ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ПРОФЕСІЙНОЇ РЕФЛЕКСІЇ ЯК СКЛАДОВОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ ХОРЕОГРАФІЧНОГО ТА МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.336916Ключові слова:
професійна рефлексія; майбутні керівники хореографічних колективів; майбутні керівники музичних колективів; фахова підготовка; рефлексивне мислення; професійна компетентність; творча діяльність.Анотація
У статті здійснено багатоаспектний аналіз професійної рефлексії майбутніх керівників хореографічних та музичних колективів. Розкрито сутність рефлексії як механізму самопізнання та саморозвитку. Проаналізовано специфіку рефлексії в мистецькій сфері. Обґрунтовано рефлексію як необхідну умову ефективної підготовки керівників. Встановлено принципові відмінності керівництва творчими колективами від звичайного управління.
Посилання
Bekh, I.D. (2011). Refleksiia u dukhovnomu “Ia” osobystosti [Reflection in the spiritual “I” of personality]. Native school. Vol. 8–9. pp. 9–14. [in Ukrainian].
Mazur, D.V. (2024). Pryntsypy rozvytku profesiinoi refleksii maibutnikh kerivnykiv instrumentalnykh kolektyviv u protsesi fakhovoi pidhotovky [Principles of developing professional reflection of future leaders of instrumental ensembles in the process of professional training]. Art education and development of creative personality. Vol. 2. pp. 21–26. [in Ukrainian].
Pavelkiv, R. (2021). Naukovo-psykholohichni pidkhody do rozuminnia fenomenu refleksii [Scientific-psychological approaches to understanding the phenomenon of reflection]. Psychology: reality and perspectives: collection of scientific works of RDHU. Vol. 16. pp. 166–169. [in Ukrainian].
Tatenko, V. (2017). Metodolohiia subiektno-vchynkovoho pidkhodu: sotsialno-psykholohichnyi vymir [Methodology of subject-action approach: socio-psychological dimension]: monograph. Kyiv, 184 p. [in Ukrainian].
Tereshko, I.H. (2023). Formuvannia tvorchoi indyvidualnosti maibutnoho vchytelia khoreohrafii u protsesi proektnoi diialnosti (z dosvidu fakultetu mystetstv UDPU imeni Pavla Tychyny) [Formation of creative individuality of future choreography teacher in the process of project activity (from the experience of the Faculty of Arts of UDPU named after Pavlo Tychyna)]. Perspectives and innovations of science. Series “Pedagogy”. Vol. 10 (28). pp. 419–430. [in Ukrainian].
Fryz, P.I. (2023). Formuvannia profesiinykh kompetentsii maibutnoho pedahoha-khoreohrafa u protsesi fakhovoi pidhotovky [Formation of professional competencies of future choreography teacher in the process of professional training]. Youth & market. Vol. 11–12 (219–220). pp. 105–109. [in Ukrainian].
Khodtseva, A.O., Kolomiiets, S.V., Hrek, K.A. (2022). Rozvytok refleksyvnoho myslennia studentiv u zakladakh vyshchoi osvity [Development of reflective thinking of students in higher education institutions]. Scientific innovations and advanced technologies. Vol. 6 (8). pp. 294–305. [in Ukrainian].
Butterworth, J., Wildschut, L. (2017). Contemporary Choreography: A Critical Reader. London: Routledge, 448 p. [in English].
Flavell, J.H. (1979). Metacognition and cognitive monitoring: A new area of cognitive-developmental inquiry. American Psychologist. Vol. 34 (10). pp. 906–911. [in English].
Leijen, A, Lam, I., Simons, P.R.J., Wildschut, L. (2008). Pedagogical practices of reflection in tertiary dance education. European Physical Education Review. Vol. 14 (2). pp. 223–241. [in English].
Nordin, S.M., Cumming, J. (2005). Professional Dancers Describe Their Imagery: Where, When, What, Why, and How. The Sport Psychologist. Vol. 19 (4). pp. 395–416. [in English].
Peng, X., Land, S.M., Hollett, T. (2020). Embodied Reflective Practices in Ballet: How Video Technology Mediates Reflection Across Time, Scale, and Bodies. International Conference on Learning Sciences, pp. 138–146 [in English].
Risner, D. (2017). New Reflective Practice Research in Dance Education. Journal of Dance Education. Vol. 17 (3). pp. 89–90. [in English].
Schön, D.A. (1983). The Reflective Practitioner: How Professionals Think in Action. New York : Basic Books, 70 p. [in English].
Sheets-Johnstone, M. (2015). The Phenomenology of Dance: 50th Anniversary Edition. Philadelphia : Temple University Press, 152 p. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.