НАВЧАННЯ В УМОВАХ ВІЙНИ: ОПИСОВИЙ АНАЛІЗ РОЗВИТКУ КРЕАТИВНОСТІ УЧНІВ ЧЕТВЕРТОГО КЛАСУ НА УРОКАХ ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ “МИСТЕЦТВО”
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.341517Ключові слова:
креативність; мистецтво; описовий аналіз; учні 4-го класу; розвиток; урок мистецтва; арт-терапія.Анотація
У статті розглянуто наукову проблему розвитку креативності четвертокласників на уроках інтегрованого курсу “Мистецтво” в умовах війни. Уточнено поняття “креативність” та його сутність. Напрацювання представлено з використанням описового аналізу. Адаптовано та розроблено серію творчих завдань і вправ для розвитку креативності четвертокласників на інтегрованих уроках мистецтва. Виокремлено відповідний інструментарій та окреслено його використання у практичній діяльності вчителя зі школярами 4-го класу відповідно до змістового наповнення підручників з мистецтва. Запропоновано використання елементів арт-терапії під час розроблення вправ та завдань для здобувачів початкової освіти. Означено практичні кейси та рекомендації. Визначено перспективи подальших досліджень у контексті уточнення методів та вправ для формування та розвитку креативності учнів в умовах дистанційного навчання.
Посилання
Vorozhbyt-Horbatyuk, V. (2022). Tekhniky rozvytku kreatyvnosti osobystosti: istoriia, tendentsii, dosvid [Techniques of Developing Personality Creativity: History, Trends, Experience]. Youth & market, Vol. 6(204), pp. 55–59. [in Ukrainian].
Kondratova, L.H. (2021). Mystetstvo. Pidruchnyk intehrovanoho kursu dlia 4 kl. zakladiv zahalnoi serednoi osvity [Art. Textbook of the Integrated Course for Grade 4 of General Secondary Education Institutions].Ternopil, 160 p. [in Ukrainian].
Kulyk, O. & Shpitsa, R. I. (2023). Rozvytok kreatyvnosti pershoklasnykiv na urokakh mystetstva yak pedahohichna problema [Development of Creativity in First-Graders during Art Lessons as a Pedagogical Problem]. Youth & market, Vol. 10(218), pp. 86–92. [in Ukrainian].
Masol, L. (2021). Mystetstvo. Pidruchnyk intehrovanoho kursu dlia 1 kl. zakladiv zahalnoi serednoi osvity [Art. Textbook of the Integrated Course for Grade 4 of General Secondary Education Institutions]. Kyiv, 128 p. [in Ukrainian].
Mier, T., Bondarenko, H., Savosh, V. & Lohvynenko, K. (2024). Tvorchist i kreatyvnist: sutnist ta smyslovi vidtinky vykorystannia u naukovykh dzherelakh ta v pidhotovtsi maibutnikh uchyteliv [Creativity as an activity and creativity as a quality of a person: essence and semantic nuances of use in scientific sources and in the training of future teachers]. Problems of preparation of the current detector: a collection of scientific works, No. 2(30), pp. 108–116. Available at: http://psv.udpu.edu.ua/article/view/314027 [in Ukrainian].
Namaliui, O. (2023). 6 vprav dlia prokachky kreatyvnosti iliustratoru [6 exercises to improve your illustrator’s creativity]. Available at: https://www.youtube.com/watch?v=luxqOCMC3MY [in Ukrainian].
Onopriienko, O.V. (2022). Psykhologo-pedahohichnyi portret suchasnoho shkoliaria yak oriientyr dlia stvorennia onlain-resursiv [Psychological and pedagogical portrait of a modern schoolchild as a guideline for creating online resources]. Innovations in early childhood education: problems, perspectives, and responses to challenges, pp. 30–32. [in Ukrainian].
Pavlenko, V.V. (2015). Kreatyvnist: sutnist, struktura, zakonomirnosti formuvannia i rozvytku [Creativity: Essence, Structure, Patterns of Formation and Development]. Pedagogical Innovation. Pedagogical Education: Theory and Practice. Psychology. Pedagogy, Vol. 23, pp. 15–21. [in Ukrainian].
Reshetylov, K.V. (2022). Intehratsiia suchasnykh tekhnolohii v dystantsionnu formu pedahohichnoi diialnosti: osoblyvosti opanuvannia ta kreatyvnist vtilennia [Integration of Modern Technologies into the Distance Form of Pedagogical Activity: Features of Mastery and Creativity Implementation]. Academic Visions, Vol. 14, p. 9. [in Ukrainian].
Tanabash, L. (2018). Kreatyvnist abo tvorchi zdiibnosti [Creativity or Creative Abilities]. Mathematics in Ukrainian Schools, No. 11, pp. 8–10. [in Ukrainian].
Yalanska, S.P. (2022). Psykholohopedyhohichni zasoby harmoniizatsii psykhoemotsiinoho stanu ta rozvytku kreatyvnosti osobystosti v umovakh vyshchoi shkoly [Psychological and Pedagogical Means of Harmonizing Emotional State and Developing in Higher Education]. Scientific Bulletin of Uzhhorod National University. Series: Psychology, Vol. 5, pp. 44–48. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.