AI-DRIVEN PEDAGOGICAL SHIFTS IN FOREIGN LANGUAGE LEARNING ENVIRONMENTS

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.336677

Ключові слова:

інформаційно-комунікаційні технології; технології взаємодії; штучний інтелект; викладання іноземних мов.

Анотація

У статті розглянуто трансформаційний вплив штучного інтелекту (ШІ) на викладання іноземних мов, зокрема, зосереджуючись на інтеграції ШІ-технологій взаємодії та великих мовних моделей. Зміни вимагають переосмислення ролі викладача – від традиційного інструктора до фасилітатора інтелектуального навчання. Наявність мовної компетентністі вже недостатня: необхідно розуміти принципи роботи ШІ, володіти цифровими інструментами та підтримувати міжкультурну й етичну обізнаність.

Автори висвітлюють напрями впровадження ШІ в освіті: персоналізовані тьютори, віртуальне навчання, активація латентних знань. ШІ сприяє переходу до навчання, орієнтованого на здобувача, та трансформує взаємодію викладача й студента в партнерство. Університети мають заздалегідь і цілеспрямовано адаптуватися, поєднуючи глибоку фахову підготовку з розвитком цифрових та когнітивних навичок. Це дозволить забезпечити технологічну обізнаність, а також змістовну культурну та професійну самореалізацію в умовах епохи цифровізації.

Біографії авторів

Vadym Tynnyi

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземних мов Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана

Emma Schukina

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземних мов Київського національного економічного університету  імені Вадима Гетьмана

Посилання

An, Z., Gan, Z. & Wang, C. (2020). Profiling Chinese EFL students’ technology-based self-regulated English learning strategies. PLoS One, 15(10). Available at: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0240094

Baidoo-Anu, D. & Owusu Ansah, L. (2023). Education in the era of generative artificial intelligence (AI): Understanding the potential benefits of ChatGPT in promoting teaching and learning. SSRN Electronic Journal, 7(1), pp. 52–62. DOI: https://doi.org/10.2139/ssrn.4337484

Benfilali, I., Nadif, B., Khartite, B., Benattabou, D. & Bouih, A. (2021). Cross gender oral communication from biological difference and socialized identity to mutual understanding. Journal of World Englishes and Educational Practices, 3(5), pp. 13–27. DOI: https://doi.org/10.32996/jweep.2021.3.5.2

Burlak, M. & Grynyova, Y. (2024). Application of artificial intelligence tools for learning a foreign (English) language. Journal of Science and Education, 1(19), pp. 713–724. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6165-2024-1(19)-713-724

Hu, J.S. & Qi, Y.J. (2023). When confronted with ChatGPT, how will China’s foreign language education policy react: Seeking changes and adaption. Technology Enhanced Foreign Language Education, 45(1), 3–6+105.

Jian, S.Y. (2023). GPT language model: Technical preparation for “humanoid” artificial intelligence. Journal of Guangzhou University (Social Science Edition), 22(4), pp. 19–24.

Kostikova, I., Holubnycha, L., Besarab, T., Moshynska, O., Moroz, T. & Shamaieva, I. (2024). ChatGPT for professional English course development. International Journal of Interactive Mobile Technologies (iJIM), 18(2), pp. 68–81. DOI: https://doi.org/10.3991/ijim.v18i02.46623

Li, W.W. (2023). AI-enabled foreign language education reform: Idea innovation and action logic. China Higher Education, 59(9), pp. 49–52.

Su, M. & Chen, B. (2021). Data-driven artificial intelligence knowledge production. Forum on Science and Technology in China, 37(11), pp. 51–56.

Yu, H., & Guo, Y. (2023). Generative artificial intelligence empowers educational reform: Current status, issues, and prospects. Frontiers in Education, 8. DOI: https://doi.org/10.3389/feduc.2023.1183162

Zhang, Y.L., Sun, Z.L., Zhang, D.S., et al. (2017). A practical research on foreign language intelligent education based on big data. Modern Educational Technology, 27(12), pp. 63–68.

Zhang, Z.Y. & Hong, H.Q. (2023). Foreign language teaching supported by ChatGPT: Empowerment, issues, and strategies. Foreign Language World, 44(2), pp. 38–44.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-04

Номер

Розділ

Статті