ДИДАКТИЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ DevOps-ІНСТРУМЕНТІВ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ ІТ-ФАХІВЦІВ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.340974Ключові слова:
DevOps; професійна підготовка; CI/CD; класифікація інструментів; ІТ-освіта.Анотація
У статті проаналізовано дидактичний потенціал DevOps-інструментів у професійній підготовці ІТ-фахівців. Проведено їх класифікацію за етапами життєвого циклу програмного забезпечення та освітніми функціями. Визначено особливості застосування інструментів GitLab CI/CD, Docker, Kubernetes, Jenkins, Prometheus, Grafana тощо у формуванні професійних компетентностей студентів. З’ясовано, що DevOps-підхід забезпечує поєднання технічного та педагогічного вимірів навчання, формуючи у студентів навички самоорганізації, рефлексії та командної роботи.
Посилання
Amaro, R., Pereira, R. & Silva, M.M. (2025). Mapping DevOps capabilities to the software life cycle: A systematic literature review. Information and Software Technology, No. 177, p. 107583. DOI: https://doi.org/10.1016/j.infsof.2024.107583 [in English].
Amaro, R., Pereira, R. & Mira da Silva, M. (2024). DevOps metrics and KPIs: a multivocal literature review. ACM Computing Surveys, No. 56(9), pp. 1–41. DOI: https://doi.org/10.1145/3652508 [in English].
El Aouni, F., Moumane, K., Idri, A., Najib, M. & Jan, S.U. (2025). A systematic literature review on Agile, Cloud, and DevOps integration: Challenges, benefits. Information and Software Technology, No. 177, p. 107569. DOI: https://doi.org/10.1016/j.infsof.2024.107569 [in English].
Fernandez-Gauna, B., Rojo, N. & Graña, M. (2023). Automatic feedback and assessment of team-coding assignments in a DevOps context. International Journal of Educational Technology in Higher Education, No. 20(1), p. 17. DOI: https://doi.org/10.1186/s41239-023-00386-6 [in English].
Hasselbring, W., Henning, S., Latte, B., Möbius, A., Richter, T., Schalk, S. & Wojcieszak, M. (2019). Industrial devops. arXiv preprint arXiv: 1907.01875. DOI: https://doi.org/10.48550/arXiv.1907.01875 [in English].
Kim, G., Humble, J., Debois, P., Willis, J. & Forsgren, N. (2021). The DevOps handbook: How to create world-class agility, reliability, & security in technology organizations. It Revolution. [in English].
Luchkevych, M. (2025). The impact of DevOps methodologies on the development of IT students’ digital competencies. Information Technologies and Learning Tools, Vol. 108, No. 4, pp. 53–63. DOI: 10.33407/itlt.v108i4.6057 [in English].
Naidoo, R. & Möller, N. (2022). Building software applications securely with DevSecOps: a socio-technical perspective. In ECCWS 2022 21st European Conference on Cyber Warfare and Security. Academic Conferences and publishing limited. Available at: https://www.researchgate.net/publication/361252466_Building_Software_Applications_Securely_with_DevSecOps_A_Socio-Technical_Perspective [in English].
Vakaliuk, T.A., Antoniuk, D.S., Novitska, I.V., Lobanchykova, N.M. & Pochtoviuk, S.I. (2023). Model tsyfrovoi transformatsii protsesu pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv z informatsiinykh tekhnolohii [Model of digital transformation of the process of training future information technology specialists]. Innovative pedagogy, No. 58, pp. 190–195. DOI: https://doi.org/10.32782/2663- 6085/2023/58.1.38 [in Ukrainian].
Luchkevych, M. (2024). Metody aktyvnoho navchannia u vykladanni DevOps [Active learning methods in teaching DevOps]. Youth & market, (11/231), pp. 100–105. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.314762 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.