ОБҐРУНТУВАННЯ ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ ДО ІНЖЕНЕРНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.337130

Ключові слова:

педагогічні умови; експертне оцінювання; інженерне забезпечення; майбутній офіцер.

Анотація

У статті проаналізовано поняття “педагогічні умови”. Визначено, що воно не має єдиного тлумачення та залежить від контексту наукового дослідження. Дано власне трактування поняття педагогічних умов як сукупність обставин, які сприяють якісному формуванню готовності майбутніх офіцерів до інженерного забезпечення підрозділу Національної гвардії України в процесі професійної підготовки. На власного професійного й бойового досвіду були виокремлені та структуровані педагогічні умови. Проведено експертне оцінювання педагогічних умов за ступенем їхньої вагомості.

      

Біографія автора

Микола Семенов

старший викладач кафедри бойового та логістичного забезпечення факультету службово-бойової діяльності НГУ Київського інституту Національної гвардії України, аспірант Глухівського національного педагогічного університету імені О. Довженка

Посилання

Balendr, A.V. (2011). Formuvannia hotovnosti maibutnikh ofitseriv-prykordonnykiv do vyrishennia konfliktnykh sytuatsii [Preparing future border guard officers to resolve conflict situations]. Extended abstract of candidate’s thesis. Khmelnytskyi, 20p. [in Ukrainian].

Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy [Large explanatory dictionary of modern Ukrainian language]. (Ed.). V.T. Busel. Kyiv; Irpin: Perun, 2001. 1440 p. [in Ukrainian].

Volobuiev, V.V. (2023). Formuvannia profesiinoi hotovnosti maibutnikh ofitseriv-prykordonnykiv do proiektnoho upravlinnia [Developing the professional readiness of future border guard officers for project management]. Doctor’s thesis of Philosophy. Khmelnytskyi, 274 p. [in Ukrainian].

Yesipova, O.O. (2018). Pedahohichni umovy aktyvizatsii navchalnoi diialnosti maibutnikh inzheneriv-pedahohiv kompiuternoho profiliu [Pedagogical conditions for activating the educational activities of future computer engineering educators]. Youth & market, No. 5 (160). pp. 120–124. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.133916. [in Ukrainian].

Ivanchenko, Ye.A. (2005). Formuvannia profesiinoi mobilnosti maibutnikh ekonomistiv u protsesi navchannia u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Formation of professional mobility of future economists in the process of training in higher educational institutions]. Candidate’s thesis. Odesa, 20 p. [in Ukrainian].

Lytvyn, A. & Matseiko, O. (2013). Metodolohichni zasady poniattia “pedahohichni umovy” [Methodological foundations of the concept of “pedagogical conditions]. Pedagogy and psychology of vocational education. No. 4. pp. 43–63. [in Ukrainian].

Medvid, Yu.I. (2019). Formuvannia hotovnosti maibutnikh ofitseriv zapasu do sluzhbovo-boiovoi diialnosti v protsesi profesiinoi pidhotovky [Preparing future reserve officers for combat duty during professional training]. Candidate’s thesis. 240 p. [in Ukrainian].

Novyi tlumachnyi slovnyk ukrainskoi movy [New Explanatory Dictionary of the Ukrainian Language]. 42,000 words: In 4 volumes / compiled by V. Yaremenko, O. Slipushko. Kyiv, 1998. Vol. 3. 927 p. [in Ukrainian].

Semenov, M.V. & Yesipova, O.O. (2024). Poniattia profesiina kompetentnist maibutnoho ofitsera u konteksti pedahohichnoi teorii [The concept of professional competence of a future officer in the context of pedagogical theory]. Youth & market, No. 5 (225). pp. 150–155. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.301712. [in Ukrainian].

Stasiuk, V.D. (2003). Pedahohichni umovy profesiinoi pidhotovky maibutnikh ekonomistiv u kompleksi “shkola – vyshchyi zaklad osvity” [Pedagogical conditions for the professional training of future economists in the “school-higher education institution” complex]. Candidate’s thesis. Odesa, 280 p. [in Ukrainian].

Chebakova, Yu.H. (2011). Pedahohichni umovy formuvannia motyvatsii do vyvchennia psykholoho-pedahohichnykh dystsyplin u studentiv vyshchykh tekhnichnykh navchalnykh zakladiv [Pedagogical conditions for forming motivation to study psychological and pedagogical disciplines among students of higher technical educational institutions]. Extended abstract of candidate’s thesis. Vinnytsia, 23 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-04

Номер

Розділ

Статті