ІНТЕГРАЦІЯ ТЕОРІЇ ТА ПРАКТИКИ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ-ХОРЕОГРАФІВ У США
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.341195Ключові слова:
педагог-хореограф; професійна підготовка; мистецька освіта; інтеграція теорії і практики; професійна ідентичність; методична компетентність; професійне становлення; педагогічна практика; зміст освіти; танець; США.Анотація
У статті здійснено комплексний аналіз американського досвіду професійної підготовки майбутніх педагогів-хореографів у контексті сучасних тенденцій розвитку мистецької й педагогічної освіти. З’ясовано, що система хореографічно-педагогічної освіти у США сформувалася як гнучка, інноваційна та особистісно орієнтована модель, що інтегрує мистецький, педагогічний і дослідницький компоненти. Встановлено, що зміст програм провідних університетів (Ohio State University, New York University Tisch School of the Arts, University of Utah) зорієнтований на поєднання теорії й практики, розвиток творчої індивідуальності та професійної ідентичності майбутніх фахівців, формування критичного мислення, рефлексії й педагогічної креативності. Виявлено ключові особливості підготовки педагогів-хореографів: урахування вимог міжнародних і національних стандартів мистецької освіти; компетентнісно орієнтовану парадигму; диверсифікацію форм і методів навчання; високий рівень інформаційно-технологічного забезпечення. Розкрито напрями інтеграції теорії та практики: поєднання курсів із професійною практикою, застосування рефлексивних методів, розвиток педагогічної майстерності через діяльність, дослідження та колективну творчість. Обґрунтовано, що концепція навчання “у танці”, “через танець” і “про танець” забезпечує інтеграцію теорії й практики, сприяє розвитку творчого потенціалу, рефлексивного мислення, емпатії, тілесної усвідомленості та міждисциплінарної взаємодії у професійній діяльності.
Посилання
Andrzejewski, C.E. (2009). Toward a model of holistic dance teacher education. Journal of Dance Education, No. 9(1), pp. 17–26. [in English].
Bonbright, J., Bradley, K. & Dooling, S. (2013). Evidence: A report on the impact of dance in the K–12 setting. National Dance Education Organization. [in English].
Bond, K.E. & Stinson, S.W. (2007). “It’s work, work, work, work”: Young people’s experiences of creative process in dance. Research in Dance Education, No. 8(1), pp. 35–58. [in English].
Hanna, J.L. (2015). Dancing to learn: The brain’s cognition, emotion, and movement. Rowman & Littlefield. [in English].
McCarthy-Brown, N. (2017). Dance pedagogy for a diverse world: Culturally relevant teaching and meaning making. McFarland & Company. [in English].
National Dance Education Organization (2020). National core arts standards in dance. NDEO. [in English].
NYU Tisch School of the Arts (2025). Dance programs and courses. Department of Dance. New York University. Available at: https://tisch.nyu.edu/dance/courses.html tisch.nyu.edu. [in English].
Ohio State University (2025). Dance (BFA) Program. Department of Dance. The Ohio State University. Available at: https://undergrad.osu.edu/majors-and-academics/majors/detail/43 undergrad.osu.edu. [in English].
Risner, D. (2020). Dancing pedagogy and the professionalization of dance education. Journal of Dance Education, No. 20(3), pp. 123–135. [in English].
Risner, D. & Anderson, J. (2015). Hybrid lives of teaching artists in dance: A critical perspective on professional identity in dance education. Journal of Dance Education, No. 15(4), pp. 136–145. [in English].
Smith-Autard, J. (2002). The art of dance in education (2nd ed.). A&C Black. [in English].
University of Utah School of Dance (2025). Modern Dance MFA. University of Utah. Available at: https://www.dance.utah.edu/graduate. [in English].
Warburton, E.C. (2019). Dance pedagogy. In D.S. Cohen & R.S.W. Kassing (Eds.), The Bloomsbury companion to dance studies (pp. 45–62). Bloomsbury Academic. DOI: https://doi.org/10.5040/9781350024489.ch-003. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.