarab, T., Moshynska, O., Moroz, T. & Shamaieva, I. (2024). ChatGPT for professional English course development. International Journal of Interactive Mobile Technologies (iJIM), 18(2), pp. 68–81. DOI: https://doi.org/10.3991/ijim.v18i02.46623
Li, W.W. (2023). AI-enabled foreign language education reform: Idea innovation and action logic. China Higher Education, 59(9), pp. 49–52.
Su, M. & Chen, B. (2021). Data-driven artificial intelligence knowledge production. Forum on Science and Technology in China, 37(11), pp. 51–56.
Yu, H., & Guo, Y. (2023). Generative artificial intelligence empowers educational reform: Current status, issues, and prospects. Frontiers in Education, 8. DOI: https://doi.org/10.3389/feduc.2023.1183162
Zhang, Y.L., Sun, Z.L., Zhang, D.S., et al. (2017). A practical research on foreign language intelligent education based on big data. Modern Educational Technology, 27(12), pp. 63–68.
Zhang, Z.Y. & Hong, H.Q. (2023). Foreign language teaching supported by ChatGPT: Empowerment, issues, and strategies. Foreign Language World, 44(2), pp. 38–44.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.