ВИКОРИСТАННЯ СИСТЕМИ MOODLE ЯК СПОСОБУ ОПТИМІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.336701

Ключові слова:

воєнний стан; дистанційна освіта; вища медична школа; Moodle.

Анотація

Нами проаналізовано зв’язок між успішністю та частотою використання платформи Moodle студентами-медиками в умовах воєнного стану. Оцінено академічні результати 186 учасників на основі кафедральної приналежності: клінічна (пропедевтика внутрішньої медицини) та теоретична (біохімія) дисципліни. Статистичний аналіз виявив сильну кореляцію між частотою використання платформи та успішністю на кафедрах теоретичного та клінічного спрямування. Інтеграція елементів дистанційного навчання сприяє покращенню успішності студентів-медиків у воєнний час.

Біографії авторів

Тетяна Ілащук

доктор медичних наук, професор, завідувач кафедри пропедевтики внутрішніх хвороб Буковинського державного медичного університету

Катерина Бобкович

кандидат медичних наук, доцент кафедри пропедевтики внутрішніх хвороб Буковинського державного медичного університету 

Наталія Давидова

кандидат медичних наук, доцент кафедри біоорганічної і біологічної хімії та клінічної біохімії Буковинського державного медичного університету

Наталія Бачук-Понич

кандидат медичних наук, доцент кафедри пропедевтики внутрішніх хвороб Буковинського державного медичного університету

Василь Присяжнюк

доктор медичних наук, професор кафедри пропедевтики внутрішніх хвороб Буковинського державного медичного університету

Посилання

Ashytok, N. & Hal, Yu. (2021). Problemy vprovadzhennia tsyfrovykh tekhnolohii v dystantsiine navchannia u vyshchii shkoli. [Problems of implementing digital technologies in distance learning in higher education]. Youth & market, No. 11–12 (197–198). pp. 33–38. [in Ukrainian].

Vasylenko, V., Borsukovska, A. & Yavorska, Yu. (2023). Osoblyvosti vykorystannia instrumentiv dystantsiinoho navchannia u zakladakh vyshchoi osvity pid chas voiennoho stanu [Peculiarities of using distance learning tools in higher education institutions during martial law]. Bulletin of the Book Chamber. No. 7. pp. 16–23. [in Ukrainian].

Volosovets, A.O., Slonetskyi, B.I., Zozulia, I.S., Bobrova, V.I., Ivashchenko, O.V., Verbytskyi, I.V. & Savchenko, D.S. (2020). Osoblyvosti dystantsiinoho navchannia v ramkakh pisliadyplomnoi pidhotovky likariv z medytsyny nevidkladnykh staniv [Peculiarities of distance learning within the framework of postgraduate training of emergency medicine doctors]. Medical education. No. 3. pp. 5–8. [in Ukrainian].

Horbatiuk, O.V. Dystantsiina osvita v Ukraini: osoblyvosti ta osnovni problemy (2020). Distance education in Ukraine: features and main problems]. Pedagogical Education: Theory and Practice. No. 28. pp. 15–25. [in Ukrainian].

Klokar, N.I. (2012). Metodolohichni osnovy zaprovadzhennia dystantsiinoho navchannia v systemi pidvyshchennia kvalifikatsii [Methodological foundations of the introduction of distance learning in the system of advanced training]. The path of education. No. 4 (46). pp. 38–41. [in Ukrainian].

Marusei, T.V. & Bilyk, T.L. (2018). Suchasni tendentsii rozvytku dystantsiinoi osvity v Ukraini [Current trends in the development of distance education in Ukraine]. Science, Research, Development. Pedagogy. Science, Research, Development. Pedagogy. No. 8. C. 14–17. [in Ukrainian].

Fedorchenko, S.V. (2019). Dystantsiina osvita ta mistse psykholohichnoho zabezpechennia v nii [Distance education and the place of psychological support in it]. Young scientist. No. 9 (73). pp. 51–54. [in Ukrainian].

Shevchuk, I. & Shevchuk, A. (2022). Osvitnia analityka kriz pryzmu viiny: vyklyky ta mozhlyvosti dlia vyshchoi shkoly Ukrainy [Educational analytics through the prism of war: challenges and opportunities for higher education in Ukraine]. Economy and society. No. 39. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-39-80 (Accessed 14 June 2025) [in Ukrainian].

Altbach, P.G., Reisberg, L. & Rumbley, L.E. (2019). Trends in Global Higher Education: Tracking an Academic Revolution. Brill. pp. 17–19. [in English].

Costello, E. (2013). Opening up to open source: looking at how Moodle was adopted in higher education. Open Learning: The Journal of Open, Distance and e-Learning. No. 28(3). pp. 187–200. DOI: 10.1080/02680513.2013.856289 [in English].

Damnjanovic, V., Jednak, S. & Mijatovic, I. (2015). Factors affecting the effectiveness and use of Moodle: students’ perception. Interactive Learning Environments. No. 23 (4). pp. 496–514. DOI: 10.1080/10494820.2013.789062 [in English].

Perez-Perez, M., Serrano-Bedia, A-M. & Pigueres, G.G. (2020). An analysis of factors affecting students’ perceptions of learning outcomes with Moodle. Journal of Further and Higher Education. No. 44 (8). pp. 1114–1129. DOI: https://doi.org/10.1080/0309877X.2019.1664730[in English].

Sherman, М., Puhovskiy, E., Kambalova, Y. & Kdyrova, I. (2022). The future of distance education in war or the education of the future (the Ukrainian case study). Futurity Education. No. 2(3). pp. 13–22. DOI: https://doi.org/10.57125/FED/2022.10.11.30 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-04

Номер

Розділ

Статті