ФОРМУВАННЯ ІНТЕРЕСУ ДО ХУДОЖНЬОГО СЛОВА У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ТА МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБАМИ ДИДАКТИЧНИХ ІГОР
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.336967Ключові слова:
інтерес до художнього слова; художній твір; література; мистецтво; дидактична гра; дошкільники; молодші школярі; заклад дошкільної освіти; початкова школа; освітній процес.Анотація
У статті обґрунтовано дидактичні ігри як засіб формування у дітей дошкільного та молодшого шкільного віку інтересу до художнього слова шляхом розроблення прикладів їх практичної реалізації. Зазначено, що цей процес реалізується під час ознайомлення дошкільників та учнів початкової школи з різними видами мистецтва. Прикладами дидактичних ігор, які сприяють досягненню окресленої мети, наведено такі: “Знайди лагідне слово”, “Про кого йдеться?”, “Чарівний мішечок”, “Впіймай риму”, “Тік-так – це так”, “Смайлик настрою”, “Хто більше?”, “Грім як людина”.
Посилання
Bilan, O.I. (2022). Prohrama rozvytku dytyny doshkilnoho viku “Ukrainske doshkillia” [Preschool Child Development Programme “Ukrainian Preschool”]. Ternopil, 216 p. [in Ukrainian].
Bohush, A.M. & Lutsan, N.I. (2014). Movlennievo-ihrova diialnist doshkilnykiv: movlennievi ihry, sytuatsii, vpravy [Speech and game activities of preschoolers: speech games, situations, exercises]. Kyiv, 304 p. [in Ukrainian].
Hlibov, L. (1977). Zymova pisenka [A winter song]. Kyiv, 10 p. [in Ukrainian].
Kaptur, H. & Ostapiuk M. (2016). Formuvannia obraznoho movlennia molodshykh shkoliariv zasobamy khudozhnoho slova [Formation of figurative speech of junior schoolchildren by means of artistic word]. Lesia Ukrainka Eastern European National University Scientific Bulletin. Series: Pedagogical Sciences. No. 1(1), pp. 62–70. [in Ukrainian].
Kotyk i Pivnyk. Seriia “Ukrainski kazochky”(2023). [The Cat and the Cockerel. Ukrainian Fairy Tales series]. Kyiv, 10 p. [in Ukrainian].
Ostrovskyi, V.M. & Fedun H.P. (2019). Mystetstvo : pidruchnyk intehrovanoho kursu dlia 2 kl. zakladiv zahaln. sered. osvity [Art: textbook for an integrated course for 2nd grade of secondary schools]. Ternopil, 152 p. [in Ukrainian].
Ponomarova, K. (2023). Ukrainska mova. Bukvar: pidruch. dlia 1 kl. zakl. zahal. seredn. osvity [Ukrainian language. Primer: textbook for 1st grade of secondary schools]. In 6 parts. Part. 5. Kyiv, 63 p. [in Ukrainian].
Pro vnesennia zmin do Derzhavnoho standartu pochatkovoi osvity: Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy № 688 vid 24.07.2019 r. [On Amendments to the State Standard of Primary Education: Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine No. 688 of 24.07.2019.]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/688-2019-%D0%BF#Text (Accessed 01 Aug. 2025). [in Ukrainian].
Pro zatverdzhennia Bazovoho komponenta doshkilnoi osvity (Derzhavnoho standartu doshkilnoi osvity) nova redaktsiia: Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy № 33 vid 12.01.2021 r. [On approval of the Basic Component of Preschool Education (State Standard of Preschool Education), new edition: Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine No. 33 of 12.01.2021]. 38 p. Available at: https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/rizne/2021/12.01/Pro_novu_redaktsiyu%20Bazovoho%20komponenta%20doshkilnoyi%20osvity.pdf (Accessed 29 Jul. 2025). [in Ukrainian].
Proseniuk, A.I. (2011). Vykhovannia interesu do zmistu khudozhnoho tvoru v ditei starshoho doshkilnoho viku [Cultivating interest in the content of a work of art in senior preschool children]. Candidate’s thesis. South Ukrainian National Pedagogical University named after Kostiantyn Ushynskyi. Odesa, 322 p. [in Ukrainian].
Rudenskyi, R. & Pysarchuk, O. (2023). Yevropeiskyi kontekst evoliutsii struktury nastilnykh ihor dlia ditei doshkilnoho ta molodshoho shkilnoho viku [The European context of the evolution of the structure of board games for children of preschool and primary school age]. Scientific Bulletin of Vinnytsia Academy of Continuing Education. Series “Pedagogy. Psychology”. No. 4, pp. 109–118. DOI: https://doi.org/10.32782/academ-ped.psyh-2023-4.17 (Accessed 30 Jul. 2025). [in Ukrainian].
Savchenko, O.Ya. & Krasutska, I.V. (2021). Ukrainska mova ta chytannia : Pidruchnyk dlia 4 klasu ZZSO [Ukrainian language and reading: Textbook for the 4th grade of the ZZSO]. (in 2 parts): Part 2. Kyiv, 160 p. [in Ukrainian].
Sapun, H. (2020). Ukrainska mova ta chytannia: pidruch. dlia 3 kl. zakl. zahal. seredn. osvity. U 2 ch. Ch. 2. [Ukrainian language and reading: textbook for 3rd grade of general secondary education. In 2 parts. Part 2.]. Ternopil, 128 p. [in Ukrainian].
Sirant, N. & Kravchyshyn, A. (2025). Mozhlyvosti vykorystannia interaktyvnykh metodiv navchannia u zakladakh pochatkovoi osvity [Opportunities for Using Interactive Teaching Methods in Primary Education Institutions]. Youth & market. No. 5–6/237–238, pp. 132–136. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.332805 (Accessed 02 Aug. 2025). [in Ukrainian].
Vereshchaha, E. (Ed.) (2020). Charivna syla kolyskovoi pisni [The magical power of a lullaby]. Kramatorsk, 15 p. Available at: http://www.book-house.org/wp-content/uploads/2020/02/charIvna-sila-koliskovoYi-pIsnI.pdf (Accessed 02 Aug. 2025). [in Ukrainian].
Cherepania, N. (2025). Vykhovannia ditei doshkilnoho viku zasobamy narodoznavstva v umovakh suchasnykh vyklykiv [Education of Preschool Children by Means of Ethnography in the Context of Modern Challenges]. Youth & market. No. 5–6(237–238), pp. 148–152. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.332810 (Accessed 01 Aug. 2025). [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.