ПЕДАГОГІЧНА ТЕХНОЛОГІЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ У ЗАКЛАДАХ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.338094Ключові слова:
інформаційно-комунікаційні технології; змішане навчання; модернізація освітнього процесу; позашкільна освіта; цифрове середовище.Анотація
У статті здійснено аналіз проблеми організації змішаного навчання у закладах позашкільної освіти України в умовах суспільних викликів і цифрової трансформації. Розглянуто теоретико-методологічні підходи до визначення сутності змішаного навчання, його моделей та принципів організації. Визначено специфіку позашкільної освіти, яка зумовлює особливості впровадження змішаного навчання: варіативність форм роботи, індивідуалізація освітніх траєкторій, акцент на розвитку творчих здібностей і соціалізації дітей. На основі вітчизняних і зарубіжних досліджень проаналізовано можливості адаптації моделей змішаного навчання до умов позашкільної освіти. Представлено педагогічну технологію організації змішаного навчання, що включає цільовий, змістовий, процесуальний, технологічний та оціночно-результативний блоки. Наведено приклади практичного застосування змішаного навчання у різних напрямах позашкільної освіти. Зроблено висновок про перспективність системного впровадження змішаного навчання у контексті модернізації позашкільної освіти та окреслено напрями подальших досліджень.
Посилання
Bondarenko, A.V. (2025). Suchasni tekhnolohii v umovakh zmishanoho navchannia v pozashkilnykh navchalnykh zakladakh [Modern technologies in the conditions of blended learning in out-of-school educational institutions]. Current Problems in the Education System: General Secondary Education Institution – Pre-university Training – Higher Education Institution, No. 5. pp. 231–240. [in Ukrainian].
Hurevych, R.S., Hordiichuk, H.B., Konoshevskyi, L.L., et al. (2023). Zmishane navchannia yak suchasna forma pobudovy navchalnoho protsesu [Blended learning as a modern form of building the educational process]. Modern Information Technologies and Innovative Methodologies of Education in Professional Training: Methodology, Theory, Experience, Problems, No. 69. pp. 14–35. DOI: https://doi.org/10.31652/2412-1142-2023-69-14-35. [in Ukrainian].
Kukharenko, V.M., Berezenska, S.M., Buhaichuk, K.L., et al. (2016). Teoriia ta praktyka zmishanoho navchannia: monohrafiia [Theory and practice of blended learning: monograph]. Kharkiv, 284 p. Available at: https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/23536. [in Ukrainian].
Mohilevska, V.M. (2017). Transformatsiia pozashkilnoi osvity v novu osvitniu instytutsiiu [Transformation of out-of-school education into a new educational institution]. Scientific and Theoretical Almanac “Grani”, No. 20(10), pp. 31–36. DOI: https://doi.org/10.15421/1717129. [in Ukrainian].
Pustovit, H. (2024). Sotsialno-pedahohichnyi prostir rozvytku dytyny v suchasnykh zakladakh pozashkilnoi osvity [Socio-pedagogical space of child development in modern out-of-school education institutions]. Youth & market, No. 9(229), pp. 27–31. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.312305. [in Ukrainian].
Alammary, A., Sheard, J. & Carbone, A. (2014). Blended learning in higher education: Three different design approaches. Australasian Journal of Educational Technology, No. 30(4), pp. 440–454. DOI: https://doi.org/10.14742/ajet.693. [in English].
Garrison, D.R. & Kanuka, H. (2004). Blended learning: Uncovering its transformative potential in higher education. Internet and Higher Education, No. 7, pp. 95–105. DOI: https://doi.org/10.1016/j.iheduc.2004.02.001. [in English].
Graham, C.R. (2006). Blended learning systems: Definition, current trends and future directions. In C.J. Bonk & C.R. Graham (Eds.). The handbook of blended learning: Global perspectives, local designs (pp. 3–21). San Francisco: Pfeiffer. [in English].
Horn, M.B. & Staker, H. (2015). Blended: Using disruptive innovation to improve schools. San Francisco: Jossey-Bass, 21 p. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.