ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ІНСТРУМЕНТ ТРАНСФОРМАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ: ДОСВІД США
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.341060Ключові слова:
інноваційні технології; США; цифрова нерівність; професійний розвиток педагогів; освітня траєкторія; трансформація освіти.Анотація
У статті проаналізовано досвід США у впровадженні інноваційних технологій для трансформації освітнього процесу. Автор розглядає використання таких технологій: штучний інтелект (ШІ) для персоналізації та оцінювання, віртуальна (VR) та доповнена (AR) реальність для створення імерсивних середовищ, адаптивне навчання для індивідуалізації освітніх траєкторій. Дослідження показує, що ці інструменти підвищують залученість студентів, розвивають навички XXI ст. та розширюють доступ до освіти. Висвітлено проблеми, які перешкоджають повній технологічній інтеграції. Зокрема, йдеться про цифрову нерівність, недостатню підготовку педагогів і етичні питання, пов’язані з конфіденційністю даних та алгоритмічною упередженістю. Подолання цих викликів потребує системного підходу, що включає інвестиції в інфраструктуру, професійний розвиток для вчителів і розробку етичних політик. Наведені практичні приклади з освітніх закладів США можуть слугувати орієнтиром для впровадження інновацій в Україні.
Посилання
A’mar, S. & Eleyan, D. (2022). The role of leadership in integrating technology in education. International Journal of Education and Practice, No. 10(1), pp. 1–10.
ACE. (2023). Innovative Education Methods Transforming Teaching and Learning. Available at: https://ace.edu/blog/innovative-education-methods-transforming-teaching-and-learning/
Chang, C. (2012). The relationship between technology leadership and technology integration. Journal of Educational Technology Development and Exchange, No. 5(1), pp. 1–12.
Adaptive learning has emerged as a transformative approach in K-12 education, leveraging artificial intelligence and data-driven methodologies to personalize learning experiences (2023). Available at: https://esj.eastasouth-institute.com/index.php/esle/article/view/496
AI-Artificial Intelligence Pilots K12 Schools (2025). Available at: https://www.ecs.org/ai-artificial-intelligence-pilots-k12-schools/
Adaptive Learning Platforms: Creating a Path for Success (2016). Available at: https://er.educause.edu/articles/2016/3/adaptive-learning-platforms-creating-a-path-for-success
Fisher, D., Frey, N. & Hattie, J. (2014). Visible learning for literacy, grades K-12: Implementing the practices that work best to accelerate student learning. Corwin Press.
How Using Technology in Teaching Affects Classrooms (2023). Available at: https://www.gcu.edu/blog/teaching-school-administration/how-using-technology-teaching-affects-classrooms
ICIET 2026 promises to be a compelling platform for insightful dialogue, collaborative learning, and the exchange of ideas that will shape the future of education (2025). Available at: https://www.iciet.org/
Through practical applications, they will learn core concepts in environmental science, plant biology, and natural resource management (2023). Available at: https://educate.iowa.gov/media/9840/download?inline
Kumbo, S.D., Mkhize, N. & Mkhize, S. (2023). Digital learning in the 21st century: Trends, challenges, and innovations in technology integration. Frontiers in Education, No. 8.
Leavy, M., O’Dwyer, N. & O’Malley, E. (2023). The role of digital competencies in preparing students for the future workforce. Journal of Education and Work, No. 36(1), pp. 1–15.
Lee, J. & Wong, L. (2014). Virtual reality for collaborative learning: A review. Educational Technology & Society, No. 17(4), pp. 1–15.
Marougkas, A., Kotsopoulos, S. & Kotsopoulos, D. (2023). The evolving landscape of digital learning: Trends, challenges, and innovations in technology integration. Frontiers in Education, No. 8.
MTodino, M. (2025). Educational Technologies. Encyclopedia, No. 5(1), 23 p. DOI: https://doi.org/10.3390/encyclopedia5010023
Ranzato, E., Holloway, C. & Bandukda, M. (2025). Use of Educational Technology in Inclusive Primary Education: Protocol for a Systematic Review. JMIR Res Protoc., 14:e65045
Schmid, R., Pauli, C., Stebler, R., Reusser, K. & Petko, D. (2022). Implementation of technology-supported personalized learning – its impact on instructional quality. The Journal of Educational Research, No. 115(3), pp. 187–198. DOI: https://doi.org/10.1080/00220671.2022.2089086
Rodriguez-Segura, J. (2022). Self-led learning and its effectiveness in educational technology. Journal of Educational Technology Systems, No. 50(2), pp. 1–15.
Tertmer, P. Pedagogical Beliefs: The Final Frontier in Our Quest for Technology Integration? Educational Technology Research and Development, No. 53(4), 25–40. DOI: https://doi.org/10.1007/BF02504683
Transformation of Education (2022). Available at: https://pollution.sustainability-directory.com/term/educational-transformation/
Truong, K. & Diep, N. (2023). Digital competencies for the 21st-century workforce: A review of the literature. International Journal of Educational Research, 120, 102145.
U.S. Department of Education. (2023). Artificial Intelligence and the Future of Teaching and Learning. Available at: https://www.ed.gov/sites/ed/files/documents/ai-report/ai-report.pdf
U.S. Department of Education. (2024). A Call to Action for Closing the Digital Access, Design, and Use Divides: 2024 National Educational Technology Plan. Available at: https://web.ped.nm.gov/bureaus/educational-technology/national-educational-technology-plan/
Yu, Q., Yu, K., Li, B. & Wang, Q. (2023). Effectiveness of blended learning on students’ learning performance: a meta-analysis. Journal of Research on Technology in Education.
Zhang, L. (2022). Technology leadership in higher education: A systematic review. Journal of Educational Technology Systems, No. 50(4), pp. 431–445.
Zhao, Y. & Watterston, J. (2021). The changes we need: Education post COVID-19. Journal of Educational Change, No. 22(3), pp. 3–21.
Zizikova, J. (2021). Artificial intelligence in education: A systematic review. Education and Information Technologies, No. 26(6), 6653–6670.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.